Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når jeg tar inn bilder i photoshop CS5 kommer bildene inn i "free transform" på ein måda :p

er det mulig og endre det til sånn som det var i cs4? at bilde kommer inn som full størelse?

samme med at bildene er som smart objects når jeg tar de inn. jeg må altid ta rasterize layer før jeg kan gjøre noe. litt små irriterende.

Lenke til kommentar

Når jeg tar inn bilder i photoshop CS5 kommer bildene inn i "free transform" på ein måda :p

er det mulig og endre det til sånn som det var i cs4? at bilde kommer inn som full størelse?

samme med at bildene er som smart objects når jeg tar de inn. jeg må altid ta rasterize layer før jeg kan gjøre noe. litt små irriterende.

Hvist bildene kommer i "free-transfrom", så skriv bare inn 100% på bredde og høyde. (Funker ikke dette er det kanskje en bug?)

Bildene kommer alltid som smart objects, gjør det i CS4 også, til meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Hei jeg har begynt å lage photoshop tutorials (på norsk) og lurer på om dere har noen ønsker til hva jeg kan lage! Jeg har allerede lagt ut en, men den er veldig enkel siden det er den første og greier.

Se tutorials her!

Syns det var ålreit jeg, lærte noen nye triks, selv om jeg har jobbet endel i photoshop :)

Takk, det kommer flere med høyere vansklighetsgrad etterhver må bare bli fortrolig med å lage gode tutorials først :) Hva synes dere andre?

Lenke til kommentar

Hei jeg har begynt å lage photoshop tutorials (på norsk) og lurer på om dere har noen ønsker til hva jeg kan lage! Jeg har allerede lagt ut en, men den er veldig enkel siden det er den første og greier.

Se tutorials her!

Syns det var ålreit jeg, lærte noen nye triks, selv om jeg har jobbet endel i photoshop :)

Takk, det kommer flere med høyere vansklighetsgrad etterhver må bare bli fortrolig med å lage gode tutorials først :) Hva synes dere andre?

Istedenfor å manuelt blure skyggen til bretten kunne du brukt pentool (+gaus. blur) for å gjøre det mer nøyaktig.

Lenke til kommentar

Se tutorials her!

Istedenfor å manuelt blure skyggen til bretten kunne du brukt pentool (+gaus. blur) for å gjøre det mer nøyaktig.

Takk for tilbakemeldinger! Lur du!

Lenke til kommentar

Får ikke Content-Aware til å funke. Har sett på youtube klipper og de fleste får ut til å se nærmest perfekt. Når jeg prøver så "limer" den inn andre objekter. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til. Tok bare en random bilde fra nettet som jeg skulle leke med, og her er resultatet. Dere ser at det ikke er riktig!

cleavesbench1.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

cleavesbench2.th.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Lenke til kommentar

Får ikke Content-Aware til å funke. Har sett på youtube klipper og de fleste får ut til å se nærmest perfekt. Når jeg prøver så "limer" den inn andre objekter. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til. Tok bare en random bilde fra nettet som jeg skulle leke med, og her er resultatet. Dere ser at det ikke er riktig!

http://img180.imageshack.us/img180/6075/cleavesbench1.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/2157/cleavesbench2.jpg

Lenke til kommentar

Får ikke Content-Aware til å funke. Har sett på youtube klipper og de fleste får ut til å se nærmest perfekt. Når jeg prøver så "limer" den inn andre objekter.

Det er sånn den fungerer - den prøver å lime inn andre objekter. Det er enklere jo mer regulær bakgrunnen er - så limer den inn klipp fra bakgrunnen rundt. Den kan ikke gjøre magi.

Lenke til kommentar

http://img180.imageshack.us/img180/6075/cleavesbench1.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/2157/cleavesbench2.jpg

Mulig jeg kan hjelpe, men er usikker på hva "Content-Aware" er for noe.

Lenke til kommentar

Se tutorials her!

Takk for tilbakemeldinger! Lur du!

Når du skulle klippe ut "bretten" til nytt lag så kan du trykke (skift, eple, J) eller (skift, ctrl, J) da klipper du ut og limer inn på nytt lag, isteden for å kopiere til nytt lag :) Ellers veldig bra! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...