random_wannabe Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 (endret) I "Humor" er det en sticky hvor det forklarer at uttryk som "old", "gammel" ol. ikke er lov. Har sett mange tråder der folk bare skriver "Google" eller "Google det", "www.justfuckinggoogleit.com" ol. Det syns jeg personlig er minst like irriterende, å kommer over et topic med en middels ny bruker som spør om noe, og det han får i svar er "google". Kan ikke admins sette opp en liten "Regel-Tråd" ett eller annet sted som sier at man ikke bare kan skrive sånne ord heller? Så lenge personen hjelper den som spør, og sier at han neste gang bør bruke google før han spør på forumet. Det er hvertfall et lite ønske fra meg. Endret 15. september 2005 av lilleslem Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ett Google-ord-regel er tull. Moderatorer bør heller slå ned på dårlige spørsmål, hvor man med stor sannsynlighet ville funnet svaret selv med å bruke f.eks Google. Personlig syns jeg det er mer irriterende at enkelte er late og hiver ut spørsmål med en gang de møter på ett problem og forventer at det sitter noen på forumet og svarer med en gang. Hvis folk bare hadde fulgt opp hva Nettikette'n for forumene sier om bakgrunnsarbeid, etc. så hadde mange slike poster og svar vært unngått. Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Enig med pingla! Iallefall et søk på forumets egne sider bør en kunne forvente! Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Jeg har sagt det før, og sier det igjen: HW-forumet er de eneste jeg vet om som aktivt arbeider for at brukerne ikke skal bruke forumet: Nettikette. De aller fleste fakta-spørsmålene i forumet finner man svar på andre steder. Hvorfor bare oppfordre til Google? Verden er mer enn internett! Jeg tror mor og far har mye å fortelle meg om gamle EP-plater. Så - trenger vi egentlig et forum for annet enn å diskutere personlige meninger? QUOTE (meg selv da en sa jeg burde google) Det er selvfølgelig en mulighet. Jeg synes nok det er hyggeligere å snakke rundt et tema, det gir meg større følelse av fellesskap. Sitter med nesa i kildekoder nok som det er, føler det er godt å kunne prate med mennesker også. Så ja, jeg synes det er hyggelig å bruke forumet, selv om Google også kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg