riktig Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 IMO er det best å jobbe i oppløsninger over 1000 piksler og heller skalere ned før/under lagring. Gir deg et mye høyere detaljnivå å jobbe med, noe som fører til mye bedre resultater. Hvis jeg skal lage illustrasjoner i Photoshop jobber jeg som oftest i rundt 2500x2500, for så å crope og downscale i forskjellige versjoner når jeg lagrer. Greit nok at det kanskje går litt treigt å jobbe da, men du har et mye bedre utgangspunkt for detaljer. 6144622[/snapback] Enig der ja. Spesielt vi som driver med bildebehandling og ikke så mye annet photoshop-stæsj er ganske bortskjemte på det der. Maaaaange pixler gjør jobben lettere. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvordan kan jeg få fjernet teksten i dette bildet uten å få et stygt hvitt hull der. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Bruk kloneverktøy. Man velger ut et felt man skal klone, så "tegner" man dette feltet over på det uønskede, i dette tilfellet skrifta. Med litt finesse kan det bli ganske greit. Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Bruk kloneverktøy. Man velger ut et felt man skal klone, så "tegner" man dette feltet over på det uønskede, i dette tilfellet skrifta. Med litt finesse kan det bli ganske greit. 6144967[/snapback] Kan du være mer spesifik om hvor jeg finner de forskjellige tingene? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 I verktøy-paletten finn du eit verktøy som heiter Clone Stamp Tool og eit som heiter Healing Brush. Prøv dei. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Trykk på den og lek deg litt, så forstår du. Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Samme metode som med trebiten.. Blei ikke like bra da men.. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvis du kjører litt perspective distortion på skriften kan det bli mye bedre... Da vil det se mer ut som om den ligger langs platen, og ikke bare er lagt rett oppå... Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Lurte på en ting: Om vi tar for oss en hvit xbox 360 (som jeg skulle prøve å mekke litt forskjellige farger på) hvordan skal man da kunne klare å bytte ut hvitfargen med en annen farge på best mulig måte? Jeg har brukt hud/saturation før, og dette har fungert supert. Men den hjelper jo bare for spesielle farger. Hvordan mekke på hvit? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Lurte på en ting: Om vi tar for oss en hvit xbox 360 (som jeg skulle prøve å mekke litt forskjellige farger på) hvordan skal man da kunne klare å bytte ut hvitfargen med en annen farge på best mulig måte? Jeg har brukt hud/saturation før, og dette har fungert supert. Men den hjelper jo bare for spesielle farger. Hvordan mekke på hvit? 6149116[/snapback] Replace Color? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Lag en quickmask (trykk q med brush valgt) og maskér hele xbox'en... Så kan du lage overlay layers, eller bruke hue/saturation... Eller så kan du bruke Replace Color eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Exici Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Mange flinke her, selv er jeg ganske nybegynner i PS Hehe Exici Lenke til kommentar
ZayCon Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Mange flinke her som lager kjempe kule bilder Legger med en signatur jeg har laget, er noob i ps men men: En avatar til Exici: ZayCon Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvordan kan jeg få fjernet teksten i dette bildet uten å få et stygt hvitt hull der. 6144952[/snapback] Hvis du fjerner det du tegna på i paint kan jeg godt prøve. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 21. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2006 Kanskje prøve dette: http://www.digimods.co.uk/tutorials/colourchange.htm ?? Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Hvit og svart er vanskelig å bytte til/fra og at det forsatt skal se naturlig ut. Prøv å merk av Xboxen i egen layer, og bruk crtl+b, ctrl+u, og variation, prøv deg frem og finn det som blir best. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 (endret) Big deal? Endret 21. mai 2006 av skate4life Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 hvordan kan jeg ta tak i p.eks en person eller en ting i et bilde. eller må jeg sliksom på en måte kutte rundt når jeg skal legge på ny bakgrunn Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 (endret) Dette er en av mine første ting jeg gjør i PhotoShop CS2' syns det ble bra jeg. hva syns dere, ja foresten tok utgangs punkt i Kjell Magne bildet tidligere i tråden Endret 22. mai 2006 av Lucifer89 Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. mai 2006 Del Skrevet 22. mai 2006 Vakkert. Hitlers ansikt burde vært litt mørkere og litt mindre blurrete i kantene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå