Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som er interessert i å hjelpe meg med et prosjekt? Har en ungdomsbedrift som trenger en oppgradering på logo og design.

Du er i feil tråd. Logoer lages ikke i rasterbaserte programmer som Photoshop.

Jeg var tenkt å bruke Illustrator eller lignende, så tenkte ikke over at det var feil tråd. Men ja, du er i feil tråd.

Lenke til kommentar

Noen som er interessert i å hjelpe meg med et prosjekt? Har en ungdomsbedrift som trenger en oppgradering på logo og design.

Det er fullt mulig å lage 100% vector-logoer i photoshop. Jeg gjorde dette nå lylig for et bilverksted :)

post-101055-0-08861100-1319560865_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Logoer kan lages helt flott i PS uansett, med raster, særlig hvis det er til en webside eller CD cover etc.

Et CD-cover er ikke en logo. Et banner er ikke en logo.

En logo er bedrifens ansikt. Den skal kunne brukes overalt... visitkort, brevark, billboards, internetsider, tskjorter, skjorteknapper, kulepenner osvosvosvosvosv. Listen er uendelig.

For at den skal kunne passe over alt må den være vector, og ikke rasterbasert. Se for deg hvis du har et 72dpi bilde som har dimensjonene 500x400px (eller noe slikt), og skal blåse den opp på et billboard som er 5x5 meter. Det blir ikke veldig fint.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å lage 100% vector-logoer i photoshop. Jeg gjorde dette nå lylig for et bilverksted :)

offtopic; det der er tatt rett ved der jeg bodde før :p

Lenke til kommentar

Logoer kan lages helt flott i PS uansett, med raster, særlig hvis det er til en webside eller CD cover etc.

Et CD-cover er ikke en logo. Et banner er ikke en logo.

En logo er bedrifens ansikt. Den skal kunne brukes overalt... visitkort, brevark, billboards, internetsider, tskjorter, skjorteknapper, kulepenner osvosvosvosvosv. Listen er uendelig.

For at den skal kunne passe over alt må den være vector, og ikke rasterbasert. Se for deg hvis du har et 72dpi bilde som har dimensjonene 500x400px (eller noe slikt), og skal blåse den opp på et billboard som er 5x5 meter. Det blir ikke veldig fint.

Jau, ikke det at man ikke kan lage med vektor i PS, jeh mente bare at det går ann å lage logo med raster til web/CD evt andre steder hvor det er samme/planlagt størrelse. Jeg vil nå kalle en logo et ikon eller symbol som brukes, ikke bare en vektor til en bedrift.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Logoer skal lages i vektor, uansett. Om størrelsen er "bestemt" til en webside, så er det ikke mer enn ett år til de sier "nei, vi må lage ny webside og lage en stand på nye bedriftsmessen". Plutselig må noen lage alt på nytt. Man leker ikke med vektor :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
neh, gidder ikke.

{neh, får det ikke til — kan ikke ...}

Skal du holde på med grafisk fremover, og kanskje tjene (gode pæng) på det, så kan du like gjerne ta utfordringen allerede ...

Joda, men det var lite poeng å fylle tråden fram og tilbake med det temaet. Do what you gotta do.

Lenke til kommentar
Ja, det var en kul ide, å sette sammen halve delen av slektninger/familie.

Gjennomført!

Selv har jeg en serie med bilder av en hårløs kollega med lånt hår fra staben. Det ble resultatet av å flikke gjennom bilder tatt til kontaktsiden på nett, for da så jeg fort at alle var posert rimelig likt.

WeedGrowerAD.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...