Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan fortelle meg hvordan man enklest klipper personer ut fra bilder og setter dem inn i samme bilde ? Skal lage et bilde hvor samme person er mange steder. Har søkt litt rundt, og noen anbefalte å bruke layer mask, men fant ikke noen bra tutorial på det, noen som har noen tips / linker ?

Lenke til kommentar

Enklest mulig? Du kan jo bare gå over dem med "Lasso tool" (eller "Mgic wand" om du vil ha det enda enklere [og dårligere]). Så kopierer du og limer inn personen der du vil ha ham. Deretter gjør du det samme med de andre personene.

*skrivefeil*

Endret av VTW
Lenke til kommentar
Noen som kan fortelle meg hvordan man enklest klipper personer ut fra bilder og setter dem inn i samme bilde ? Skal lage et bilde hvor samme person er mange steder. Har søkt litt rundt, og noen anbefalte å bruke layer mask, men fant ikke noen bra tutorial på det, noen som har noen tips / linker ?

Filter -> Extract kan brukes.

Lenke til kommentar

8 post(er) som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det offtopic som er slettet.

Lenke til kommentar

Når jeg trykker ctrl + z (angre) får jeg bare angret 1 gang, det vil si at hvis jeg trykker en gang på ctrl z angrer PS det siste jeg har gjort, og hvis jeg trykker ctrl z igjen går den "fram" igjen (akkurat som ctrl + y i andre programmer). Jeg vil ha photoshop til å angre bakover i historien så mange ganger jeg vil, hvordan stiller jeg inn dette?

Har CS3, btw

Lenke til kommentar
Når jeg trykker ctrl + z (angre) får jeg bare angret 1 gang, det vil si at hvis jeg trykker en gang på ctrl z angrer PS det siste jeg har gjort, og hvis jeg trykker ctrl z igjen går den "fram" igjen (akkurat som ctrl + y i andre programmer). Jeg vil ha photoshop til å angre bakover i historien så mange ganger jeg vil, hvordan stiller jeg inn dette?

Har CS3, btw

Anbefaler deg å ha History (Window>History) på. Er der ved default, så du slipper sikkert å skru den på. Skal du gå lengre bak synes jeg det er mye enklere å bruke den, ved bare å trykke på den siste kommandoen du gjorde før du gjorde feil (f.eks.).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg synes også dette var merkelig i begynnelsen. "History" fungerer utmerket, bare man husker å ta noen "snapshots" av og til. ;)

Lenke til kommentar

driver å lager et bilde der man ser jorden fra månen. Dette er første planeten jeg lager i cs4. I cs3 var det lett å bare gå på distort-spherize for å få en grei "planetlook" Når jeg bruker spherize i cs4 blir planeten eggformet :S Hva skyldes dette? Er noen av innstillingene mine feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...