VTW Skrevet 13. januar 2009 Del Skrevet 13. januar 2009 Lagde dette som julekort: Ettersom jeg likte den litt old-fashion-stilen, så lagde jeg etterpå dette: Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 14. januar 2009 Del Skrevet 14. januar 2009 Skal sende inn en søknad om å bli med på en bildemanipulerings-dag med skolen snart. Bare noen få får komme med og lære seg hvordan man gjør ditt og datt. Dette kan jeg jo litt fra før, så det kan bli morsomt om jeg kommer med! Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Er i militæret nå og har for meg 1 mål - jeg skal bli vannvittig flink i photoshop. Fra før av er jeg godt bevandret i ordinær behandling av bilder. Det jeg vil bli flink på er manipulasjoner. Noen som har forslag til sider/blader etc etc? Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Noen som kan si meg hva hotkeyen for "Apply Image" er? Lenge siden jeg har gjort noe i Photoshop og har glemt det meste. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Fra Smashing Magazine/Tom Giannattasio: 10. Cloak of Invisibility Remove everything from the screen except for your file. F, F, F | Cycle through Screen Modes Tab | Remove Tools and Palettes Ctrl+H | Hide Extras (Grid, Guides, Slices, etc.) Ctrl+R | Hide Rulers 9. Quick Brush Jab Quickly and easily customize a brush. This combo is a staple for digital painting. B | Brush Tool Right-Click and Select or F5 and Select | Open condensed or full Brush Palette or . or , or Shift+. or Shift+, | Cycle through brushes or jump to first or last brush [ or ]: | Shrink or enlarge brush radius Shift+[ or Shift+] | Decrease or increase brush hardness {Numeric Input} | Change brush opacity (e.g. ‘5′ = 50%, ‘55′ = 55%) 8. Quick Brush Jab Path Stroke Stroke a path with a customized brush. {Draw Path} | Use any tool to draw a path B | Select Brush Tool Quick Brush Jab | Use the Quick Brush Jab Combo to customize brush Enter | Stroke the path with your customized brush 7. Gaussian Attack Apply a filter, fade it and apply again. Good combo for fine-tweaking filters. {Apply a Filter} | Manually choose and apply a filter (warning: using the Lens Flare filter may result in a swift kick to the mouse balls) Ctrl+Shift+F | Fade the filter (Ctrl+F or Ctrl+Shift+F) | Reapply filter with or without dialog box 6. Shadow Maker Create a basic shadow based on a chosen layer. {Select Layer} | Select the layer the shadow will be created after. The transparency of this layer needs to resemble the desired shape of the shadow. Ctrl+J | Layer via Copy Ctrl+[ | Move layer down D | Reset color defaults Alt+Shift+Backspace | Fill with black and preserve transparency Ctrl+T | Free transform {Transform} | Modify to your liking Enter | Commit 5. Layer Catcher Select, group and mask layers. Often easier than using the layers palette. V | Selection Tool Ctrl+Click or Ctrl+Shift+Click or Ctrl+Shift+Right-Click | Select your layers Ctrl+G | Group Layers 4. OCD Layer Sort Rearrange your layers quickly and easily. Great cure for you neuroticism. F7 | Show Layer Palette Alt+[ or Alt+] or Alt+, or Alt+. | Select a layer Shift+Alt+[ or Shift+Alt+] or Shift+Alt+, or Shift+Alt+. | Select more layers Ctrl+[ or Ctrl+] or Shift+Ctrl+[ or Shift+Control+] | Move layers down or up or send to bottom or bring to top 3. Ultimate Flattener Merge All Layers (even those hidden). Quick way to flatten a file. Alt+. | Select Top Layer Shift+Alt+, | Select all layers between currently selected and bottom layer Ctrl+E | Merge the selected layers 2. Infinite Dupe Duplicate and evenly distribute or transform items. Nice way to distribute something like nav buttons. Ctrl+T | Transform {Transform/Move} | Manually Move or Transform Enter | Commit Transform (Ctrl+Alt+Shift+T) | Duplicate and transform relative to the newest item 1. Finishing Move - The Web Extractor Extract a selection and save it for the web. Extremely useful when pulling individual elements from a design, such as buttons or rules. {Create Selection} | Select the area you want to extract Ctrl+Shift+C | Copy Merged to clipboard Ctrl+N | Create New Image based on selection size Enter | Confirm New Image Ctrl+V | Paste from clipboard Ctrl+Alt+Shift+S | Save for the Web Endret 18. januar 2009 av KristofferB Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Kan GIMP og PS i det hele tatt sammenlignes, eller er PS langt, langt bedre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 De kan sammenlignes, men Photoshop har flere avanserte muligheter. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Du kan få samme resultatene i mspaint som du får i photoshop, bare du gidder å træle lenge nok. Det er bedre å spise suppe med skje (Photoshop) enn med gaffel (gimp) (paint blir vel som en tannpirker eller noe?), men det er langt enklere med skje. Lenke til kommentar
TheYid Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Du kan få samme resultatene i mspaint som du får i photoshop, bare du gidder å træle lenge nok. Det er bedre å spise suppe med skje (Photoshop) enn med gaffel (gimp) (paint blir vel som en tannpirker eller noe?), men det er langt enklere med skje. Så det er altså ikke slik at gimp fungerer like bra som ps for nybegynnere? Lenke til kommentar
Jovan Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 haha, spise suppe med tannpirker, det blir nok noe enda mindre med ms paint Photoshop er enkelt og greit å begynne med syns jeg. Bare å følge noen kickass tutorials (www.tutvid.com kanskje..) også etter et par uker (kanskje mnder..) så har man teket på det. Det var det jeg gjordet hvertfall, nå kan jeg si at jeg kan det meste i photoshop, eller.. jeg kan gjøre det meste i hvertfall. Og jeg startet med å ikke kunne noenting, se på tutorials, leke meg, oxo før du vet ordet av det så kan du plutselig photoshop Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Vil faktisk si at for en nybegynner er det bedre med Photoshop enn Gimp. Photoshop kan virke avansert med alle funksjonene, men alt er logisk lagt opp slik at selv om du ikke har peiling på programmet kan du alikevel bruke alle funksjonene nesten med en gang dersom du ønsker. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Gratz med 1000 inlegg Fluesoppen Anyways, tror jeg skal leke meg litt med photoshop i dag, poster resultater senere. Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ingen geografisk korrekte jordkloder, men pytt pytt Konstruktiv kritikk ønskes Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Tenk litt på hvordan skyggen skal være med tanke på hvor lyset treffer kloden. Skyggen som den er nå er feil. Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 (endret) Tenker du på skyggen som treffer bakken? Vel, trodde det var nogenlunde riktig Hvor mener du at skyggen skal være? Endret 22. januar 2009 av Braekke Lenke til kommentar
emero Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 for det første er all skyggen bak "kloden", noe som bare forsterker følelsen av at det er en disk og ikke en kuleform. I tillegg er skyggen for skarp. Og hvorfor i all verden har du en skygge i det hele tatt? Hva står kloden på? Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 ..snakker du til meg eller Braekke..? Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 hurtig spørsmål folkens...Noen som vet hvordan en kan få lens flare til å bli rødt? Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 (endret) Lens Flaren som heter "50 mm" er jo rød..? I PS Elements hvertfall. Der har jeg 3 lens flares å velge mellom. Så kan du jo bruke "replace color" på den grønne tingen, og gjøre den og rød. Endret 23. januar 2009 av toth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå