Merko Skrevet 3. mai 2010 Del Skrevet 3. mai 2010 (endret) Mulig ikke dette skal henges sammen med Photoshop. Men likte veldig godt "Camera Raw" saken man kan åpne fra Adobe Bridge som gjør at bildestøy (ISO) kan fjernes til en viss grad. Her er et eksempel jeg testet med (Bildene er tilfeldig plukket fra google images). Er best om dere klikker på bildet for fullversjon. Da ser dere forbedringen en god del. Må si det er imponerende Bilde 1 Før/Etter Bilde 2 Før/Etter Endret 3. mai 2010 av Merko. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Noen som har noen tips på hvordan jeg f.eks. kan gjør om en lilla kasett til å bli hvit i photoshop? Om jeg skrur ned saturation blir den jo grå, og om jeg skrur opp levels så blir den helt utbrent og viser ikke skygger og detaljer Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 Legger du ut bildet? Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 4. mai 2010 Del Skrevet 4. mai 2010 http://www.tutorialwiz.com/changing_color/ http://www.tutorialwiz.com/changing_color2/ Lenke til kommentar
brk Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 Noen som har noen tips på hvordan jeg f.eks. kan gjør om en lilla kasett til å bli hvit i photoshop? Om jeg skrur ned saturation blir den jo grå, og om jeg skrur opp levels så blir den helt utbrent og viser ikke skygger og detaljer Image/adjustments/replace color, venstreklikk med musen på fargen du skal erstatte og juster slideren fuzziness slik at mest mulig av kassetten vises som hvit i pluginens preview vindu (utenom andre farger) deretter justerer du slideren hue for å endre fargen. evt søk på youtube. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 6. mai 2010 Del Skrevet 6. mai 2010 (endret) Jeg er helt ny på photoshop, har fulgt noen tutorials o.l. og nå har jeg laget prøvd meg på å lage en stjernesamling. Ble veldig fornøyd, men tror kanskje jeg må anlegge et senere bilde litt mer estetisk når det kommer til store lysansamlinger... Hva tror dere? (Ser uklart ut, blir bedre når en trykker på bildet) Endret 6. mai 2010 av Norvegisk Lenke til kommentar
SuKa Skrevet 8. mai 2010 Del Skrevet 8. mai 2010 Lagde en signatur i PS etter gammelt. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Hvordan lager jeg en tekst uten hvit bakgrunn? Uansett hva jeg gjør så får jeg hvit bakgrunn bak teksten min. Lenke til kommentar
Senyor de la guerra Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Bruk background eraser. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Når jeg lagrer bildet som .jpg så blir bakgrunnen allikevel hvit. Gjør jeg noe feil? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Er vel mye enklere å bare slette det hvite layeret som ligger nederst ? Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 (endret) Det hjelper ikke. Blir hvit bakgrunn uansett hva jeg gjør når jeg skal lagre i .jpg. Prøvde .gif, men da ble kvaliteten mye dårligere. EDIT: Det ordnet seg. Måtte bruke .png for å få ønsket kvalitet og gjennomsiktig bakgrunn. Endret 12. mai 2010 av MagnusW Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 12. mai 2010 Del Skrevet 12. mai 2010 Ja, JPG støtter ikke transparent bakgrunn tror jeg. Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 15. mai 2010 Del Skrevet 15. mai 2010 Her er en simpel "guide" for bruk av perspective crop tool anbefales å sees http://www.youtube.com/watch?v=eVU5JVpzJIg&playnext_from=TL&videos=HKEjiJNEQqE&feature=sub Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Kun .PNG og .GIF støtter transparente bakgrunner. .PNG er det eneste formatet som støtter delvis-gjennomsiktighet. .JPG er også noe dritt når det ikke blir brukt rett. Bare se på bildet SuKa lastet opp litt ovenfor her, kvaliteten er helt ødelagt av filformatet. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Noen som veit hvor smudge-tool er i cs5? Jeg har trial-versjonen, og finner ikke smudge tool noen steder. (Ja, jeg har faktisk lett under "Tools") Lenke til kommentar
MOO- Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Lastet nettopp ned cs5 den er kos må jeg si, liker menyene. Lager vel noe rart om noen dager Norvegisk: Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 16. mai 2010 Del Skrevet 16. mai 2010 Laget meg nytt profilbilde til Facebook i dag. Ganske fornøyd med resultatet. Valgte å kalle det "Sommer". Meg på bilde. Sexy, right? Større ferdig. Orginal. Sola. Arbeidsporsess: Det første handikappet jeg hadde var at blitsen på vår Canon EOS 30D ikke fungerer, så vi måtte bruke det lille av lys som kom utenfra. Det bildet jeg valgte å bruke ble heller ikke så skarpt som jeg hadde ønsket. Det andre var at jeg ikke fant et optimalt objekt å holde. På orginalbildet kan du se at jeg holder en bordvifte-rist, det nærmeste jeg fant. Det beste hadde vært en badeball eller en globus. Man kan se på bildet har jeg tommelen og pekefingeren litt inni sola pga. risten. Litt vanskelig å se for seg hvordan det blir når man står der og holder. Jeg bruker CS2 og det holder i massevis til mitt bruk. Etter jeg hadde tatt bildet oppe i stua med bordvifte-rista, begynte jeg med å finne en passende sol på google. La begge bildene inn i PS og startet umiddelbart med hvordan jeg skulle klippe ut sola. Først prøvde jeg meg litt fram med Color range for å få med "glowen" rundt sola. Men gikk til slutt for en veldig enkel og grei løsning: Elliptical Marquee Tool. Resten var ganske straight-forward. Flytta over den utklipte sola, satt ned opacity og brukte free transform til å få den i rigktig størrelse. Så dupliserte jeg sol layeret når den var kommet på rett plass. Brukte vanlig viskelær på hendene for å få fram "holde rundt" effekten. Finpusset med clone stamp tool hvis jeg visket ut litt for mye. Deretter la jeg en outer glow og ordnet brightness/contrast på solen. I tilleg til en ekstern radial gradient for å framheve den stråle-effekten fra sola. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå