Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og hvordan foreslår dere å sette inn meg selv da?

Få tatt bildet "skyggefritt" med ensfarget bakgrunn i god kontrast til deg selv, slett bakgrunnen og lim deg selv inn i bakgrunnen.

Plasser og juster størrelse. All done.

post-68079-1245074035_thumb.jpg

Lenke til kommentar
er det veldig vanskelig?

Nei men jeg vil anbfale deg å klippe ut deg selv med Pen tool.

Når du er kommet rundt høyreklikker du og velger Make selection.

Redefine edge for å finpusse kanten, og så kopier selection av deg selv inn i bildet du vil ha deg inn i. Voila ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Gjorde nettopp én stor feil med en .psd fil.

Åpnet den i Adobe Photoshop CS4 og resized den (2800x2800>1200x1200 px), og etter å ha lagret den som et .jpg bilde klarte jeg også å lagre .psd filen. :( Noen som vet hvordan jeg kan "gjenopprette" den til tidligere stadie (før resizen)? Har krysset den ut, men er fortsatt i Photoshop.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tjena. Har laget en psd-sak, som jeg ønsker å skrive ut på jobb i morgen. Har ikke PS der, og trenger derfor å lagre som pdf eller noe, som jeg enkelt kan skrive ut på jobb i morgen.

Hvordan lagrer jeg for å kunne bruke på en annen maskin?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
er det veldig vanskelig?

Nei men jeg vil anbfale deg å klippe ut deg selv med Pen tool.

Når du er kommet rundt høyreklikker du og velger Make selection.

Redefine edge for å finpusse kanten, og så kopier selection av deg selv inn i bildet du vil ha deg inn i. Voila ;)

Er selv fan av denne metoden. Fungerer veldig bra. Det kan også være lurt å suplidere med et par blendingfiltre over for å blende det hele slik at du minsker evt forskjell i fargetonene på utlkippet og bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Fine de. Den første likte jeg. Den andre der så er det noe rusk å ta tak i. Som graderingen på beina til gutten. Og blir ikke helt klok på fokusen. Det er liksom en vertikal linje i bildet som er i fokus, men et felt midt på som er ute av fokus.

Men ellers greit :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP
Bare mekka sammen noe. Bra?

Noen som vet hvilket spill (tror det er et spill) avataren min kommer fra? Fikk lyst til å legge inn øyne i den, :)

EDIT: Fail så ikke at noen allereade hadde sagt det.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...