Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Har ikke sett den allmektige photoshop tråden før nå.. Men kan da poste noen bilder. :)

Vær så snill å se bort ifra teksten på bildene, orker ikke forandre det nå i ettertid.

timeshitsigshit.png

flowdisplaceremix.png

babyspidermansignature.png

crysisnewsigg.png

CSS-Bakgrunn for en oppløst klan kalt SHINE for et års tid tilbake

shinebakgrunn.png

Har ikke drivd så mye med manipulering. Så jeg har vel strengt tatt bare laget sigger. Gleder meg til å lære mere da jeg starter på Medier og Kommunikasjon neste år. :) Har lært alt på egenhånd hittil, så har blitt litt begrenset kunnskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Joda, er innstilt på at det ikke er sikkert det kommer altfor mye nytt i photoshop det første året. Men vil skal jo igjennom webdesign og masse godsaker første året også, så får da lært noe nyttig :D

Holdt på med photoshop mer eller mindre aktivt i 2, snart 3 år. Men har dabbet litt av det siste året, er litt kjedelig å mekke random saker uten mål og mening. Men nå har jeg endelig fått fingern ut av...........øret(?) og kjøpt meg speilrefleks, så får prøve litt manipulering når jeg får tatt noen shots som kan friste å manipulere. :)

@Wiciwato

Ja, det å kunne litt ekstra fra starten er vel ikke dumt, kan jo hjelpe meg til litt bedre karakterer i photoshop. :)

Lenke til kommentar

Da er du i den samme situasjonen som jeg var i. Kutt ut signaturleken og start med ordentlig manipulering, canvas på 800x1200 osv. Større ting. Bruk stock images å lim dem sammen til ett bilde, ikke bare ta et ferdig klipt ut bilde av en random superhelt og legg til effekter.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du får ikke frem hva som er viktig i designen din. Det som for øyeblikket er mest oppsiktsvekkende er prislappen, og det er sjeldent en god idé (finnes unntak som first price o.l.).

Tenk også gjerne mer på kontraster og dybde. Objektivet ser veldig lite levende/"ekte" ut med den bakgrunnen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du får ikke frem hva som er viktig i designen din. Det som for øyeblikket er mest oppsiktsvekkende er prislappen, og det er sjeldent en god idé (finnes unntak som first price o.l.).

Tenk også gjerne mer på kontraster og dybde. Objektivet ser veldig lite levende/"ekte" ut med den bakgrunnen.

Flott tilbakemelding. Du har nok rett i det meste her. Målet mitt var vel egentlig at det skulle se så lekkert ut som mulig. Skal få se hva jeg får gjort i morgen. :)

Lenke til kommentar

Hei,

begynte å leike meg i photoshop igjen i går, og har vel sitti hele dagen. Så har fått lagd et par ting, men vil gjerne få litt kritikk på det ene. Føler meg ganske fornøyd, men veit ikke hva som mangler, eller ikke skulle vært der. Har ikke rørt photoshop på noen år, så ikke slakt!

774810.jpeg

Lenke til kommentar

Hei,

begynte å leike meg i photoshop igjen i går, og har vel sitti hele dagen. Så har fått lagd et par ting, men vil gjerne få litt kritikk på det ene. Føler meg ganske fornøyd, men veit ikke hva som mangler, eller ikke skulle vært der. Har ikke rørt photoshop på noen år, så ikke slakt!

774810.jpeg

Lagde du de karene selv? Isåfall creds, ellers så er det ikke så stort poeng i å gi tilbakemeldinger på hvert enkelt bilde i starten mener jeg, men i steden peke ut hva man burde jobbe med generelt som artist. Jeg har ikke sett noe annet av deg, så da er mitt eneste tips å lete opp tutorials og å se på hvordan de proffe gjør det.

Lenke til kommentar

Takk for svar,

har ikke laget karene selv, så kan ikke ta creds på det, hehe. Er en vector pack de gutta der :p

Driver å ser rundt på litt tutorials nå, og prøver å lage noe eget ut av de jeg ser på. Er ingen vits i å lage akkurat det samme som 1000 andre, i mine øyne da. Men tutorials kommer godt med!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Noen som vet om noen gode gode photoshop tutorial/lære sider som retter seg mot skisse/tegning i photoshop(anime, tegneserier, digital kunst, design etc etc)

Gjerne fra helt basic til Mer avansert. Fra tips om valg av brushes, farge og skyggelegging, skisse. Til tegneteknikk og tegneteori(som har vært her i et par tusen år)

Fikk et wacom tegnebrett til jul og dette ga mersmak :D

Edit: Tilleggspørsmål.

Finnes det en hurtiknapp som gjør at det ikke blir mørkere dersom en tegner over samme sted flere ganger dersom en tegner med mindre opacity ?

post-47543-0-07018100-1293537320_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Hei, jeg er mr. missunnelig. Søk på deviantart.com og youtube. Jeg vet ikke om noen hurtigknapp som gjør det, men lag deg en hurtigtast slik at du kan bytte mellom primær og sekundær fargene du har nederst til venstre, og to hurtigtaster til for å øke/synke opacityen (f.eks "," og ".") - Kan funke?

Lenke til kommentar

Her er et par av mine kreasjoner. Er ganske ny når det gjelder photoshop, men setter stor pris på konstruktiv kritikk. Det jeg gjør mest er retouching av bilder (fjerning av kviser, finere hud, bedre kontrast o.l.), men det er vel ikke særlig mye å vise frem. Har også prøvd meg på litt tegning i Illustrator og fargelegging i photoshop, men det faila totalt.

post-226669-0-25618400-1293972646_thumb.jpg

post-226669-0-42468700-1293972757_thumb.jpg

Endret av SigneGR
Lenke til kommentar

Her er et par av mine kreasjoner. Er ganske ny når det gjelder photoshop, men setter stor pris på konstruktiv kritikk. Det jeg gjør mest er retouching av bilder (fjerning av kviser, finere hud, bedre kontrast o.l.), men det er vel ikke særlig mye å vise frem. Har også prøvd meg på litt tegning i Illustrator og fargelegging i photoshop, men det faila totalt.

Ser ut som du har dreisen på retouching, utifra det bildet. Hadde likt bedre ett før- og ett etter-bilde da. Fin jente :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...