Eksos Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Å gud, fikk værste latterkrampa av det hageinnslaget. Beste sketsjen hittil imo. Resten var sånn passe. Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Å gud, fikk værste latterkrampa av det hageinnslaget. Beste sketsjen hittil imo. Resten var sånn passe. Du vet, egentlig hadde de ikke tenkt til å ta med den hage-skjetsjen. Men siden vi i publikum lo så vi grein, så ble den tatt med allikevel. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Bruken av parykker er vel for å skape distanse til personen Harald Eia. Mener du tar feil i forhold til bruk av dialekter. Hvis du husker den trimgjengen som var med i Team Antonsen "Bridge bridge water" (bro bro brille) og andre selskapsleker, mener jeg bruken av dialekter var med på å gjøre sketsjene morsommere. Samme gjelder forøvrig Extra Joker Nord, pluss mange mange andre eksempler. Mye av dette hadde rett og slett ikke blitt morsomt med en østlandsdialekt. Du må heller ikke glemme en av Eias mest kjente figurer - Thomas Andre - som jo snakker østlandsk. Personlig mener jeg at det er ingen som har utviklet norsk humor mer de siste 10 årene, enn nettopp Eia. Eller har du noen eksempler på norskprodusert humor som er bedre? (klar over at smak og behag er forskjellig). Hvis du tar utgangspunkt i f.eks. Little Britain eller en annen god sketsj-basert humorserie, så er det utelukkende serier der parykker brukes som staffasje for å skape andre karakterer hvor jeg synes at det lykkes. Bård og Harald sin fetish for "morsomme" parykker kan de godt få ha for seg selv. Det blir ikke morsommere av at karakteren din har en teit hårsveis. Sketsjene til Tre Brødre blir for farget av personene Bård og Harald om du skjønner hva jeg mener. De klarer liksom ikke å være noen andre enn gutta fra Rutebilstasjonen i Arendal. De har stjålet vilt og hemningsløst fra ymse britiske og amerikanske humorshow, for så å fornorske det og lage døllere utgaver på norsk. Fortjener dette applaus? Neppe. Det de har laget og som har vært bra, det har til gjengjeld vært skikkelig bra. Fy flate som jeg lo av de innslagene med Cato Zahl Pedersen, Bjørn Hansen og kopimaskinen i Team Antonsen. Jeg er enig i at Tufte Johansen og Eia har spilt en stor rolle i norsk humor de siste årene, men jeg er ikke helt enig i veien de staker ut. Jeg synes at folk har blitt mer opptatt av å hylle dem enn av å faktisk se på hva de gjør. Det virker som om at det er nok for dem å vise seg på en scene med en litt rar parykk på hodet, for så å si noen ord på "tøysedialekt", så faller publikum om i en selvpåført krampelatter. -KJ Endret 7. oktober 2005 av jevel Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det virker som om at det er nok for dem å vise seg på en scene med en litt rar parykk på hodet, for så å si noen ord på "tøysedialekt", så faller publikum om i en selvpåført krampelatter. Dette er jeg faktisk enig i, men det blir ikke mindre morsomt av den grunn Tre brødre som ikke er brødre passer strålende til vors. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg sier ikke at det oppleves som mindre morsomt, men at det kanskje ikke er den rette veien å gå når det gjelder utviklingen av humor. For en som ikke har sett dem tidligere så vil jo humoren være avhengig av hva de klarer å formidle, ikke enkle ting som en parykk og litt tilgjort trønderdialekt. -KJ Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg sier ikke at det oppleves som mindre morsomt, men at det kanskje ikke er den rette veien å gå når det gjelder utviklingen av humor. Som sagt så er jeg enig med deg, men så lenge ingen andre i Norge (så godt som, Nytt på nytt er av og til et hederlig unntak) greier å produsere noe som er skikkelig morsomt, så er det alt vi har Snakker forresten om TV her, vi har en del stand-up komikere som er morsomme. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Sketsjemannen er best Nei, Tre brødre som ikke er brøde er gøy! Lenke til kommentar
maradona Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ble litt skuffa over gårsdagens episode. Frode TV i andre episode var det klart beste sålangt. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Gårsdagens episode var den første jeg så, syntes den var grei jeg. Kanskje fordi jeg var så trøtt. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Bor faktisk i arendal, så derfor er de rutebilstasjon greiene veldig gøy for dem som faktisk bor der og har smakt påmm firene te rutebil stasjaunen! Forøvrig er rutebilen blitt til et kulturhus nå :/ RUTEBIL STASJONENE FOO LAIFE YOWH!!!1 Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 No offence, men kan du forklare: "smakt påmm firene te rutebil stasjaunen!"? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Bor faktisk i arendal, så derfor er de rutebilstasjon greiene veldig gøy for dem som faktisk bor der og har smakt påmm firene te rutebil stasjaunen! Forøvrig er rutebilen blitt til et kulturhus nå :/ Hva??!! Bor Fantaboy i Arendal? Tøft, jeg bor i Grimstad. Det var noe drit med rudebilstasjonen, da, Nå ser det jo helt hjerneskadet ut med den glasskolossen midt i byen. On topic: Sendinga vr helt herpa, så lyden var vekk under nesten hele programmet. Hadde du det samme problemet, Fantaboy? Kom på en ting: NorthGarden, er du fra Bærum-Blærum, ellå? Endret 7. oktober 2005 av Koffert Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kom på en ting: NorthGarden, er du fra Bærum-Blærum, ellå? Nei, sjekk profilen. Jeg bor på Hadeland, nærmere bestemt Roa. Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ja, men har du ikke sett "Min drømmeserie", da? Bærum-Blærum... Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 No har det tapt seg, og denne serien tapte seg utrolig raskt. Føler jeg ser det samme om og om igjen. Få lyspunkt denne gangen, likte best hun damen som ikke var frekk men bare freidig. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jess, i går var Hareide på plass! Syns det var litt småskøyelig med innslaget der ingen kunne tru at nokon kunne bu Lenke til kommentar
PastaJensen Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Det er ikkje like friskt som før, men dei har eit par gode figurer. Liker godt parodiene på Hareide, sketsjemannen er og bra. Hageprogrammet i forrige episode tok godt tak i lattermusklene Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Kims lek for voksne var den beste hittil i mine øyne. :lol: :!: Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Eller: "Aiaiaiai, ja, jeg får vel ta en tur og føde med guttefitta, vel. Aiaiaiaiai!" Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Jeg satt på lesesalen og så programmet på internett. Slet skikkelig med å holde latteren inne da Hareide kom med sykkelhjelmen! En av de bedre sketsjene til nå er Ødegaard-sketsjen da: Kameramann: "kan vi få se kometen?" *stillhet* Ødegaard sin fetter (Eia): "..... bruker dere briller?" Kameramann: "nei..?" Ødegaard sin fetter: "nei, da går det nok ikke." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå