Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Kun .PNG og .GIF støtter transparente bakgrunner. .PNG er det eneste formatet som støtter delvis-gjennomsiktighet. .JPG er også noe dritt når det ikke blir brukt rett. Bare se på bildet SuKa lastet opp litt ovenfor her, kvaliteten er helt ødelagt av filformatet.

Og ikke minste TIFF, som kanskje er den viktigste.

 

Noen som vet hvordan jeg får rette vinkler med strokes i Photoshop? Se vedlegg:

 

2lw9kyq.png

Ved å holde inne Shift. :)

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte det :D Pekefingeren og langefingeren på høyre hånd kunne kanskje vært mer strekt ut hvis det skulle sett mest mulig realistisk ut.

Ja, enig der. Som jeg skrev i spoileren så hadde jeg ikke et optimalt objekt å holde, tilgjengelig. Så da ble det vanskelig å få fingrene til å passe helt perfekt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Ble inspirert av en bruker ett par sider tilbake i denne tråden, så jeg måtte forsøke en etterligning av hans ide. Jeg har brukt CS5 og jeg brukte ca 20 minutter på dette verket. Med litt bedre tidsbruk ville nok resultatet blitt bedre også! :)

post-44035-1274127953,171_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ble inspirert av en bruker ett par sider tilbake i denne tråden, så jeg måtte forsøke en etterligning av hans ide. Jeg har brukt CS5 og jeg brukte ca 20 minutter på dette verket. Med litt bedre tidsbruk ville nok resultatet blitt bedre også! :)

Du må få "solen" til å lyse bakgrunnen osv, få den til å blende med bakgrunnen mer.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg ser så mye lilla i det bildet der.. Men det er flere muligheter. Du kan lage et layer, sette det til overlay, og forsøke å bruke en soft brush med lilla, eventuelt fylle hele layeret med lilla om du vil ha like mye farge over hele bildet. Og så kan du trikse med opacity for å få ønsket intensitet. Det går også an å prøve seg frem med hue / saturation under Image menyen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Litt sånn du tenkte på?

 

bildet.jpg

Nei, sånn som bildet som jeg har lastet opp lenger opp. Er ufattelig dårlig til å forklare, men jeg ser at det er litt anderledes enn et vanlig "ushoppa" bilde.

 

Kanskje litt reduksjon av kontrast og et 'tynt' lag med lilla (satt til additive blend) vil føre til noe lignende, Atsjonas.

Er noe med bildet som får det til å se litt sånn 70/80-talls polaroid ut, for min del.

Det gjorde biffen fin og god! Takker.

 

Forresten, hver gang jeg åpner eller oppretter et nytt dokument, så er "ekstras" på (View - extras / ctrl+h), det tar meg et halvt sekund å skru det av, men det er litt smått irriterende å gjøre det hver bidige gang.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...