Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mitt første forsøk på en cinemagraph.

 

Hvordan?

Det er snakk om flere lag med film. F.eks i det klippet hvor det regner er det bare små deler av bildet som er fryst, f.eks bilene i bakgrunnen.

 

I mitt bilde er det et lag hvor hele bildet er fryst, og et lag med bare øynene. Kroppen er fryst rett før jeg blunker, og øynene lukkes normalt, men åpnes i baklengs film, så det skal bli en loop.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Litt hjelp fra tutorial, men den var så jævli dårlig skrevet - så mesteparten er gjort med egne teknikker.

 

post-93392-0-37898200-1315171214_thumb.jpg

 

Edit: Er en del som burde vært blendet bedre, og en del farge-korrektur. Menne.. har jobba lenge nok nå. Kanskje jeg oppdaterer den imorgen, hvis jeg føler meg sprek.

Endret av Ajaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt for detaljert. Uleselig selv uten forminsking. Veldig mange farger. Drop shadow er pikselbasert, selv i AI.

 

Er ikke en logo, men then again, hørtes ikke ut som du hadde de beste arbeidsgiverne.

Er ikke en logo som i en logo-logo. Er en russelogo. Det er blitt en helt egen sjanger. Blingbling, store bilder, masse fjas. Men jeg er helt enig med deg. Jeg fikk instrukser om hva jeg skulle gjøre, og gjorde det.

 

Jeg fortalte de også at dersom de skal ha en logo bør den være vectorbasert, men de insisterte på at den skulle lages i bitmap. Uavhengig av hvor hardt jeg prøvde å overbevise dem om at en bitmap logo ikke kan brukes til noe som helst.

 

Bildet er 30x30 cm med 300dpi, så det kan trykkes på gensere. Alt utover det er ikke mitt problem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Meh, endelig ferdig med mitt siste prosjekt.

Har blitt helt betatt av http://www.shorpy.com/

Utrolig masse stilige bilder.

Fant et bilde jeg bare digga til tusen. Fikk det for meg at jeg skulle fargelegge det.

6 time senere...

 

Edit: Fargevalgene er sikkert feil. Plakatene har sikkert ikke helt riktig farge heller, men jeg prøvde meg frem med forskjellige ting.

 

Pop Kola fra 1939

 

9fec49d0b1bb7e12a1a8fdb3f4253f90.jpg

 

Colorized2.jpg

Endret av Hille
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...