Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

 

Hvilket utsnitt, og igjen; noe annen feedback?

 

Edit: @second though så er vel temaet mer urbanisering/internasjonal handel/turisme/isj. Er åpent. Er i de baner jeg har tenkt på iallefall.

 

Versjon 1.

Tegnet selv?

 

Virker forresten litt som om "du" bare holder et tilfeldig bilde der. Jeg føler ikke det ser ut som det er gått fra før til nå. Klarer ikke helt forklare, men det ser ut som det bare er en papirlapp i veien, ikke som om det er fortsettelsen, synes jeg.

Takk for feedback :)

 

Angående utsnittet er jeg svært todelt. Utsnitt #1 viser mer, noe som får frem mer av den tropiske stemningen, mens utsnitt #2 er mer presist.

 

Når jeg lagde det tenkte jeg forøvrig ikke at det skulle virke som om det har gått mange år frem i tid på lappen. Jeg tenkte mer at "sånn her kunne det sett ut". Får du ikke den følelsen? Hvis nei; vet du hvorfor?

 

Edit: Ja. Tegnet selv

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme som Diskutant, ser ikkje heilt at det liksom skal vere fortsettelsen, eller det er sånn det kunne sett ut. Eg for min del ville ha tegna noken markerte streker for å vise fortsettelsen på fjellet. Likte ikkje heilt strekane generelt heller, men det er ikkje så lett å få til, og for all del var det ikkje noke dårlig :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Noen som vet hvordan jeg kan få en stroke rundt dette bildet?

 

EDIT: Altså, rundt skriften og railen.

post-95268-0-29665000-1304442297_thumb.png

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan få en stroke rundt dette bildet?

 

EDIT: Altså, rundt skriften og railen.

post-209260-0-96864800-1304443438_thumb.jpg

 

 

Marker det du skal ha stroke rundt, dobbelklikk på laget, trykk stroke på blending options.

 

 

Edit: litt for sein der ja...

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Virker som jeg er den eneste som bruker denne tråden aktivt. Men det får så være.

 

Noe jeg lagde på 3 timer (?) eller noe i den dur. Forslag til forside av en bok.

 

post-93392-0-97354500-1305400119_thumb.jpg

 

Feedbach?

 

(Ved første øyekast bør jeg dempe grønnfargen på dollar-vingene.

 

Har forøvrig hatt litt problemer med photoshop i det siste. Jeg setter fargeprofil til CMYK og har tatt på den "safe colors"-greia. Når jeg velger farger, forsikrer jeg meg også om at jeg ikke får opp den "RGB color only"-alerten. Til tross for dette får jeg helt andre farger når jeg lagrer som .tiff .jpg eller lignende. Noen som vet hvorfor?

Endret av Ajaco
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsk på den fremsiden. Jeg gleder meg til jeg er på ditt nivå! :new_woot:

 

 

*Skru ned metningen på vingene, som du sier.

*Er litt usikker på om jeg liker eller ikke at glorien rundt hodet er tall, og ikke bare en ring.. Jeg synes det ble litt i meste laget. Den var også ganske ujevn.

*Hvor er høyrearmen til mannen? Bør kanskje markere et skille der - svakt.

*Ble litt tykk på venstre side. (Mannens venstre)

*Litt lyst ansikt/ hånd?

*Litt for fremtredende tall i bakgrunnen? Muligens også skru ned metningen på de.

*Større mellomrom mellom navn på bok og forfatter?

 

/Forslag

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding!

 

- Jeg skal gjøre noe med grønnfargen på vingene. Er et eller annet rart med fargeprofilene mine i photoshop. Skal prøve å få fiksa det. Veldig irriterende å måtte "etterjustere" fargene fordi de ikke funker live i photoshop - noe de skal. Blir forøvrig også kun så sterke farger når jeg uploader i bildene... i bridge, windows image viewer (eller hva den nå heter), er fargene korrekte. Spesielt.

 

- Jeg er enig med vingeblendingen. Konkrete forslag til hvordan det kan gjøres? Prøvde å legge på en skygge, men følte det ikke funka, så tok den vekk.

 

- Glorien er jeg også litt i tvil om.

 

- Skal prøve å få delt høyrearmen fra kroppen med en mørk strek, eller noe i den dur (slik som de andre på jakka)

 

PS. Forøvrig morsomt at du så det var Daniel Craig, Pingas. Det var en tilfeldighet. Trengte et bilde av en person som stod i en pose ála det jeg har der. James Bond var det som passet best, og jeg tok derfor utgangspunkt i han når jeg tegnet.

Lenke til kommentar

- Skal prøve å få delt høyrearmen fra kroppen med en mørk strek, eller noe i den dur (slik som de andre på jakka)

 

Hvilken brush bruker du her?

På det bildet her har jeg brukt en helt vanlig brush med 3px radius og sort farge.

 

Måten fadingen er gjort på er simpel. Du kan

A. "Fade" den manuelt med en maske, eller eraser tool

B. Lage en path med pen tool, høyreklikke, velg "stroke path", velg brush som source og huk av boksen som sier "simulate pressure". (For at det skal funke må du ha huket av "shape dynamics" i brush menyen, så vidt jeg vet.

 

Personlig brukte jeg metode B på dette bildet.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Dont we all love doubleposts?

post-93392-0-00350000-1305420289_thumb.jpg

 

Edit: Har jobbet med de punktene som ble nevnt nå, og føler bildet generelt sett er mye bedre.

 

Eneste som plager meg nå er måten jakka avslutter på. Vurderer å tegne på et par ben som fader, eller noe i den dur.

 

Hvis jeg gidder å fortsette på coveret at all, da. Han jeg lagde det til likte ikke idéen, og vil heller ha clipart av oppstilte modeller i dress - gjerne med bilder som crossfader og et istockphoto vannmerke.

 

Edit2: Wops. Lastet opp feil bilde. Laster opp det riktige straks.

Edit3: Slik. Da var alt rett.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

På vingen til høyre for hodet så har trykken på sedlene forsvunnet. :) Det er ikke slik på det første bildet ditt, så jeg anntar at det ble noe feil i trykken her..? :p

Lenke til kommentar

Eneste som plager meg nå er måten jakka avslutter på. Vurderer å tegne på et par ben som fader, eller noe i den dur.

 

Ja, det synes jeg var litt rart. Så jeg tok meg den frihet og laget et forslag hvor resten av kroppen fader ned til svart. Samt at hele området bak skriften nederst er svart (dog diskuterbart).

 

 

396ea04e315035a4e1f45a4af363e814.jpg

Lenke til kommentar

Eneste som plager meg nå er måten jakka avslutter på. Vurderer å tegne på et par ben som fader, eller noe i den dur.

 

Ja, det synes jeg var litt rart. Så jeg tok meg den frihet og laget et forslag hvor resten av kroppen fader ned til svart. Samt at hele området bak skriften nederst er svart (dog diskuterbart).

 

 

396ea04e315035a4e1f45a4af363e814.jpg

Jeg er enig det med kroppen. Det ser mer riktig ut. Hadde planer om å gjøre det selv (som nevnt lenger opp), men jeg jobber ikke lenger med det designet, så har ikke gidder å bruke mer tid på det.

 

Angående tallene bak den nederste teksten er jeg litt i tvil, egentlig. Føler ikke at det er stor forskjell på lesbarheten. Det er allerede en sort outer glow på den, noe som gjør den enkelt å lese.

Lenke til kommentar

Enig i at bena ble bedre - så blir teksten på veggen mer i "bakgrunnen". Ville på samme måte sørget for at gløden på glorien ikke lyser opp bokstavene i bakgrunnen så mye - blir forstyrrende, og ødelegger følelsen av dybde.

 

Men - pirk. Liker designet. Og retro piksel-bokstaver. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...