Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen gode forslag til pendlerbil?

Guybrush

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny pendlerbil.

Har egentlig bare et krav, og det er at den skal ha automat. Jeg er lei av å kløtsje!

Eller så er det jo kjekkt om det er f.eks. diesel og at den er så liten som mulig.

Jeg kjører ca 10 mil om dagen og bilen bør kunne overleve noen år.

Foreløpig er prisen ikke så nøye, bare man holder seg stort sett under 100.000.-

Noen som vet hva slags merke/modell jeg bør se etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så sikker på om bilen bør være så liten som mulig. Skal man kjøre så mye bør bilen ha seter som DU syns er gode/behagelige å sitte i. De fleste småbiler jeg har prøvd har vært forferdelige å sitte i samt å kjøre langt med.

Diesel og automat er jeg veldig enig i. Har dessverre ingen gode forslag

Lenke til kommentar
Mulig du får en grei diesel Golf? 92-93 modell brde ikke bli så dyrt da =)

Det med automatgir på de er jeg litt mer usikker på da..

Får de ikke med automat dessverre.

Mye vil f.eks. en bil av størrelse Xantia bruke pr mil med diesel-motor?

Tenker på kontra bensin... (er liksom så innmari in med diesel om dagen)

Lenke til kommentar
Mulig du får en grei diesel Golf? 92-93 modell brde ikke bli så dyrt da =)

Det med automatgir på de er jeg litt mer usikker på da..

Får de ikke med automat dessverre.

Mye vil f.eks. en bil av størrelse Xantia bruke pr mil med diesel-motor?

Tenker på kontra bensin... (er liksom så innmari in med diesel om dagen)

Har nesten blitt litt forelska i golf:)

Spesielt dieselutgaven av 3er golfene :D

Detta me automat kan vel ikke vær no stort problem da?

ER jo nærmest umulig å kvele, pluss at clutchen(hvertfall på min) ikke er særlig tung, kontra 240 og sånn:)

Edit: dusteleif:P

Endret av KristianG
Lenke til kommentar

Det du trenger, er vel en mellomstor/stor bil med gode seter, lite støy (blir mindre sliten), motor med bra dreiemoment (bla. pga. lite støy).

For 100K har du mye å velge i her. Da får du en 7-9 år gammel god bil med relativt stor motor, som har ca 120-150 tusen km på telleren. Automat og AC er et must, og ikke vanskelig å finne i storbilklassen, siden de fleste (?) ble levert med det.

Eksempler: Citroen XM eller Xantia (som er nevnt allerede), Opel Omega, Peugeot 406 eller 605, VW Passat, Ford Mondeo, + + + +. Jeg anbefaler et søk på finn.no. Du får bedre svar der enn her. Ikke bry deg om Mercedes (de ruster fælt og blir for gamle til 100K) eller BMW, som også blir for dyre for gode eksemplarer.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Hmm. Ser ut som om kombinasjonen diesel, autmat og air/klima-anlegg ikke er så lett. Ihvertfall ikke under 100k.

Noen som har noen formeninger om hvor mye det er å spare på diesel i forhold til bensin.

Angående bil, så tenkte jeg først småbil ala Smart, Corsa, Colt ol.

Men nå er jeg på de litt større. Har bla sett en Bora til rett under 100k, men det er bensin og ikke diesel.

Og det er jo ingenting så sier at jeg MÅ bruke 100k. Tar gjerne en bil til halvparten og jeg :-)

Det eneste jeg krever er at jeg kan stole på den og at den har automat.

Flere tips mottas med takk!

Lenke til kommentar

http://finn.no/finn/car/object/;pdc=112723...34&pos=2&tot=16

Har samme type bil i familien, automat, 3.8l v6, forhjulstrekk, A/C, elvinduer rundt om osv osv. Meget behagelig å kjøre, bruker bare 0.75 på langkjøring (potensialet for høyere bensinforbruk er helt klart tilstede).

Akkurat denne bilen i annonsen vet jeg ikke noe om, men er du heldig har du bil i mange år framover. Vårt eksemplar starter uansett vær og vind, tar seg godt fram også, pga forhjulstrekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...