MittParadoX Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Får ikke Content-Aware til å funke. Har sett på youtube klipper og de fleste får ut til å se nærmest perfekt. Når jeg prøver så "limer" den inn andre objekter. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til. Tok bare en random bilde fra nettet som jeg skulle leke med, og her er resultatet. Dere ser at det ikke er riktig! http://img180.imageshack.us/img180/6075/cleavesbench1.jpg http://img201.imageshack.us/img201/2157/cleavesbench2.jpg Det er flere måter og bruke det på, her har jeg kun brukt Spot Healing Brush Tool med Content Aware som sampling type. ikke gjort no finpuss etterpå og allerede ser det ganske greit ut Kjapt forklart: Lenke til kommentar
Latias Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Slo sammen to tråder med samme tema. Reaksjoner taes på PM. Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 Mulig jeg kan hjelpe, men er usikker på hva "Content-Aware" er for noe. Content-aware fill - hele "den største nyheten" i CS5? Aha, har CS4 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 (endret) er det vanskelig å åpne øyne? altså putte inn åpne øyne og få det til å se ekte ut? og hvor er lens correction i APS CS5? Endret 28. september 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 er det vanskelig å åpne øyne? altså putte inn åpne øyne og få det til å se ekte ut? og hvor er lens correction i APS CS5? Kommer ann på selve bildet. Om det ikke eksisterer elementer som hår og annet foran øynene du skal bytte om på så er det gjennomfør bart, men ha tålmodighet. Første utfordringen vil være å klippe ut de nye øynene (les tutorials om hvordan du gjør dette). Deretter ville jeg ha klippet bort øynene i det opprinnelige bildet litt røflig, for så og fylle på med litt "fake-hud" der øynene var før du plasserer inn de nye øynene. Fokuser på vinkel, overgang fra de nye øynene til bildet + rett lyssetting. --- En gammel bildemanipulasjon jeg lagde tidlig i 2010. Opinions? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 28. september 2010 Del Skrevet 28. september 2010 Vekk med trærne i forgrunnen, så hadde det sett vesentlig bedre ut imho. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 ikke enig. hadde blitt litt tomt uten trærne, men kan kanskje fjerne noen av de... bra! video-tutorial? Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Stilig bilde, Aspire! Lenke til kommentar
EnNorskDesigner Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Hva synes dere? Har laget tutorial til dette arbeidet også Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Stilig bilde, Aspire! Hehe, dA nicket Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. oktober 2010 Del Skrevet 3. oktober 2010 Noen her som kan hjelpe meg litt med color profiles og den slags? Jeg bruker adobe 1998 på photoshop, og ønsker at windows skal bruke den samme, prøvde å gjøre det gjennom color managerment på windows 7, men det så ikke til å fungere. Lenke til kommentar
emilkje Skrevet 4. oktober 2010 Del Skrevet 4. oktober 2010 (endret) Noen her som kan hjelpe meg litt med color profiles og den slags? Jeg bruker adobe 1998 på photoshop, og ønsker at windows skal bruke den samme, prøvde å gjøre det gjennom color managerment på windows 7, men det så ikke til å fungere. Dette med fargeprofiler er ganske tung teori. Hva skal du i hovedsak bruke photoshop til? Prosjekter som skal vises på skjerm? Eller skal det trykkes? Hvis du skal produsere til skjerm, så vil jeg anbefale deg å bruke Adobe sRGB IEC61966-2.1 (Edit->Color Management) da dette er den profilen som majoriteten av skjermer rundt om i verden anvender. Pass da på at skrur på "Color Proofing" under "View" og velger "Monitor RGB" som referanse. Og når du går gjennom "Save for web and devices" dialogen så må du være bevisst på inkludering av ICC profilen. Enkelte nettlesere støtter ikke ICC og kan gi fargestikk. Det er ikke krise om du velger å inkludere fargeprofilen, men jeg vil bare at du skal være obs på at enkelte nettlesere ikke støttet det. Husk også på at gamma bør være satt til 2.2 under Color Management da dette er standarden på både WIN og OSX (Mac har gått bort fra 1.8). Med dette oppsettet vil resultatet ditt se stort sett likt ut på alle skjermer og platformer. EDIT: leif Endret 4. oktober 2010 av emilkje Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 (endret) Du har fått en ny og kul stil siden .co.uk-dagene. Kult å se at du kom deg tilbake i arbeid, jeg sliter fortsatt. Gjett hvem jeg er. Endret 5. oktober 2010 av Pokey Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Du har fått en ny og kul stil siden .co.uk-dagene. Kult å se at du kom deg tilbake i arbeid, jeg sliter fortsatt. Gjett hvem jeg er. Aril? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 "Pokey", vel! Duh - det står ved siden av innlegget ditt. Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 "Pokey", vel! Duh - det står ved siden av innlegget ditt. Og "Pokey" er et alias, altså, hvem er Pokey. Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Du har fått en ny og kul stil siden .co.uk-dagene. Kult å se at du kom deg tilbake i arbeid, jeg sliter fortsatt. Gjett hvem jeg er. Aril? Korrekt Lenke til kommentar
Centhrax Skrevet 5. oktober 2010 Del Skrevet 5. oktober 2010 Du har fått en ny og kul stil siden .co.uk-dagene. Kult å se at du kom deg tilbake i arbeid, jeg sliter fortsatt. Gjett hvem jeg er. Aril? Korrekt Forumtrollet jo Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 7. oktober 2010 Del Skrevet 7. oktober 2010 (endret) Noen her som kan hjelpe meg litt med color profiles og den slags? Jeg bruker adobe 1998 på photoshop, og ønsker at windows skal bruke den samme, prøvde å gjøre det gjennom color managerment på windows 7, men det så ikke til å fungere. Dette med fargeprofiler er ganske tung teori. Hva skal du i hovedsak bruke photoshop til? Prosjekter som skal vises på skjerm? Eller skal det trykkes? Hvis du skal produsere til skjerm, så vil jeg anbefale deg å bruke Adobe sRGB IEC61966-2.1 (Edit->Color Management) da dette er den profilen som majoriteten av skjermer rundt om i verden anvender. Pass da på at skrur på "Color Proofing" under "View" og velger "Monitor RGB" som referanse. Og når du går gjennom "Save for web and devices" dialogen så må du være bevisst på inkludering av ICC profilen. Enkelte nettlesere støtter ikke ICC og kan gi fargestikk. Det er ikke krise om du velger å inkludere fargeprofilen, men jeg vil bare at du skal være obs på at enkelte nettlesere ikke støttet det. Husk også på at gamma bør være satt til 2.2 under Color Management da dette er standarden på både WIN og OSX (Mac har gått bort fra 1.8). Med dette oppsettet vil resultatet ditt se stort sett likt ut på alle skjermer og platformer. EDIT: leif hei, takk for hjelpen, men fikk kun gjort den delen jeg har markert, og jeg regner med dette var i Photoshop? Resten av delen fant jeg verken under color management på windows eller color settings på cs5 Etter å ha gjort den første delen, er det forsatt forskjellig fra photoshop og windows. Endret 7. oktober 2010 av amir90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå