Deadringer Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Kjøpte min første hammerfall cd på lørdag, som var live albummet "one crimson night". valgte å kjøpe et live album for å se om jeg kan "tillate" meg å like de et band skal være bra live for at de skal være bra, og hammerfall EIER live! det er sikkert og vist! vil da anbefale sangene: -Stone Cold -The Dragon Lies Beeding - Hearts on Fire(er det virklig ingen som har anbefalt denne før? er jo deres mest kjente!) - The Way of the Warrior edit: men jeg må si at det syntes i hele musikkstilen deres, at de er en ren kopi av Manowar. Men jeg må også si at de er den beste kopien som har sett verdens overflate! Ligger på en klar nummer to, når det kommer til power metal hos meg, bare slått av nevnte Manowar! edit2: vi må heller ikke glemme at hammerfall er det klart beste som har snodd seg ut av de svenske skoger! ps: sier dere hammerfall på norsk eller sier dere hammerfall på engelsk? Endret 18. september 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 edit2:vi må heller ikke glemme at hammerfall er det klart beste som har snodd seg ut av de svenske skoger! Nå får du faen meg gi deg. Sverige er kanskje verdens fremste musikknasjon og du fremhever HAMMERFALL?!?!?!?!?!?!?! :!: Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 edit2:vi må heller ikke glemme at hammerfall er det klart beste som har snodd seg ut av de svenske skoger! Nå får du faen meg gi deg. Sverige er kanskje verdens fremste musikknasjon og du fremhever HAMMERFALL?!?!?!?!?!?!?! :!: word. hammerfall ekke så verst men det bæste fra sverige? neggu! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 18. september 2005 Del Skrevet 18. september 2005 Sverige er kanskje verdens fremste musikknasjon Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Nå får du faen meg gi deg. Sverige er kanskje verdens fremste musikknasjon og du fremhever HAMMERFALL?!?!?!?!?!?!?! :!: så jeg får ikke lov å mene det jeg altså det er like dumt som å si at sverige er verdens fremste musikknasjon... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Sverige er kanskje verdens fremste musikknasjon Ja, det tør jeg så absolutt påstå. Eneste landet som i realiteten konkurrer med söta bror er USA. Og vi snakker selvsagt om rockemusikk. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 Sverige er kanskje verdens fremste musikknasjon Ja, det tør jeg så absolutt påstå. Eneste landet som i realiteten konkurrer med söta bror er USA. Og vi snakker selvsagt om rockemusikk. England? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) England? tyskland? norge? da tolker jeg selvfølgelig rock som alt innenfor metalsjangeren edit: men denne tråden handler da om hammerfall, så vi får rette diskusjonene ditover igjen. Endret 19. september 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 19. september 2005 Forfatter Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Må si meg enig med LarsP, svenskene kan det med rockemusikk, dog er tyskerne enda bedre. Har lagt merke til at ingen sanger har blitt anbefalt to ganger, viser bredde det. Edit: Herlig signatur headcleaver . "Let your voice speak for the revolution All join forces with all the powers that you feel Let your heart beat for the revolution Led by the Templars of Steel" Endret 19. september 2005 av TheDarkListener Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 (endret) Hammerfall må være et av tidenes mest overvurderte band. De prøver å være Manowar, men feiler.... noe helt sinnsvakt. (forøvrig så er ikke Manowar så enormt bra heller, så det var i utgangspunktet dømt til å mislykkes) Jan-Erik: De er i hvertfall en av de fremste metalnasjoner. (Selv om England også har mye bra ) Endret 19. september 2005 av TLZ Lenke til kommentar
Jan Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 quotationz: Og vi snakker selvsagt om rockemusikk. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Edit: Herlig signatur headcleaver . "Let your voice speak for the revolution All join forces with all the powers that you feel Let your heart beat for the revolution Led by the Templars of Steel" takk takk Hammerfall må være et av tidenes mest overvurderte band.De prøver å være Manowar, men feiler.... noe helt sinnsvakt. (forøvrig så er ikke Manowar så enormt bra heller, så det var i utgangspunktet dømt til å mislykkes) vel, både hammerfall og Manowar er da kjempe kjenta band, spesielt i sør-øst europa, så ingen av de har misslyktes. men ja de spiller veldig likt som manowar Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hammerfall er ikke, og jeg gjentar IKKE et kjempekjent band. The Beatles derimot... Lenke til kommentar
hylo Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Riders on the storm! *hoppe rundt og ta av til ytterst homofil power metal* Hammerfall er spesielt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hammerfall er ikke, og jeg gjentar IKKE et kjempekjent band. hm, veldig rart, med tanke på at de selger ut konsertlokaler fra sverige til mexico uten problemer. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Hammerfall er ikke, og jeg gjentar IKKE et kjempekjent band. hm, veldig rart, med tanke på at de selger ut konsertlokaler fra sverige til mexico uten problemer. Det gjør TNT også, det gjør de ikke akkurat til superkjendis av den grunn. Metalfolk må begynne å skjønne at artistene (som regel) KUN er kjente innenfor metalmiljøet. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 1. nei, tnt selger ut klubber, eller små scener. hammerfall selger ut lokaler på størelsen med oslo spektrum, og oppover. 2. hva skal det bety? selvfølgelig er metalband, best kjent innenfor metalmiljø. det sier seg selv. men slik er det med alle andre band også. en som hører på bare klassisk, vet ikke hvem morten abel, eller aha er. den går begge veier. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 1. Nei, TNT har spilt for tusenvis Europa over, for ikke snakke om Japan. 2. Metalsjangeren er spesiell. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 1. at de har spilt for mange i japan er ingen overaskele, der går jo norske sanger til tops på listene, men jeg har vanskeligheter for å tru at de spiller store konserter i resten av verden. muligens i tyskland, der hører de jo på alt fra günter til scooter. 2. ja, det stemmer. men hammerfall er et av de aller største power metal bandene i hele verden. de slår til og med manowar, som strengt tatt grunnla sjangeren. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Vel, poenget mitt er egentlig at powermetal er ganske "smal" sjanger. Det finnes egentlig ikke så mange store band som spiller den typen musikk. Du har et par fra Tyskland, Italia og Norden. That's about it. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå