Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nesten spørre litt mer spesifikt, PS har så mye funksjoner at man kan bruke det daglig i årevis uten å ha lært halvparten.

Men jeg vil anbefale deg å begynne med enkle tutorials, og rett og slett bare utforske litt. Det var det jeg gjorde. Det virker ganske overveldende i begynnelsen, men når du begynner å få en grunnleggende forståelse for noen av verktøyene så blir det straks litt lettere.

Lenke til kommentar

Photoshop-oppgave.

Noen tilbakemeldinger?

Er veldig i tvil på hva slags format jeg skal ha på den. Trenger ikke være en international-paper size, men jeg har problemer med å finne et godt format som passer.

Mulig jeg skal ha noe mer tekst også, er litt usikker.

post-93392-0-48278400-1302107909_thumb.jpg

(Edit: Det norske våpenskjoldet skal jeg fikse btw. Orka ikke styre noe særlig med det. Tok bare quick selection)

Putt inn Jens eller Erna på skjermen (Y)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det med boksen er jeg enig i. Hadde problemer med å sette den opp på en god måte. Tenker å ta en liten titt på det igjen imorgen når jeg har fått tenkt på litt annet.

Når det kommer til bakenden på bilen er jeg ikke så sikker. Poenget med logoen er at den skal vise at det er en bil, og thats it. Det ser man jo, så da tenker jeg "less is more".

Lenke til kommentar

Jeg var medic. Her kommer en opdatering av min forrige post, etter feedback fra fler (inkludert Diskutant) endret jeg "boksen". Ser langt bedre ut nå, spør du meg.

post-93392-0-99795500-1304109911_thumb.jpg

Tabellen gikk fra ille til grusom. Langt steg tilbake.

Logoen vil ikke fungere. Selv med den store thumbnailen er "trafikkskole" uleselig. Linjene til bilen er alt for tynne til å kunne reduseres godt. Hvilken vei linjene til bilen "fader" er heller ikke konsekvent, noe som setter stopper for fartsfølelsen. Vinduene går bakover mens bilen går fremover. Plasseringa til navnet likte jeg, der bunnen til bilen fungerer som understrek.

Komposisjonen er grei, men noe kjedelig/tom/statisk.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Skal se om jeg får gjort noe med linjene til bilen imorgen. Hadde forsåvidt ingen plan om å skape en "fartseffekt" da jeg først tegnet bilen, og det ble derfor en "krasj" med linjene. Det at folk oppfatter logoen annerledes enn planlagt er jo en feil i designet, så det skal jeg prøve å få fiksa.

Det er forsåvidt ingen logo foreløpig, bare et utkast, og det er langt fra sikkert at den skal brukes (er kun bilen som eventuelt skal fungere som logo, den tabellen er for en stor plakat som skal festes på en henger), så komposisjonen mellom bilen og tabellen/infoen/whatever er bare noe jeg slang sammen uten å tenke noe særlig over.

Skal prøve å gjøre bilen litt tydeligere, med noe sterkere linjer.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Ingenting å beklage for. Lagde den på 2 minutter, for å høre med dere hva dere synes om en forandring i den retningen. Jeg spør ikke om tilbakemeldingen for å få høre løgner om hvor flink jeg er, så fortsett å si ting som det er. Er sånn jeg lærer :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Min lille tanke er at det er vel ikke "Harstad" som er hovedpoenget i logoen, men at det er en trafikkskole. Kanskje skriftstørrelsene burte vært byttet om? Ellers liker jeg ikke at hjulbuen er delt på den måten som den er. Denne burte vært en hel strek, og ikke gått så langt ned på sidene.

Men alt i alt synes jeg ideen er bra. Støtter forøvrig opp om at tekstboksen ikke holder samme standard som resten av logoen. :)

Endret av Ghazaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny project. Skoleoppgave. Temaet er globalisering. Backfeed?

post-93392-0-81274400-1304437861_thumb.jpg

Et annet "utsnitt":

post-93392-0-32406300-1304438120_thumb.jpg

Hvilket utsnitt, og igjen; noe annen feedback?

Edit: @second though så er vel temaet mer urbanisering/internasjonal handel/turisme/isj. Er åpent. Er i de baner jeg har tenkt på iallefall.

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Hvilket utsnitt, og igjen; noe annen feedback?

Edit: @second though så er vel temaet mer urbanisering/internasjonal handel/turisme/isj. Er åpent. Er i de baner jeg har tenkt på iallefall.

Versjon 1.

Tegnet selv?

Virker forresten litt som om "du" bare holder et tilfeldig bilde der. Jeg føler ikke det ser ut som det er gått fra før til nå. Klarer ikke helt forklare, men det ser ut som det bare er en papirlapp i veien, ikke som om det er fortsettelsen, synes jeg.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...