Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei! om det er noen som kjeder seg veldig og har lyst til å hjelpe meg med å lage en logo så hadde det vært konge.

 

Vi har en russebil som vi har valgt å kalle "Caesars Palace" men vil gjerne ha en kul logo som både kan brukes på bilen og på gensere. Grunnen til at vi valgte navnet er at vi skal kjøre "poker" stil.

 

Vi liker godt Fonten på skrifta på hjemmesiden til Caesars Palace samme med logoen av den mannen med "kransen" rundt, aner ikke hva det heter :p Så hadde vært konge om noen kunne laget noe ala den de har, men allikevel en som skiller seg litt ut! :)

 

Om du ser etter logo, hvorfor spør du i Photoshop-tråden?

 

Blir som å spørre om pølse i en vegetartråd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du bør finne noen som er gode med Adobe Illustrator eller tilsvarende programmer. Vektor grafikk kalles det. Vektor grafikk kan skaleres nesten i det uendelige. (Forstørres/Forminskes) :)

Bitmap grafikk funker dårlig feks om dere skal trykke logo på ei t-skjorte, og ha den samme logoen på bussen. i mange ganger forstørrelse.

Lenke til kommentar

Tror jeg var bare 12 når jeg begynte, er 17 nå. Brukte haugevis av tutorials, og var medlem i haugevis av forumer, hvor norske "designsiden.no" var "hovedbasen". Med årene gikk photoshop-interessen bort, og det er sjeldent jeg bruker det til noe annet enn nyttebruk egentlig. Litt synd, da jeg sikkert kunne blitt litt god siden jeg startet så tidlig. Men prøver å fikle litt i ny og ne :)

Lenke til kommentar

Lagde min første logo nå nettopp, og vil gjerne ha litt tilbakemelding. Lagd helt uten tuts, så fri tenking fram til noe jeg synes så ok-pent ut. :)

 

LOGO

 

Laget i PS eller Illustrator?

 

 


 

 

Skyggene gir ikke mening... Det er liksom noen skygger her og der, og noen lyspunkter her og der.

Det må se mer naturlig ut! Altså at hvis oppsiden er i lys, vil baksiden og motstående deler være i skygge.

 

Ser som eksempel at på "streken" ut av ringen, øverst, er både forsiden og litt av undersiden i lys, og en annen del av undersiden er i skygge.

 

Ser litt rart ut...

 

 

 

Nå har jeg ikke tatt meg tid til å gjøre det skikkelig, men jeg har fiksa litt i den retningen jeg ville gjort.

 

Grå strek er der lyset kommer fra.

 

post-209260-0-00905400-1296306126_thumb.png

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Laget i PS eller Illustrator?

 

 


 

 

Skyggene gir ikke mening... Det er liksom noen skygger her og der, og noen lyspunkter her og der.

Det må se mer naturlig ut! Altså at hvis oppsiden er i lys, vil baksiden og motstående deler være i skygge.

 

Ser som eksempel at på "streken" ut av ringen, øverst, er både forsiden og litt av undersiden i lys, og en annen del av undersiden er i skygge.

 

Ser litt rart ut...

 

 

 

Nå har jeg ikke tatt meg tid til å gjøre det skikkelig, men jeg har fiksa litt i den retningen jeg ville gjort.

 

Grå strek er der lyset kommer fra.

 

post-209260-0-00905400-1296306126_thumb.png

 

 

Har ikke illustrator, så ble ps. :)

 

Takk for tilbakemelding.. Ja, skyggene ble helt ødelagt, skal fikse de senere i dag/kveld og poste på ny. Så det selv før jeg posta, hehe.

Endret av GENTorly
Lenke til kommentar

Lagde min første logo nå nettopp, og vil gjerne ha litt tilbakemelding. Lagd helt uten tuts, så fri tenking fram til noe jeg synes så ok-pent ut. :)

 

LOGO

Hva er konseptet? Hvordan vil den fungere i én farge? Hvorfor den skriften?

 

Ellers er det estetisk lite ryddig. Alt for lite luft mellom tekst og merke, alt for stort merke i forhold til tekst. De overdrevne gradientsa kombinert med det merkelige perspektivet gir førsteinntrykket "amatørmessig".

 

Forøvrig er den ubrukelig som logo, ettersom den er raster og ikke vektor.

Lenke til kommentar

 

Hva er konseptet? Hvordan vil den fungere i én farge? Hvorfor den skriften?

 

Ellers er det estetisk lite ryddig. Alt for lite luft mellom tekst og merke, alt for stort merke i forhold til tekst. De overdrevne gradientsa kombinert med det merkelige perspektivet gir førsteinntrykket "amatørmessig".

 

Forøvrig er den ubrukelig som logo, ettersom den er raster og ikke vektor.

 

 

Skjønner, skjønner. Den vil nok aldri bli brukt uansett, for jeg vet at man må lage de som vector for at det skal være brukelig som logo.

 

Takk for tilbakemelding(ene). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...