MenuM Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 har ikke laget dette bilde med photoshop, men med Incskape. Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 noen som har litt peiling på color settings og RGB? Hver gang jeg åpner et nytt bilde, så er fargene feil, jeg har prøvd meg litt på assign profil og slikt, men får det visst ikke til, hjelp? Lenke til kommentar
brk Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) ctrl+shift+k, sett "Working RGB" til sRGB. Eller det samme som skjermen din er satt opp till. (Som regel sRGB) Self, Har du en megadupersuper skjerm ala Eizo til 20 laken så har du sikkert kalibrert den og da skal du bruke den profilen som ble laget. Poenget er at PS skal bruke profilen som du ser på skjermen. Endret 3. august 2009 av brk Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 (endret) ctrl+shift+k, sett "Working RGB" til sRGB. Eller det samme som skjermen din er satt opp till. (Som regel sRGB) Self, Har du en megadupersuper skjerm ala Eizo til 20 laken så har du sikkert kalibrert den og da skal du bruke den profilen som ble laget. Poenget er at PS skal bruke profilen som du ser på skjermen. takk for hjelpen, men jeg valgte heller profilen til min skjerm,fargene ble riktige iallefall men nå må jeg finne ut hvorfor fargene er feil når jeg ser på bilder i windows, fargene på OS er riktig, men ikke bildene jeg ser på, dog filmer, video og spill har de riktige fargene, merkelige greier. Her er hva jeg jobbet med i dag iallefall Endret 3. august 2009 av amir90 Lenke til kommentar
brk Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Nice. litt Metallica assosiasjoner. Forresten. Du må sjekke hvilken profil som brukes i Windows skjermegenskaper. Windows programmer bruker den profilen. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 4. august 2009 Del Skrevet 4. august 2009 Noen som har et tips til hvordan jeg lager en bedre overgang på avataren min enn sånn som den er nå? Vil ha en bedre versjon som er 100x100. Brukte Smudge Tool for å lage den overgangen der, og derfor er den også uklar. Prøvde å bruke Liquify, men fikk ikke et resultat jeg var fornøyd med. Synes det er vanskelig. Legger ut begge bildene jeg har brukt i avataren min, til de som vil prøve seg: Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Et skikkelig nybegynner spørsmål her. Prøvde meg steg for steg på en tutorial, men når jeg skal ta neste steg så vil ikke photoshoppen foreta seg noen ting. Skal markere noe med Elliptical Marwuee Tool, men får kun opp den "grabbe" musen. Kan for eksempel ikke skrive noe. Noe som vet hva jeg har fiklet med? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Et skikkelig nybegynner spørsmål her. Prøvde meg steg for steg på en tutorial, men når jeg skal ta neste steg så vil ikke photoshoppen foreta seg noen ting. Skal markere noe med Elliptical Marwuee Tool, men får kun opp den "grabbe" musen. Kan for eksempel ikke skrive noe. Noe som vet hva jeg har fiklet med? Har du brukt edit tool/free transform og glemt å bekrefte kanskje? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Det er en liten og forholdsvis kjent bug i PS, restart av programmet funker, ellers så er det også en fiks du kan gjøre i programmet, men den husker jeg ikke. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 (endret) Et skikkelig nybegynner spørsmål her. Prøvde meg steg for steg på en tutorial, men når jeg skal ta neste steg så vil ikke photoshoppen foreta seg noen ting. Skal markere noe med Elliptical Marwuee Tool, men får kun opp den "grabbe" musen. Kan for eksempel ikke skrive noe. Noe som vet hva jeg har fiklet med? Har du brukt edit tool/free transform og glemt å bekrefte kanskje? Mulig det. Kan ikke engang flytte rundt på layere med tekst. Hjelper ikke å lukke PS engag. Irreterende. EDIT. Har åpnet photoshop på ny. Laget en ny fil, men det går ikke ann å skrive noe inni engang. Endret 5. august 2009 av Teac Lenke til kommentar
HeatSeeKinG Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Kan man lage fractals i photoshop? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Prøv Edit->Purge->All. Jeg kan jo nødvendigvis ikke prøve dette selv, men tror det er sånn du fikser det. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Skal markere noe med Elliptical Marwuee Tool, men får kun opp den "grabbe" musen. Har du den muspekeren overalt i Photoshop eller bare inni selve bildet? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Skal markere noe med Elliptical Marwuee Tool, men får kun opp den "grabbe" musen. Har du den muspekeren overalt i Photoshop eller bare inni selve bildet? Jeg får pekeren inni menyen, men "grabberen" inni selve bildet. Skal bruke gradient tool i bildet nå, men grabberen kommer opp. Så det er umulig å gjøre noe. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Jeg får pekeren inni menyen, men "grabberen" inni selve bildet. Skal bruke gradient tool i bildet nå, men grabberen kommer opp. Så det er umulig å gjøre noe. Hmm ok. Jeg vet at hvis man holder inne space tasten kommer den grabbe handa opp. Det du snakker om er vel "Hand Tool". Først tenkte jeg kanskje at space tasten din satt fast, men det går jo ikke siden du kan skrive helt fint på forumet Lenke til kommentar
brk Skrevet 5. august 2009 Del Skrevet 5. august 2009 Under preferenses klikker du "reset all warning dialogs". Skal vist hjelpe Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Nice. litt Metallica assosiasjoner. Forresten. Du må sjekke hvilken profil som brukes i Windows skjermegenskaper. Windows programmer bruker den profilen. Kan du utdype det litt? Jeg har forresten satt til samme profil, det gjorde fargen mer rød, men alikevel oransj, windows og photoshop har samme profil, men kun photoshop som "gir" riktig farger Lenke til kommentar
brk Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Kom til å tenke på "Kill em all" coveret, Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Har et spørsmål om markering og utvidelse av denne. Har brukt min Photoshop 7.0 i flere år, og den gir meg det nødvendigste med bilde-redigeringen. Men det er en ting jeg av og til trøbbler med, og har ikke funnet noe løsning. (Har en bok på programmet også, finner det ikke der) Når jeg markerer en oval i et bilde - bruker det ofte når jeg skal uttone et bilde mot en bakgrunn - så må jeg slå denne ovalen flere ganger for å få den der jeg ønsker, jeg finner ikke noen måte å dra i kantene på den for å innpasse den. (Slik jeg gjør når jeg markerer en firkant), jeg kan flytte hele ovalen ja, men da flytter jeg med meg bare bildet i den, et bilde som ikke er riktig markert. Er det ingen annen måte å utvide, eller flytte denne oval-markeringen på annet enn at jeg må slå den flere ganger, slik at den passer...(Dette var litt dårlig forklart, det er bare å håpe at noen forstår det... ) RandiA Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 6. august 2009 Del Skrevet 6. august 2009 Litt usikker på om dette fungerer, då eg ikkje veit kva versjon av PS det kom i: Det er to ting du kan prøve. Den eine er å trykke inn mellomromstasten medan du lager ellipsemarkeringa. Meiner det skal la deg flytte markeringa. Den andre er å velge Select --> Transform selection etter å ha laga markeringa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå