Gjest Slettet-df17e Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Driver bare med webdesign i Photoshop nå om dagen.. Egentlig ganske lite av det også! Men her er ett bilde av en kammerat jeg lekte litt med for noen år tilbake. Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Bare et lite fillespørsmål som jeg ikke fant god nok grunn til å lage egen tråd om. Hvor lang tid brukte dere på å bli kjent med Photoshop? Brukte MS Photodraw før og da kunne jeg hvertfall litt fra dag 1, men nå som jeg har gått over til Photoshop så skjønner jeg ikke noe etter 2 dager. Er dette programmet uhyre komplisert eller er det bare jeg som er dum? Det er layere som er låst, får ikke slettet deler av bildet med f.eks Magic Wand, alt er bare kluss for tiden. Sitter med Adobe Photoshop CS2. jeg startet med photshop i fjor tok meg vel en 2 uker før jeg kunne begynne å bruke det... Det jeg startet med for å lære meg ting det var å lese tutorials Ta en tur på f.eks PSlover, Photoshopcafe, Programvareskolen eller PSworkshop.. Der er det mange bra tutorials Lek litt med filter, blending options for layer, og ikke minst gradient tool Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Fy søren så utrolig bra tråd! Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Det er layere som er låst, får ikke slettet deler av bildet med f.eks Magic Wand, alt er bare kluss for tiden. Sitter med Adobe Photoshop CS2. Det heilt enkle tek kanskje ikkje so lang tid å setje seg inn i, men som ein annan sa: Det er veeeldig mange mogelegheiter i PS. Når det gjeld nettopp låste layers, so er det kanskje at når ein opner enkelte vanlege bilete (BMP, JPG), so vert det ofte til til eit background layer, og det kan ikkje redigerast. Det du må gjere, er å kopiere layeret, ved å anten: Merke layeret og trykke Ctrl+J Dra layeret ned på "New Layer"-knappen (den som ser ut som eit ark med det eine hjørnet bretta ned) nederst i Layer-paletten. Det nye layeret kan du endre på so mykje du vil, medan originalen kan du slette, eller behalde som "sikkerheitskopi". Lenke til kommentar
riktig Skrevet 26. september 2005 Del Skrevet 26. september 2005 Du trenger ikke engang å kopiere det, du kan bare gi et annet navn enn "background" til layeret. Da kan det flyttes og editeres. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Hva synes folket? Jeg er altså helt ny på feltet! Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 27. september 2005 Del Skrevet 27. september 2005 Greit det... Er selv ikke så glad i bilder med korn/støy Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Her var det stille og rolig:P Hva synes dere?: Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Siste var jo veldig behagelig å se på. Tut. link? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) http://www.webdogpro.com/content/view/93/79/ Denne er for den siste. De første gjorde jeg slik: Starta et nytt projekt med svart bakgrunn. Trykk "D" sånn at forran og bak farge blir hvit og svart. Bak farga skal være svart. Filter>Render>Difference Clouds Trykk CTRL+F til du får det bilde du vil ha. Så tar du halve bilde svart (øverste halvdel) Bruk markerings tool og trykk Alt+Backspace. Så trykker du Shift+Ctrl+X. Så kan du bare dra utover clouden. Trykk ok når du er ferdig. Legg farge på med Images>Adjustment>Gradient Map Edit: Leif var her:P Endret 2. oktober 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Har vært stille her nå, så jeg legger ut noen bilder jeg har mekka i dag: Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Dette bildet har jeg jeg ikke laget fra bunnen av, jeg har bare fikset litt på fargene Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hadde photoshop et eget tråd her, det visste jeg ikke! Lenke til kommentar
Camron Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Da vet du det nå! Post gjerne bilder... Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Vel her er en tegning jeg lagde for en stund side, Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Nice bruk av farger! Har du vel jobbet mye med? Lenke til kommentar
riktig Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Det der var jo bare helt rått! Utrolig bra lagd Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Ørn i 3d(må ses med 3d briller for effekt) Bilde er tatt av meg og gjort om til 3d i PS Mitt første forsøk på en slik effekt. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Wow! Avansert da Gandalf! SKulle ønske jeg hadde briller, så jeg kunne se hvor bra det egentlig er. Hvordan fungerer det egentlig? Må du tegne del for del selv, eller finnes det funksjoner? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå