Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpen porter i 3com router

Anbefalte innlegg

Vi har fått IP telfon, men jeg får ikke noen summetone. Det ståt at jeg skal åpne UDP-portene 5060-5063 og 40000-48000, men hvordan er det man gjør det?? noen som har en lettfattelig beskrivelse av det?

Det er en 3Com OC Wireless Gateway kit 54 Mbps 802.11g trådløs router ca 1\2 år gammel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må inn i"firewall" i config ett eller annet sted. Skriv 192.168.1.1 i browseren for å komme inn i oppsettet til ruteren (tror jeg. den er sånn det er på 3com'en til foreldrene mine) Husker ikke helt hva de forskjellige tingene heter der inne, men trykk på "add" ett eller annet sted og prøv deg fram så går det nok.

Lenke til kommentar

Å komme i på routeren er ikke noe problem, men det er når man er der inne jeg skulle ha hatt litt mer erfaring. Men jeg har kommet så langt at jeg er inne på brannmur og på Special Application Settings. Når jeg går der for å legge til other så må jeg skrive inn trigger port.. hvor finner jeg ut hva som er den riktige på de portene jeg skal åpne?

Lenke til kommentar

Har sett at noen VOIP programmer bruker port 69 som trigger, og de andre portene du sier som incoming.

Ellers kan være 5060-5063 er trigger, mens 40000-48000 er incoming.

edit: kanskje du ikke må bruke port triggering, bare sette opp i virtual server og liste portene siden det er telefoni.. litt usikker der

Endret av CrazyD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...