Cuneax Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Men jeg tror metoden til skate4life egentlig er best (jeg visste ikke om den sjæl) :!: Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 den metoden er veldig kjekk. Visste om den fra dag 3 ca. Du kan flippe både horizontalt og vertikalt uten problemer/arbeid og er veldig bra. en annen ting jeg liker er warp'ing i PS CS2 Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 et til spm.... er det noe verktøy som gjør at man kan gjøre ting gjennomsiktige (rar forklaring....sry) Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 du lager for eksempel den gjennomsiktige tingen på et layer, og skrur ned opacity? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 du lager for eksempel den gjennomsiktige tingen på et layer, og skrur ned opacity? 6182401[/snapback] ja, men hvis jeg har en svart strek fra et bilde som jeg vil gjøre mer gjennomsiktig...hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 du lager for eksempel den gjennomsiktige tingen på et layer, og skrur ned opacity? 6182401[/snapback] ja, men hvis jeg har en svart strek fra et bilde som jeg vil gjøre mer gjennomsiktig...hvordan gjør jeg det? 6182575[/snapback] prøv å forklar litt mer tydelig, evt slenge opp bildet det er snakk om her Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 du lager for eksempel den gjennomsiktige tingen på et layer, og skrur ned opacity? 6182401[/snapback] ja, men hvis jeg har en svart strek fra et bilde som jeg vil gjøre mer gjennomsiktig...hvordan gjør jeg det? 6182575[/snapback] prøv å forklar litt mer tydelig, evt slenge opp bildet det er snakk om her 6182586[/snapback] Jeg har lagd dette bildet til samurize, men helt nederst i venstre hjørne er kanten hvit istenden for litt gjennomsiktig (orginalt), vil gjerne ha det tilbake. og hvis noen kan så gjerne få den buen rett vedsiden av til å se litt mer "normal" ut håper dette var bedre Lenke til kommentar
araziel Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 sånn? hvilken bue, den piggete tingen? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) sånn? hvilken bue, den piggete tingen? 6183538[/snapback] takker... den her Endret 26. mai 2006 av pessimisten Lenke til kommentar
araziel Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 ble litt småcrap, men hvis du gidder selv er det jo bare å trace eller tegne kanten med samme gråfarge som resten. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Sorry, jeg orker ikke lete rundt på forumet, men har noen en bra guide til hvrodan man klipper ut ting av bilder? Jeg er så elendig på å klippe ut folk/dyr etc av bilder. Det blir ikke pent. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvilket program bruker du? Hvis du bruker Photoshop kan du velge mellom magnetic eller vanlig lasso, så markere så godt du kan rundt objektet du vil klippe ut, for så å velge Select -> Feather -> Antall pixler (alt+ctrl+d). Når du har gjort det, har kanten på det du skal klippe ut blitt mykere. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Bruker PS ja. Får prøve det da. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Veeldig klisjeish :\ 6173800[/snapback] The Omen er en klisjè, så da tillater jeg med å lage klisjèete bilder også Følte wind-effekten var litt for oppbrukt, men samtidig følte jeg at den hørte hjemme der. I motsetning til 80% av fjortisenes "se hva jeg har lært i photoshop"-bilder. Skal nok få til noe bedre etterhvert nå som jeg får begynt på igjen og varme opp gamle taktikker. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Hvilket program bruker du? Hvis du bruker Photoshop kan du velge mellom magnetic eller vanlig lasso, så markere så godt du kan rundt objektet du vil klippe ut, for så å velge Select -> Feather -> Antall pixler (alt+ctrl+d). Når du har gjort det, har kanten på det du skal klippe ut blitt mykere. 6184446[/snapback] Når jeg har gjort dette, blir det hvitt rundt det jeg har klippet ut når jeg limer det inn i et annet bilde. Hvordan blir man kvitt det? Og jeg er ELENDIG å tegne rundt, det går jo ikke, musa hopper og alt er dritt. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Hvitt? Er det hvitt i bakgrunnen fra originalbildet? Det man kan gjøre er å stille ned antall pixler på feather, eller som jeg pleier å gjøre å fjerne den hvite kanten manuelt med hviskelær. Bruk magnetisk lasso Endret 26. mai 2006 av cun Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Magnetisk lasso er litt vrien, den er ikke min beste venn. Noen råd ang den? Kan man dra i den når man har tegnet ferdig, forresten? Det kan jeg jo sjekke da, heh. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 Magnetlassoen oppfører seg som regel pent. Jeg bruker den 95% av tiden. Husk å stille ned pikselrate på feather for å ikke få med så mye av bakgrunnen, om man man si det. Magnetlassoen kan være litt bajas når det er like farger mellom objektet og bakgrunn, men det kan lett fjernes med hviskelær når objektet er kopier over til det nye stedet. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 26. mai 2006 Del Skrevet 26. mai 2006 (endret) Stine: Du kan eventuelt bruke pentool. Fint å kunne angre, noe man ikke kan med lasso tool. Når du har laget en path, velger du make selection. Kan vel velge feather der og. Det at det er en hvit kant kan vel fjernes ved å gå på Selection og velge 'noe jeg ikke husker hva heter'. Sitter ikke med PS her. Endret 26. mai 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå