Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

IMO er det best å jobbe i oppløsninger over 1000 piksler og heller skalere ned før/under lagring. Gir deg et mye høyere detaljnivå å jobbe med, noe som fører til mye bedre resultater. Hvis jeg skal lage illustrasjoner i Photoshop jobber jeg som oftest i rundt 2500x2500, for så å crope og downscale i forskjellige versjoner når jeg lagrer. Greit nok at det kanskje går litt treigt å jobbe da, men du har et mye bedre utgangspunkt for detaljer.

6144622[/snapback]

Enig der ja. Spesielt vi som driver med bildebehandling og ikke så mye annet photoshop-stæsj er ganske bortskjemte på det der. Maaaaange pixler gjør jobben lettere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurte på en ting:

Om vi tar for oss en hvit xbox 360 (som jeg skulle prøve å mekke litt forskjellige farger på) hvordan skal man da kunne klare å bytte ut hvitfargen med en annen farge på best mulig måte?

Jeg har brukt hud/saturation før, og dette har fungert supert. Men den hjelper jo bare for spesielle farger. Hvordan mekke på hvit?

Lenke til kommentar
Lurte på en ting:

Om vi tar for oss en hvit xbox 360 (som jeg skulle prøve å mekke litt forskjellige farger på) hvordan skal man da kunne klare å bytte ut hvitfargen med en annen farge på best mulig måte?

Jeg har brukt hud/saturation før, og dette har fungert supert. Men den hjelper jo bare for spesielle farger. Hvordan mekke på hvit?

6149116[/snapback]

Replace Color?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...