PelsJakob Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg har notert meg at mange stemte rød-grønt fordi de ville fjerne Kjell Magne Bondevik fra statsministerposten. Hvorfor er Bondevik så upopulær? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) Personlig tåler jeg ikke trynet på hverken Bondevik, Høybråten eller Svarstad Haugland. Han unge jyplingen jeg ikke husker navnet på farta er heller ikke min favoritt. Kort og godt stinker de skinnhellige KrF-politikerne. Syns heller ikke at religion og politikk har noe med hverandre å gjøre. Noe av problemet med en borgerlig koalisjonsregjering er også KrFs altfor store innflytelse (inkl statsministerposten) på tross av at de er små sammenliknet med Høyre. Endret 15. september 2005 av Langbein Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Det virker som listen er lang, og fylt med mer eller mindre gode argumenter. Mange liker ikke at han er prest, for eksempel. Min grunn til å hate ham er noe bedre, nemlig hans dobbeltmoral - hvordan han skryter av at han kjøper hvite armbånd, men ikke klarer å gjøre noe som helst for de fattige. At han nesten virker like jøde som amerikanske fundamentalistiske kristne, gjør ikke saken noe bedre. Og jeg minnes med skam den gangen han satt og kommenterte en eller annen landskamp i pausen. Det var rett og slett pinlig, men akkurat det gjør ham ikke til en dårligere statsminister. (Jo, kanskje litt.) Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hva mener du med At han nesten virker like jøde som amerikanske fundamentalistiske kristne, gjør ikke saken noe bedre Lenke til kommentar
howzer Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Jeg tror mange har problemer med blandingen av religion og politikk. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Hva mener du med At han nesten virker like jøde som amerikanske fundamentalistiske kristne, gjør ikke saken noe bedre At han leste GT før NT. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvorfor stemme rødgrønt for å fjerne bondevik? Flere som ville dét, var det ikke? Lenke til kommentar
-mAdz- Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvorfor stemme rødgrønt for å fjerne bondevik? Flere som ville dét, var det ikke? FrP også, men det er da helt håpløst å tro at Frp kan styre dette landet..Ikke at du sa det, men jeg regner med at det var du mente.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvorfor stemme rødgrønt for å fjerne bondevik? Flere som ville dét, var det ikke? FrP også, men det er da helt håpløst å tro at Frp kan styre dette landet..Ikke at du sa det, men jeg regner med at det var du mente.. Tviler på at det var det han mente. Lenke til kommentar
NorthThe_Great Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) 1. Politikk og relgion hører ikke sammen 2. Kristelig "folkeparti".. Er ikke dette et kristent parti som hører mer ordrett på bilbelen enn folket (mesteparten av folket ihvertfall). For å være mer konkret er det disse sakene som irriterer meg mest: 1. Ikke kjønnsnøytral ekteskapslov (listen kunne vært mye lenger, men kort sagt er det det reaksjonære synet på det aller meste som provoserer) Endret 16. september 2005 av NorthThe_Great Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Hvorfor stemme rødgrønt for å fjerne bondevik? Flere som ville dét, var det ikke? FrP også, men det er da helt håpløst å tro at Frp kan styre dette landet..Ikke at du sa det, men jeg regner med at det var du mente.. FrP ville fjerne bondevik, ja, men hvorfor er det håpløst å tro at de kan styre landet? Det er rart om 1/5 av Norges befolkning tar så grundig feil, og ingen enda har klart å overbevise dem om det. Som TLZ sier, det er flere muligheter. Å stemme på det partiet man støtter har ofte vært en trygg vei å gå. Lenke til kommentar
NorthThe_Great Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Grunnen til at Frp er så stort er fordi det er ekstremt populistisk.. Selføgelig kan Frp styre et samfunn - Et veldig kalt, uhyggelig samfunn med store klasseforskjeller... Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 Er det ikke viktigere hvilken politikk som føres i praksis enn hvorvidt partiet rent teoretisk blander religion og politikk? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Er det ikke viktigere hvilken politikk som føres i praksis enn hvorvidt partiet rent teoretisk blander religion og politikk? I praksis vil de nok styrke religion om de får nok stemmer. Slik situasjonen var frem til noen dager siden, hadde H en meget sterk rolle, og KMB turte antakeligvis ikke hakke for mye på religion, men heller ha fokus på kontantstøtte/røykelov etc. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Grunnen til at Frp er så stort er fordi det er ekstremt populistisk.. Selføgelig kan Frp styre et samfunn - Et veldig kalt, uhyggelig samfunn med store klasseforskjeller... Den der vil jeg gjerne se at du utdyper i en egen tråd eller i såpeboksen. Makan til sprøyt har jeg aldri sett før. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Joda, Zethyr, dette har vi sett før. Det er stadig noen som skal uttale seg om Frp enda de ikke vet noe om partiet. Grunnen til at Frp er så stort er fordi det er ekstremt populistisk.. Det må jo bety at AP er enda mer populistisk, i følge din logikk. Og du kan jo forsåvidt ha rett i det Selføgelig kan Frp styre et samfunn - Et veldig kalt, uhyggelig samfunn med store klasseforskjeller... Jeg vet ikke med deg, men jeg fikk bedre råd under Høyre-regjeringen, og jeg er vel i den såkalte "middelklassen". Kanskje du kan utdype litt hva du mener med "klasseforskjeller"? Mener du at typen fattig-Røkke som jobber seg opp til å bli rike-Røkke? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 (endret) Grunnen til at Frp er så stort er fordi det er ekstremt populistisk.. Selføgelig kan Frp styre et samfunn - Et veldig kalt, uhyggelig samfunn med store klasseforskjeller... Ser ikke du paradoksen i dine uttalelser selv ? Endret 16. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Jeg tror mange har problemer med blandingen av religion og politikk. Det som er rart er at så få hadde det når bondevik var populær. Noe som indikerer at dette er et vikarieremde argument for en del. Men det kan selvsagt være at folk ikke har prinsipper, eller at de bruker litt tid på å finne ut hva de mener. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 FrP ville fjerne bondevik, ja, men hvorfor er det håpløst å tro at de kan styre landet? Det er rart om 1/5 av Norges befolkning tar så grundig feil, og ingen enda har klart å overbevise dem om det. Det er ikke rart at store mengder mennesker i et samfunn tar feil angående styre. For å ta det mest banale eksempelet av alle: Nazi-Tyskland. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 17. september 2005 Del Skrevet 17. september 2005 Det som er rart er at så få hadde det når bondevik var populær. Noe som indikerer at dette er et vikarieremde argument for en del. Men det kan selvsagt være at folk ikke har prinsipper, eller at de bruker litt tid på å finne ut hva de mener. Har bondevik noensinne vært _populær_? Selvfølgelig har det ikke alltid vært på et slikt lavmål som det er nå, men han har da aldri vært folkets mann. Uansett tror jeg folk har merket den økende maktkåtheten og "selvsikkerheten" til Bondevik og at de da derfor misliker han mer og mer. Som eksempel erdet bare å se på debattene i valgkampen der Bondevik selvsikkert setter FrP på sidelinjen som om de ikke hadde noen velgere i det hele tatt. En person som Bondevik kan lure folk en god stund, men etter en periode så går det opp for folk hva slags person han er og da går populariteten i gulvet som en stein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå