Gå til innhold

Beste GF4ti4200

stavros

Anbefalte innlegg

er det en side hvor alle GF4ti4200 testes mot hverandre, eller er det noen som kan svare helt sikkert på det.....? (hvilket) som er det beste)

.,.kortet skal primært brukes til spilling

strratatttatatadaiiidaiiiraatatatattaiidaii

[ Denne Melding var redigert av: stavros på 2002-08-14 00:35 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest mange tester om de forskjellige G4 TI4200 kortene. Det som først og fremst skiller disse kortene er at 64Mb kortene har 3,3ns minne mens 128 MB kortene har 4ns minne. Dette vil jo si at 64Mb kortene er lettere og overklokke, men er kanskje ikke så framtids rettet som et 128 Mb kort (de fleste på forumet her har vel byttet kort før man trenger 128Mb i spill etc allikevel).

Har selv MSI TI4200 128Mb kort som jeg er veldig fornøyd med (at vifta skulle bråke skjønner jeg ikke helt mitt kort hører jeg nedten ingen ting fra).

Mitt forslag er velg 64MB hvis ud er en overklokker ellers velg 128MB. Hvilket merke du skal velge av de mest kjente som MSI,ASUS,ABIT etc er etter min mening ikke så farlig velg den du får billigst du.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 15:52, tante_olga skrev:

Har selv MSI TI4200 128Mb kort som jeg er veldig fornøyd med (at vifta skulle bråke skjønner jeg ikke helt mitt kort hører jeg nedten ingen ting fra).

da har du andre vifter i maskinen som bråker like mye eller mer enn viften på skjermkortet.

Quote:

Mitt forslag er velg 64MB hvis ud er en overklokker ellers velg 128MB. Hvilket merke du skal velge av de mest kjente som MSI,ASUS,ABIT etc er etter min mening ikke så farlig velg den du får billigst du.

ingen vits i å kjøpe 128mb bare fordiatte derfor. ingen spill som utnytter det as of yet, og når det kommer spill som gjør det, er det sikkert kommet en ny generasjon kort med 128mb som minimum.

Lenke til kommentar

Point of View kortene har fått bra kritik både her og der.

Spesielt når det gjelder overklokkings venlighet.

En ting er selve kortet en anne ting er hva du får med kortet av progammer/mulighet til å koble tv/to skjermer osv.

Finn ut av ditt behov først så bestem deg.

Hvis det bare er ren spilling så tror jeg det ikke har meget å si hvilket av kortene du velger. Skal du derimot bruke pcen til å spille av DVD/DIVX filmer så er det lurt med en video ut mulighet.

Derimot å si at Creativs grafik kort lever kvalitet er ren å skjær sprøyt. Creativ har lenge hatt problemer med driver oppdatering. Dessuten får du alltid "spyware" med Creativ produkter. Sikkert totalt harmløse men det er litt ekelt og ikke vite hva slags info som går fra PCen din...Dessuten er di et mildt ******* å bli kvitt...Ja nå var det sagt.

Konklusjon: Velg hvilket som helst av de gf4 kortene du har råd til, men hold deg unna alt som heter Creativ

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-14 17:42, psilocybe skrev:

ingen vits i å kjøpe 128mb bare fordiatte derfor. ingen spill som utnytter det as of yet, og når det kommer spill som gjør det, er det sikkert kommet en ny generasjon kort med 128mb som minimum.

Har du ikke sett testen på anandtech?

128mb er TREGERE på stock hastighet ,men overklokker du rammen opp til 64mb versjon så er det raskere en 64mb versjonen som er overklokket.

Du merker en ytelsesøkning hvis du har 128mb.

Ikke kom og si noe annet.

Foresten så tester andndtech mange ti4200 mot hevrandre i overklokking og alt.

Lenke til kommentar

hm. var det noen som snakket om overklokking her, da?

at doom3 bruker 80mb textures er meg revnende likegyldig akkurat nå. doom3 har ikke blitt lansert ennå. og før det kommer, og enginen blir lisensiert ut og folk lager soldier of fortune III og jedi knight IV og alt annet, så tviler jeg på at det kommer noen spill i overskuelig fremtid som KREVER 128mb for å funke optimalt.

uansett har vi vel alle kjøpt oss det nye geforce-kortet innen den tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...