Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som er gode i photoshop her? jeg har et bilde her som jeg vil at skal bli REAL stylisert(med gærn bakrunn(svart, lyse svart..osv) og sånt.). :p Dermed skal jeg putte det på facebook og diskusjon..

Noen som kan redigere for meg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som er gode i photoshop her? jeg har et bilde her som jeg vil at skal bli REAL stylisert(med gærn bakrunn(svart, lyse svart..osv) og sånt.). :p Dermed skal jeg putte det på facebook og diskusjon..

Noen som kan redigere for meg?

Du posta det samme på forrige side.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kan jeg bruke Magic Wand uten å få "øyer" i utvalget den gir? Om jeg f.eks. bruker det på et lyst område med en mørk flekk i, så vil jeg at flekken også skal komme innenfor utvalget. Bruker CS5 Extended på Mac. Man kan vel holde ned skift for å velge flekken i tillegg til hovedutvalget, men det er jo litt keitete.

Lenke til kommentar

Du kan justere "tolerance". Lav tolerance = du vil merke svært lite annet enn hva som ligner på området du klikket på. Høy tolerance = vel.. du vil markere mer, rett og slett.

Dersom du skal bruke magic wand tool (noe jeg egentlig vil fraråde), vil du nok se deg nødt til å legge til seleksjoner ved å bruke shift-commandoer.

Lenke til kommentar

Hei!

Opplever at bildene mine blir småe (selve filen) etter at jeg har redigert ferdig i photoshop. Hva kan være enkle og riktige steg for at jeg kan få en større fil?

Kan være du bruker for lav DPI.

72 dpi = web

300+ dpi = print

Lenke til kommentar

Tror bildene ligger på 300 pixl/inch ja!

Jeg kan jo endre antall pixler eller størrelsen på selve dokumentet, men innenfor hvilken ramme bør jeg holde meg her?

Altså, jeg skjønner ikke problemet. Du vil at bildefilen skal være så stor som mulig? Jeg ser ikke hvorfor det skal være et mål i seg selv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...