Lakrisbåt Skrevet 13. april 2012 Del Skrevet 13. april 2012 (endret) Er superfersking når det kommer til photoshop. Skal til å lage denne figuren/logoen. Trenger den helst i vektor slik den er allsidig. Noen som kan gi tips til hvordan jeg får laget den? Har prøvd litt med pen tool, men blir bare søl :/ edit. Fikk det til Endret 14. april 2012 av Lakrisbåt 1 Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Illustrator Ikke photoshop. 1 Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 (endret) Hva synes dere om min nye avatar, i forhold til min gamle? Ny: Gammel: Endret 27. april 2012 av Newt32 Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 27. april 2012 Del Skrevet 27. april 2012 Kjente deg nesten ikke igjen med ny sveis. Fin den! Lenke til kommentar
TLB Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Hei, har et lite spørsmål til dere her som holder på med photoshop. Jeg har fått i oppgave å tegne en "ny" logo til RSDK, den gammle logoen var i et lite format og i dårlig kvalitet så de trengte en ny. Jeg har nå støtt på et problem; http://imgur.com/OoGhR,EBkc5 . Som dere ser går det en tekst langs skjoldets form Røyken Sports Dykker Klubb, problemet mitt er da at jeg ikke får teksten til å være en senting langs hele formen av skjoldet men bare på den ene siden (venstre) mens nå jeg begynner å skrive oppover på høyre side forsvinner teksten inn i pathen... Er det noen her som vet hvordan jeg kan få dette til? ( bilde uten tekst: http://imgur.com/OoGhR,EBkc5#1 ) Det skal da stå Røyken sports dykker klubb i en settning som starter på venstre side og ender på høyre, ca midt på skjoldet skal teksten starte å ende. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Et par tanker, som neppe løser problemet ditt sånn umiddelbart. Tekst på stier vil i alle programmer oppføre seg "rart" når man har "harde vinkler" på kurven teksten skal følge. Derfor må man tidvis bruke "tyggis og teip metoder" for å oppnå ønsket resultat. Altså man må gjøre ting i flere steg, og tidvis bryte opp ting i mer enn en kurve. Kanskje også bryte opp teksten og gjøre manuelle justeringer per bokstav. Det andre er at det generelt ikke finnes særlig gode grunner for å lage logoer i Photoshop med sine begrensede muligheter for å arbeide med skalerbar grafikk. Photoshop kan rendre f.eks. vektorgrafikk fra Illustrator-filer (AI), Postscript-filer (EPS) og PDF-filer. Da kan du lage til punktgrafikk-varianter til bruk på nettsider, i den størrelsen som er påkrevd — med topp kvalitet. Et spørsmål om logoelementene forresten; skal jeg se en sel (e.l.) med nese og følehår? Eller lar jeg kreativiteten spinne ... 8o) Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Er fersk innenfor dette, her er mine bidrag: 1 Lenke til kommentar
Gumpen Skrevet 23. juni 2012 Del Skrevet 23. juni 2012 Startet på nytt igjen med Photoshop nå nylig etter at jeg sluttet med det for flere år siden. Hører en del på Blackmill og slikt, så ble ganske inspirert derfra. Her er vertfall mitt første bilde på Photoshop etter flere år med tørke. 1 Lenke til kommentar
Darthvulture Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 liker bildet, ville gjerne sett den øya litt nermere og fått sett mer detaljer av det brukte du 3d,fant bilder og merga de inn eller tegna du alt? Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 En frivillig brannstasjon borte i USA som trengte logo til klærne sine. Han ene hadde kommet opp med en skisse som de ønsket å bruke. Videreførte konseptet for dem: Skissen: Resultatet: 4 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Likte skissa mye bedre enn det ferdige produktet. 3 Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Jeg savner det aggressive uttrykket på det ferdige resultatet og jeg synes det virker som om brannhjelmen er kastet på i siste liten. Ellers bra. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Slet litt med å få han til å se aggressiv ut. Har ikke fått tilbakemelding fra han karen enda. Så jeg venter med å gjøre endringer til jeg hører noe fra han. For alt jeg vet så kan det være han liker resultatet ;] Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Her har skissa perspektiv, så både øynene og armene strekkes ut på skrå framover. Problemet med endringene er, sånn jeg ser det, at både hjelm, slangetut (og dermed armene) og resten av slangen går sidelengs uten noe dybde. Så har du øyne og uttrykk som går i dybden, med resten som ikke lenger gjør det. Hvis hatten og slangen ble tegnet litt i perspektiv, så det var litt mer på skrå, og ikke bare fra siden, så ville det gitt mye mer uttrykk i tegningen og ikke at kan kikker et sted og spruter et annet. Prøv også å poste i tråden for kreativitet - der er det noen seriøst flinke tegnere som kan komme med gode tilbakemeldinger og tips. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=415324 2 Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 La bakre armen på maskoten holde slangen under og litt nærmere kroppen. Ser litt rar ut når den er helt rett. Få tilbake formen på nesa (som en gryte med skrå kanter og buet lokk). Ikke ha helt runde fot-tupper. Avrundet, men ikke helt rundt. Og få gjerne tilbake det sinte/morske utrykket i ansiktet Klarer ikke å tegne en firkant selv, men finner alltids noe å plukke på hos andre fordet Legger ved en enkel greie jeg har shoppet og skal bruke på tryneboka som en nedtelling. 1 Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 for mye og for utvaska hvit glød rundt logoene. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Fordelen er selvfølgelig at man tydelig kan se hvilket tall det er. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 16. juli 2012 Del Skrevet 16. juli 2012 Kan du fint med en mindre og kraftigere hvitfarge. Lenke til kommentar
Ajaco Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 (endret) Var det ikke en i tråden her som originalt fargela dette bildet? Nå er det i allefall på førstesiden av reddit. Funs. Endret 20. juli 2012 av Ajaco Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 20. juli 2012 Del Skrevet 20. juli 2012 Var det ikke en i tråden her som originalt fargela dette bildet? Nå er det i allefall på førstesiden av reddit. Funs. Var det ikke Hille eller noe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå