Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man er ikke nødvendigvis treskjærer og kan lage noe sånt noe selv om man har et treskjærer-jern. Men for all del... man kan jo skjære så mye man vil i et trestykke fordet. :)

For all del. Men da er det vel ikke urimelig å spørre hvorfor han står og skjærer i stykket som han gjør? I tillegg til å påpeke at det han skjærer ikke kommer til å bli noe, at det vil bli hverken brukbart (praktisk), kommuniserende (medieprodukt) eller gjøre han til noen bedre treskjærer ved å fortsette å spasme løs med treskjærerjernet på trestykket sitt.

 

Trenger ikke mene noe stygt bak det.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Man er ikke nødvendigvis treskjærer og kan lage noe sånt noe selv om man har et treskjærer-jern. Men for all del... man kan jo skjære så mye man vil i et trestykke fordet. :)

For all del. Men da er det vel ikke urimelig å spørre hvorfor han står og skjærer i stykket som han gjør? I tillegg til å påpeke at det han skjærer ikke kommer til å bli noe, at det vil bli hverken brukbart (praktisk), kommuniserende (medieprodukt) eller gjøre han til noen bedre treskjærer.

 

Trenger ikke mene noe stygt bak det.

 

 

Teknisk sett er det er MedieProdukt DanShan

 

Bare en liten edit: Logo`en skulle bare brukes til en Youtube kannal...

Nothing Special..

Lenke til kommentar

Hva er det du forsøker å oppnå? Å plassere tilfeldig tekst, med en tilfeldig font, med tilfeldige farger på en tilfeldig bakgrunn laget av tilfeldige gradients, brushes og clip-art er strengt tatt på linje med å hive maling på et lerret. Du utøver inger ferdigheter, og resultatet er både frastøtende og ubrukelig.

Hvorfor?

 

Jeg velger å sitere det han skrev i den første(?) posten hans her

Har nettopp begynt med Photoshop. Lagde en speed art...

Det går an å legge fremlegge ditt syn på en bedre måte, og heller oppmuntre han til å fortsette istedenfor å legge til at det var frastøtende og ubrukelig.

Og det han oppnår ved å leke på den måten i photoshop er det at han lærer å bruke verktøyene, snarveiene osv.. Samtidig, når han får konstruktiv kritikk i form av hjelp og ikke slakt, så vil han og bedre sin stil og sine ferdige resultater.

 

 

@GenerationCraft:

En fin side å lære tips og triks i photoshop:

http://www.pixel2life.com/

 

Et par gode sider til å hente inspirasjon i fra:

http://www.deviantart.com/

http://www.google.no/imghp?hl=no&tab=wi

Endret av Hansien
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Utrolig nice :)

 

 

Har da laget enda en logo etter en forespørsel på youtube;)

 

http://www.youtube.com/watch?v=Kmz3qcFavd4

 

 

 

Edit: Pokemon greiene var noen han ønsket selv :p

En side-note:

En logo er gjerne vektorgrafikk. Ikke bitmap. Det du lager der er svært svært svært upraktisk. Du kan ikke printe det på noe som helst. Dessuten ville du _aldri_ kunne brukt det du lagde der i kommersiell sammenheng. Du bruker noen andre sitt produkt (pokemon). Å bruke clipart i logoer er... vel. Ikke smart. Nå vet jeg ikke med fonten.. men er store sannsynligheter for at det ikke er lov til å bruke den i kommersiell sammenheng heller.

 

Det er ikke en logo du har laget. Du har klipt og limt med clipart. Det er god trening.. men ikke om du vil bli flink til å lage logoer. Da bør du kjøpe Adobe Illustrator så raskt som mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Det han liker å gjøre er å lage kule headere osv virker det som. Illustrator blir veeeeldig fort det å tegne symboler med pen-tool mener nå jeg. Logoene blir og som statoil og telenor sine, og av den grunn tror jeg ikke at GenerationCraft vil like slike logoer. I say: Have fun and do what you like best. Men ikke glem rettigheter! Alt som publiseres skal du ha rettigheter til å bruke. Manipulering gjør det ikke egenprodusert.

Lenke til kommentar

Det han liker å gjøre er å lage kule headere osv virker det som. Illustrator blir veeeeldig fort det å tegne symboler med pen-tool mener nå jeg. Logoene blir og som statoil og telenor sine, og av den grunn tror jeg ikke at GenerationCraft vil like slike logoer. I say: Have fun and do what you like best. Men ikke glem rettigheter! Alt som publiseres skal du ha rettigheter til å bruke. Manipulering gjør det ikke egenprodusert.

Var den delen jeg prøvde å gjøre han oppmerksom på :) Hvis han noen gang har som mål å tjene noen enkle kroner på det her - så for guds skyld, sørg for å bruk gratisfonter (dafont.com er ikke gratisfonter. 90% er kun for privat bruk). Hvis du skal bruke clipart, sørg for å ha riktig lisens, og les grundig. Det kan bite deg hardt i rævva i etterkant. Selv om du har solgt produktet, er du ansvarlig for copyright, med mindre skriftlig avtale sier noe annet. Så vidt jeg vet.

 

Men for all del. Jeg liker personlig best å lage headere, splashpages, internetsider osv selv jeg. Bare sier at dersom man skal lage noe som brukes kommersielt, må man være veldig varsom.

 

Er du flink til å tegne, kan du jo lage maskotter osv fra bunn selv :) Det er vanskelig, men mulig. Dersom det ikke er mulig, har du sider som stockphotos osv, som lar deg kjøpe kommersielle lisenser til andres bruk. Det er ofte veldig dyrt, og brukes hovedsaklig av store firmaer med mye penger og dårlig tid.

 

Det viktigste er jo å ha det gøy, og det virker det som du har! Keep it going!

 

Edit:

Slenger inn et banner jeg lagde til meg selv for ikke lenge siden. Var ganske raskt unnagjort, men trengte et banner for Starcraft streamen, og dette ble resultatet. Legger ved kun fordi jeg føler det blir litt teit å poste her mange ganger uten å bidra.

 

ajaco2_banner.png

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Da var vi ganske så enig, ajaco. Må si jeg likte banneren din veldig godt!

Kan legge ved mitt første prosjekt i photoshop kombinert med illustrator. Ble faktisk veldig fornøyd med det, selvom jeg ikke hadde forstått skyggelegging helt. Var et julekort til kjæresten min.

 

Og til mitt første virkelige skoleprosjekt lagde jeg en barnebok.

Coveret ble slik:

 

 

EDIT: Fargene på coveret ble elendig. Skal se om jeg kan laste opp en skikkelig versjon av bildet om 1 time når jeg kommer hjem.

post-95268-0-39107700-1313943651_thumb.jpg

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...