BigJackW Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 her er en jeg har laget. hva synes dere? 6061112[/snapback] De "folka" der passer ikke så veldig bra med bakgrunnen. De er mere kornete enn bakgrunnen. Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Redigerte øynene mine ... komentarer ? Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Veit ikke helt hvor jeg skulle poste dette jeg, men bare gjorde det her, håper på et raskt og enkelt svar "Formatet skal være i jpg, anbefalt oppløsning 300 dpi, max 400 dpi" Dette fikk jeg beskjed om da jeg skulle bestille en plakat fra Japan Photo, men greia er at jeg ikke har peiling på hva DPI er for noe, hvor kan man fikse det? Også, den skal være 50x75, hvordan burde jeg ha størrelsen osv da? Burde jeg skrive 50x75cm liksom? Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Manipulert 4-5 abstract bilder til denne signaturen, brukt sinnsykt mye tid så vil helst ha noen positive kommentarer Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Manipulert 4-5 abstract bilder til denne signaturen, brukt sinnsykt mye tid så vil helst ha noen positive kommentarer 6063517[/snapback] FY FAEN den var stygg. Har aldri sett noe så stygt før. Nei da Den ble faktisk jævli bra. Veit ikke helt hvor jeg skulle poste dette jeg, men bare gjorde det her, håper på et raskt og enkelt svar "Formatet skal være i jpg, anbefalt oppløsning 300 dpi, max 400 dpi" Dette fikk jeg beskjed om da jeg skulle bestille en plakat fra Japan Photo, men greia er at jeg ikke har peiling på hva DPI er for noe, hvor kan man fikse det? Også, den skal være 50x75, hvordan burde jeg ha størrelsen osv da? Burde jeg skrive 50x75cm liksom? 6062537[/snapback] DPI er vel kanskje det samme som pixler eller tar jeg feil? Endret 8. mai 2006 av BigJackW Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Hmm, så bildet burde ikke være på mer enn 400 pixler da? Og hvor mange cm? Skal jeg ta 50x75? EDIT: Når jeg satte "height" på 350 pixler, ble width og størrelsen i cm automatisk endret, er det riktig? EDIT2: Er det "resolution" jeg skal sette på mellom 300 og 400 eller "Pixel Dimension"? Endret 8. mai 2006 av figure_02 Lenke til kommentar
Pressure Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Manipulert 4-5 abstract bilder til denne signaturen, brukt sinnsykt mye tid så vil helst ha noen positive kommentarer 6063517[/snapback] Abstract <3 Det bilde likte jeg seriøst! Nå har jeg alltid vært tilhenger av abstract, men denne likte jeg spesielt godt. Bra jobba! Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 DPI er vel kanskje det samme som pixler eller tar jeg feil? Les meg (engelsk), eller les meg (norsk). Lenke til kommentar
Axes Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Første posten min, jeg designer selfølgelig. Nyeste: Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Veldig pent. Mener jeg har sett en lignende tutorial? Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Brukte rundt 20 min på denne. Lenke til kommentar
ErlendTheBackflip Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Den var fin, lagde noe lignende en gang. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Syntes det ble for mye filter. Personlig så liker jeg ikke det, men jeg kunne god tenkt meg å se noen pene abstract bilder av deg Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Noen som kan lage en utroli newb guide om hvordan du klipper ut noe av ett bilde? Men får fine kanter and shit? Helst på vedlagt bilde Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 (endret) For å klippe ut ein del, merk området med Rectangular Marquee (øvst til venstre i verktøypaletten) og gå til Image --> Crop. Kva meiner du med "fine kanter"? Redigert: Noko slikt: Endret 9. mai 2006 av incanus Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 For å klippe ut ein del, merk området med Rectangular Marquee (øvst til venstre i verktøypaletten) og gå til Image --> Crop. Kva meiner du med "fine kanter"? Redigert: Noko slikt: 6073353[/snapback] Kanskje han mente på runde kanter. I markerer du alt (CTRL+A) Så går du på Select»Modify»Border så kan du f.eks skrive inn 10 px. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 jeg tror han mente å klippe ut personen, men med bra kanter på personen. Det er veldig lett å klippe ut for mye eller for lite når man klipper ut en person. Ett tips kan være å klippe litt grovt rundt, lime det inn på ett nytt layer. Så zoomer du inn og klipper jevnt rundt kantene. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Eller enda lettere, hvis bakgrunnen er noenlunde jevn og står i kontrast til det som skal klippes ut; bruk Extract. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Eller bare vær nøye når du markerer rundt også legg på en itti bitti fjær. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Bruk "Pen tool" Det bruker jeg når jeg klipper ut "Renders(cutouts)" Fra bilder fra spill o.l. Med litt trening med Pen tool klarer du det. Jeg formin del Liker ikke Pen tool. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå