Morten Enoksen Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Trykker du O får du opp en tool fra taben til venstre, men trykker du shift+o kan du bla gjennom alle tool'ene i den ene taben! Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hei! kunne noen hjelpe meg med step 9 + 10 av denne tuten? Hvordan får han opp de linje greiene etc? Skjønner ikke hvordan man får 10 pixel etc. Ta en titt! Linjene?!? Tenker du på guides (turkise hjelpelinjer)? Klikk og dra ut hjelpelinjer fra linjalen over eller på siden. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg likte den tutorialen, får vel prøve når jeg kommer hjem fra arbeid i dag. Lenke til kommentar
simena1 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Er det noen som kan gi noen tilbakemelding på dette bildet, skal liksom forestille the joker fra "the dark knight". Alt er ikke ment å være helt likt for å gjøre bildet litt mer morsomt og personlig, til min smak. Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Morsomt bilde! Et tips jeg kommer på i farten er å gjøre bakgrunnen mer dyster, mørkere og større kontraster kanskje andre farger som gjør det mer "skummelt" Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Har lyst til å lære meg "fantasy art", men vet ikke hvor jeg skal starte. kunne gjerne tenkt meg å lære å lage huler/grotter, og forskjellige fantsy folk/figurer. Kan stort sett kun basic som copy paste, flytte objekter fra ett bilde til et annet og smudge osv. Noen som kunne gitt meg linker/forslag til tutorials? Lenke til kommentar
brk Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Har lyst til å lære meg "fantasy art", men vet ikke hvor jeg skal starte. kunne gjerne tenkt meg å lære å lage huler/grotter, og forskjellige fantsy folk/figurer. Kan stort sett kun basic som copy paste, flytte objekter fra ett bilde til et annet og smudge osv. Noen som kunne gitt meg linker/forslag til tutorials? Se videoene til Bert Monroy på www.revision3.com/pixelperfect Meget lærerike. Hva du lager er det din fantasi som bestemmer, men å kunne verktøyene er viktig. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 (endret) Tenkte mer på slik som dette: Vet jeg ikke vil klare sånt før litt trening, men noen som har lessons som kunne lære meg å lage bakgrunner som dette? Endret 17. juli 2010 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
brk Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 En ting du i alle fall trenger er et tegnebrett. Vil foreslå Wacom Cintique 21". Har rålyst på en slik selv men de koster skjorta. Et alternativ er Wacom bamboo, og begynne derifra. Noe mange gjør er å lage utkastet på et vanlig tegneblokk (analogt, lol) og scanne det og fortsette i feks Photoshop. Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 En ting du i alle fall trenger er et tegnebrett. Vil foreslå Wacom Cintique 21". Har rålyst på en slik selv men de koster skjorta. Et alternativ er Wacom bamboo, og begynne derifra. Noe mange gjør er å lage utkastet på et vanlig tegneblokk (analogt, lol) og scanne det og fortsette i feks Photoshop. å vist jeg er heeeeelt elendig i å tegne? Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Hva med å ta tegne/malekurs? Finnest det noen gratis kurs på internet? (er ganske fattig for tiden.) Med elendig mener jeg altså så dårlig at strekmennene mine blir dårlige Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 26. juli 2010 Del Skrevet 26. juli 2010 Hvordan lager jeg en liknende glowing effect på text? Takker! Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) lag teksten i et eget lag, så høyreklikker du og velger blending options, der har du outer glow, drop shadow og litt forskjellige andre du kan velge. Lek deg litt fram, for å få den siste glow effekten med at glowen blir "dratt" litt i. Så tar du å kopierer teksten du nå har laget 2 ganger slik at du har 3 lag med tekst, så tar du og velger de 2 øverste, høyreklikker og velger "rasterize layer". Etter det er gjort velger du merge layers, nå vil du ha et lag som viser teksten din og et som ser trasparent ut som ligger øverst der du har oversikt over layers. Nå tar du fram "Smudge tool" velger styrken til ca 60-70% Så drar du i det øverste laget til det ser ut som det det bildet du har et eksempel av. Skulle gjerne vist dette med bilder men er på jobb nå så da får det bli senere om du ikke forsto dette. LKP-design Endret 27. juli 2010 av Moozoren Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 28. juli 2010 Del Skrevet 28. juli 2010 Rainbow Aero Feeling, nice! Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 29. juli 2010 Del Skrevet 29. juli 2010 Rainbow Aero Feeling, nice! Takker Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 31. juli 2010 Del Skrevet 31. juli 2010 Noen som vet om en realistisk "frost effect" på text? Vill ikke ha noe sånn her, men noe mer realistisk, takker Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Laget denne for en stund siden. Kan prøve å forklarer hvordan hvis du synes effekten viser godt det du vil ha. Btw, gratulerer med 1 år i forumet. Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 1. august 2010 Del Skrevet 1. august 2010 Hva med å ta tegne/malekurs? Finnest det noen gratis kurs på internet? (er ganske fattig for tiden.) Med elendig mener jeg altså så dårlig at strekmennene mine blir dårlige google "riven phoenix" koster par kroner. men hvis du ikke har råd til det, så er det bare å gi opp med en gang Lenke til kommentar
Filosofi Skrevet 3. august 2010 Del Skrevet 3. august 2010 Det er det beste jeg har laget : http://www.oriondesign.no/artwork/masterpiece-2.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå