DJMartin Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 Ja, hva betyr OEM versjon av windows. Og er det noen ulemper ved å kjøpe x64 versjonen av xp pro? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 OEM står for Original Equipment Manufacturer Det bestyr at du kjøper programwaren sammen med en hardware komponent som er relevant til programwaren. Derfor blir det ofte billigere å kjøpe det. Men ingen forskjell elers som regel. Lenke til kommentar
p@ge Skrevet 15. september 2005 Del Skrevet 15. september 2005 http://www.webopedia.com/TERM/O/OEM.html Short for original equipment manufacturer, which is a misleading term for a company that has a special relationship with computer producers. OEMs buy computers in bulk and customize them for a particular application. They then sell the customized computer under their own name. The term is really a misnomer because OEMs are not the original manufacturers -- they are the customizers. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 OEM står for Original Equipment Manufacturer Det bestyr at du kjøper programwaren sammen med en hardware komponent som er relevant til programwaren. Derfor blir det ofte billigere å kjøpe det. Men ingen forskjell elers som regel. men når jeg skal kjøpe en OEM versjon må jeg da kjøpe et hardware ved siden av? Lenke til kommentar
bobafett Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 men når jeg skal kjøpe en OEM versjon må jeg da kjøpe et hardware ved siden av? Ja, normalt må du kjøpe hardware ved siden av. Denne skal være et "kjerneprodukt" for at pc'en skal virke. F.eks. mus, tastatur, harddisk. Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 16. september 2005 Forfatter Del Skrevet 16. september 2005 så hvis jeg kjøper windows xp pro x64 OEM sammen med en AMD Athlon 64 x2 4400+. Det burde vel gå da, gir jo mening. Lenke til kommentar
Apoc_ Skrevet 16. september 2005 Del Skrevet 16. september 2005 Ja det skal gå Problemet ligger vel egentlig i at ikke alle programmer fungerer i den versjonen av Windows. Det er ikke alle som har kommet med oppdateringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå