Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal dette være til? Hva er hensikten med bildet?

- Om det er meningen å vise frem våpenet, hvorfor skjule det i mørket?

- Hva er greia med den utstrekte, pikselerte teksturen på våpenet?

- Hvorfor signerer du bildet, og hva tenkte du om plasseringen på signaturen?

- Noen elementer er skarpe, mens andre er kornete og ekle.

- Hva i all verden er hensikten bak alle de tilfeldige brushene med lav opacity?

• Liker 3
Lenke til kommentar

ok du e sikker proff i dette men eg er 15 år og he lært allt eg kan gjenom youtube...

du he sikker en bad shitty skjerm, men på min skjerm så er våpenet gangske godt sett...

og eg he en aner skjerm der dette bilde hadde vart allt for lyst...

meningen er at det er et awesome våpen på mw2.. alle bruge det på det spille.

og greiene på våpene kalles blue tiger. man har mange forsjelige på spille.

eg like å signera bilde pga da vett mine m8 at eg he lagt det.

vett ikke keffor eg signerte det der,

ja eg e ingen proff... he ikke gått på noe skole for dette.

og blant med ungdommer så e brushes awesome...

og det måtte ver lavt på dette bilde ellers så hadde det sett helt f**** ut.

samme med dette bilde random brushes over alt men bilde er jo F***ing awesome. synes da jei

og my m8 synes det og.

post-241214-0-28468300-1305660376_thumb.jpg

Lenke til kommentar
og blant med ungdommer så e brushes awesome...

53662884.jpg

Forresten, i følge retningslinjene på dette forumet:

Innlegg må skrives på norsk, svensk, dansk eller engelsk. SMS-/leet-språk og dialekt er forbudt, det samme gjelder slang.

Det blir litt vanskelig å lese det du skriver for oss som ikke er fra der du er.

Endret av Knofle
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Tja, for å prøve å si noe konstruktivt for å hjelpe deg med det siste bildet der (plz ikke si at skjermen min er shitty ass for dette for da blir jeg lei meg)

- Fargen på teksten midt i bildet er veldig skarp i forhold til bakgrunnen. Jeg anbefaler å velge en annen farge eller gjøre den litt mørkere. Ikke slik at den blender inn i bakgrunnen, men slik at den ikke er like skrikende.

- Teksten er veldig "plain". Jeg vet ikke hva formålet til dette bildet er, men når du velger en så stor oppløsning på bildet i helhet bør du gjøre teksten mer detaljert. Minimalisme er ikke en dårlig ting, men da bør det være en stil du velger å gå all in med over hele bildet.

- Teksten har både skygge og lys, men bakgrunnen har ingen av delene eller lys på samme måte som teksten har.

- Du har noen brushes som går over teksten. Dette er ikke nødvendigvis en dårlig ting, men i dette tilfellet er de for svake til at man ser på de som noe annet enn et forstyrrelseselement. Jeg anbefaler egentlig å fjerne de, men om du vil jobbe videre på de bør du legge til et logisk mønster. Akkurat nå ser man en brush-aktig strek som går foran noen bokstaver og bak andre. Det ødelegger den tredimensjonale effekten og får det til å se ut som at Y-en er foran de to L-ene.

- Brushene i bakgrunnen er for tilfeldige. Du har variert brushene, og det er bra, men det virker som om de er fra brushpakker som er helt urelevante til hverandre. Prøv å gå for en spesiell stil som helhet for bildet ditt. Det får det til å virke mye mindre rotete og tilfeldig.

Kort oppsummert

- Du bør gjøre bildet mer ryddig, brushene skaper mye rot.

- Fargene bør som en generell regel passe godt sammen (i dette tilfellet er teksten for "skrikende")

- Du bør velge deg en stil du planlegger før du setter sammen bildet.

- Pass på at du ikke legger til lys/skygge-effekter på noen utelukkende elementer uten en grunn som er åpenbar for de som ser på. Husk at de som observerer bildet ikke har vært vitne til prosessen du lagde det.

P.S:

Kritikk er en viktig del av å forbedre seg. Ikke bli fornærmet av at noen peker ut deler av bildene dine som ikke ter seg bra, det er det man behøver mest for å bli bedre. Husk at grunnen til at vi gir tilbakemelding er for å hjelpe - om du er frekk tilbake mister vi lysten til det.

edit: Wopsido, klarte å fjerne den originale posten mens jeg redigerte inn denne veggen av tekst. Jaja, Ajaco så det i det minste.

Endret av Pokey
Lenke til kommentar

Haha, dessverre. Akkurat nå bare nyter jeg den fantastisk fete brushbruken til 15åringen over her. Herlige greier.

Poster sikkert noe nytt iløpet av noen dager.

Edit: Faen. Pokey endra posten sin, så nå ser jeg ut som en idiot. Thank you, sir.

Endret av Ajaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skoleoppgave. Dør av denne læreren. Fuckings opera. Forside til CD-cover.

Smekket sammen på et par skoletimer. Her har jeg også vært "hipp" og brukt en del brushes. Mest fordi blant med ungdommer så e brushes awesome.

post-93392-0-59994200-1305805649_thumb.jpg

• Liker 4
Lenke til kommentar

Positur og uttrykk er dynamisk og fint. Fargebruken er passende. Typografien er ok.

Det jeg ikke liker er mengden "luft" over personen. Luft er greit, men her ville jeg forstørret/flyttet motivet lenger opp, for når luften er intens og rød er den ikke veldig luftig.

Lenke til kommentar

Positur og uttrykk er dynamisk og fint. Fargebruken er passende. Typografien er ok.

Det jeg ikke liker er mengden "luft" over personen. Luft er greit, men her ville jeg forstørret/flyttet motivet lenger opp, for når luften er intens og rød er den ikke veldig luftig.

Like this?

post-93392-0-07910000-1305808508_thumb.jpg

Edit:

Or this?

post-93392-0-76055600-1305808791_thumb.jpg

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Dama fungerte veldig bra på nr. 2 i dobbeltbildeposten. Blikket til dama satt mye bedre med linjene.

Her ble linjen en veldig fin kurve fra venstresiden som går opp gjennom høyresiden av damen og er loddrett opp mot høyre hjørne. Pent.

Hmm - kunne kanskje hatt

En bilde av en dør med ramme rundt

..Med undertittelen "dør carmen?" :fun:

Endret av Trondster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...