Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, jeg fikk spørsmål om å lage en blog header til en venn. Hun ville ha seg selv i farge og resten i svart/hvitt med en grå bakgrunn. Tenkte på å sette inn en tøff kant effekt men fant ingen som passet.

Kan noen hjelpe med å finne en tøff kant effekt eller bare en effekt som gjør headern litt "utenom det vanlige"?

post-194740-1267721708,7233_thumb.jpg

Håret som gikk bort fra hodet gikk ikke an å få i farge. ble bare blå himmel. Noen som har tips for det?

Endret av hoikka
Lenke til kommentar

Jeg og en kompis lekte med tanken om å åpne burger-sjappe i Grimstad. Etter litt fram og tilbake bestemte jeg meg for å begynne på et slags skilt som kunne stå over butikken. Jeg er heeeelt newbie i å lage skilt og det gikk litt fort og gæli med tråden som henger skiltet oppe. Men til å være en slags skisse syns jeg det ble ganske greit. "Renderinga" kunne foregått litt bedre, men siden det er første gang jeg beveger meg inn på det området, så ble det ganske ok. Hva synes dere? :roll:

post-136745-1267747602,5295_thumb.jpg

Endret av Wiciwato
Lenke til kommentar

Hei, jeg fikk spørsmål om å lage en blog header til en venn. Hun ville ha seg selv i farge og resten i svart/hvitt med en grå bakgrunn. Tenkte på å sette inn en tøff kant effekt men fant ingen som passet.

Kan noen hjelpe med å finne en tøff kant effekt eller bare en effekt som gjør headern litt "utenom det vanlige"?

post-194740-1267721708,7233_thumb.jpg

Håret som gikk bort fra hodet gikk ikke an å få i farge. ble bare blå himmel. Noen som har tips for det?

1 Print ut to hundre eksemplarer

2 Stift dem sammen til en remse

3 Erstatt dorullen på badet med den remsa

4 ????

5 Profit

Neida :tease:

Det du bør gjøre er at du for det første gjør headeren mye kortere. Å se en stor grå firkant når man kommer inn på en nettside er veldig lite attraktivt. Ellers ville jeg fjernet "Stuck in a moment", siden det bare er en enkel setning/klisjé som mest sannsynligvis ikke reflekterer innholdet på siden i det hele tatt.

Først da er bildet uten om det vanlige, for det vanlige innen bloggheadere er til å begynne å skrike av.

Lenke til kommentar

Du kan jo eventuelt legge en papir (f.eks) texture over tekstområdet, kjøre ned opacity, og eventuelt skifte layer mode til overlay. http://abduzeedo.com/tags/ttt <== her finner du mye bra. bittbox.com og flickr har og mye bra textures.

Det som også går an er å finne et fint bilde, og lage en clipping mask på det mot et tekst layer, så du får veldig spennende utséende på teksten.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-127711

http://www.youtube.com/watch?v=NH0aEp1oDOI

One of the biggest requests we get of Photoshop is to make adding, removing, moving or repairing items faster and more seamless. From retouching to completely reimagining an image, here’s an early glimpse of what could happen in the future when you press the “delete” key. How might you use this new capability in your workflow?

Tull? Tidlig aprilspøk? Tror det ikke før jeg får sett det rett foran meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...