Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å fargelegge et svart/hvitt-foto med Blending mode på "color" gir absolutt mening. Det er jo egentlig bare å legge farge på et område, sette blending mode til "color" og maskere.

Det er forsåvidt ganske lett å maskere når fargene blendes igjennom siden det blir gjennomsiktig... for man kan av og til være relativt unøyaktig uten at det synes siden svart/hvitt-nyansene er der.

Ble veldig flotte de bildene. Men du har visst glemt å fargelegge en av personene på det første bildet :p

Lenke til kommentar

Youtube kan vel funke. problemet der er at du lærer kanskje bare en måte og bruke et verktøy på. Med det mener jeg at du blir vist hvordan du lager en bestemt ting, men ikke vil lære noe utover det. det merker jeg litt nå som jeg har informasjonsteknologi på skolen at det er små ting jeg ikke har fått med meg ved og se på youtube/prøve meg frem. For eksempel er det noen innstillinger og hva slags bildeformat man bør lagre i for forskjellige formål. Vet ikke om det er noen vits i og lese en bok, men den jeg har på skolen er veldig basic. første kapittel er og lage et nyt dokument og hvordan leyers funker, så kommer det og bruke brush og fylle en form med en farge.

Lenke til kommentar

Youtube kan vel funke. problemet der er at du lærer kanskje bare en måte og bruke et verktøy på. Med det mener jeg at du blir vist hvordan du lager en bestemt ting, men ikke vil lære noe utover det. det merker jeg litt nå som jeg har informasjonsteknologi på skolen at det er små ting jeg ikke har fått med meg ved og se på youtube/prøve meg frem. For eksempel er det noen innstillinger og hva slags bildeformat man bør lagre i for forskjellige formål. Vet ikke om det er noen vits i og lese en bok, men den jeg har på skolen er veldig basic. første kapittel er og lage et nyt dokument og hvordan leyers funker, så kommer det og bruke brush og fylle en form med en farge.

Greit, takk for hjelp. Jeg kan da litt fra før av også.

Spørsmål; Har ikke peiling på hvordan jeg gjorde det, men det ser ut som jeg har klart å markert et område som jeg bare kan tegne/male innenfor. Og nå får jeg det ikke vekk! Tror det heter robobrush eller noe.

Lurte også på hvordan jeg får et bilde til å bli "transperecied/transparcy".

Lenke til kommentar

Kjøpte meg et billig Wacom tegnebrett her forleden. Har drodlet litt i photoshop de siste dagene. Prøver å bli bedre på skyggelegging og realistiske former.

Har du tråd til det tegnebrettet?

Vurderer å kjøpe noe sånt selv, men er ikke sikker på hvor jeg burde gjøre det.

Lenke til kommentar

Ser ganske bra ut, tror kanskje jeg skaffer meg noe sånt.

Tenkte ikke på dette før nå nettop; Bør jeg kjøpe venstrehendt-tastatur når jeg er venstrehendt? Tenker da på shortcuts i Photoshop som blir vanskelige å bruke når jeg tegner. Kanskje jeg bare kan konfigurere dem alle da.

Endret av Grøgger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...