Unlimited LTD Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Litt prestisje også da... Her er mitt forslag. Bare kjapt klint sammen. Husk at en logo skal være enkel og gjennkjennelig både i svart-hvitt og i fine farger. Og teksten skal kunne leses enkelt. Var ikke sikker om UB skulle øverst eller nederst, så jeg tok to versjoner. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Noen som vet hva som kan passe bak "blomsten"? Har prøvd litt forskjellig, men finner ikke helt ut hva jeg skal ha der Hvordan lagde du den? Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Noen som kan fortelle meg hvordan man enklest klipper personer ut fra bilder og setter dem inn i samme bilde ? Skal lage et bilde hvor samme person er mange steder. Har søkt litt rundt, og noen anbefalte å bruke layer mask, men fant ikke noen bra tutorial på det, noen som har noen tips / linker ? Lenke til kommentar
VTW Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Enklest mulig? Du kan jo bare gå over dem med "Lasso tool" (eller "Mgic wand" om du vil ha det enda enklere [og dårligere]). Så kopierer du og limer inn personen der du vil ha ham. Deretter gjør du det samme med de andre personene. *skrivefeil* Endret 2. februar 2009 av VTW Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Noen som kan fortelle meg hvordan man enklest klipper personer ut fra bilder og setter dem inn i samme bilde ? Skal lage et bilde hvor samme person er mange steder. Har søkt litt rundt, og noen anbefalte å bruke layer mask, men fant ikke noen bra tutorial på det, noen som har noen tips / linker ? Filter -> Extract kan brukes. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei. Hvor er det jeg kan finne paint bucket tool i PS, eller lignende? Lenke til kommentar
Patience Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 8 post(er) som inneholdt SMS-språk, provokasjoner, offtopic, eller annen nonsens intetsigende innhold er fjernet fra tråden. På et diskusjonsforum er det viktig å gjøre seg forstått med godt språk, god formulering og svar med tydelig relevans til emnet. Og sist men ikke minst vis respekt for andre, og ikke fremprovoser krangel. I dette tilfellet er det offtopic som er slettet. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Hei. Hvor er det jeg kan finne paint bucket tool i PS, eller lignende?I verktøyboksen i Photoshop ligg malingbøtta på same knapp som gradientverktøyet. Klikk og hald inne på knappen for å få fram verktøya som ligg «under». http://b.buhoy.ru/img/photoshop-tool-chart.gif Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Flott ;D Takk for hjelpen, og linken. Blir litt lettere å finne frem ting a Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. februar 2009 Del Skrevet 4. februar 2009 Kan nemne ein ting til forresten: Bokstaven som står ved sida av verktøyet er hurtigtasten til det verktøyet. Der det er fleire verktøy for kvar bokstav, kan du bla gjennom dei ved å halde inne shift og trykke bokstaven. Ei rekkje andre småtips for PS kan du lese her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=688571&hl= Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Når jeg trykker ctrl + z (angre) får jeg bare angret 1 gang, det vil si at hvis jeg trykker en gang på ctrl z angrer PS det siste jeg har gjort, og hvis jeg trykker ctrl z igjen går den "fram" igjen (akkurat som ctrl + y i andre programmer). Jeg vil ha photoshop til å angre bakover i historien så mange ganger jeg vil, hvordan stiller jeg inn dette? Har CS3, btw Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 Edit --> Keyboard shortcuts. Som standard er Ctrl + Z Undo/Redo, Ctrl + Alt + Z går eit steg bakover i historia, og Ctrl + Shift + Z går eit steg framover i historia. (Trur eg. Er noko liknande iallfall.) Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. februar 2009 Del Skrevet 5. februar 2009 (endret) Trykk ctrl+alt+z Tok en stund før jeg fant det ut selv. I preferences/options kan du endre hvor mange steg tilbake maskinen lagrer. Mr. T var et sekund før meg her Endret 5. februar 2009 av -B. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 (endret) Kanskje dette kan være interessant for noen her ? Coca Cola søker grafisk designer Endret 6. februar 2009 av Thomas_H Lenke til kommentar
gard. Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Når jeg trykker ctrl + z (angre) får jeg bare angret 1 gang, det vil si at hvis jeg trykker en gang på ctrl z angrer PS det siste jeg har gjort, og hvis jeg trykker ctrl z igjen går den "fram" igjen (akkurat som ctrl + y i andre programmer). Jeg vil ha photoshop til å angre bakover i historien så mange ganger jeg vil, hvordan stiller jeg inn dette? Har CS3, btw Anbefaler deg å ha History (Window>History) på. Er der ved default, så du slipper sikkert å skru den på. Skal du gå lengre bak synes jeg det er mye enklere å bruke den, ved bare å trykke på den siste kommandoen du gjorde før du gjorde feil (f.eks.). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 6. februar 2009 Del Skrevet 6. februar 2009 Jeg synes også dette var merkelig i begynnelsen. "History" fungerer utmerket, bare man husker å ta noen "snapshots" av og til. Lenke til kommentar
mmm320 Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 driver å lager et bilde der man ser jorden fra månen. Dette er første planeten jeg lager i cs4. I cs3 var det lett å bare gå på distort-spherize for å få en grei "planetlook" Når jeg bruker spherize i cs4 blir planeten eggformet :S Hva skyldes dette? Er noen av innstillingene mine feil? Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 7. februar 2009 Del Skrevet 7. februar 2009 Du må ha 10:10 ratio.. Altså. bildet må være kvadratisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå