gard. Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Når du nevner det så.. Kunne vært en refleksjon av gresset elns Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hmmmm, hvordan får man gjennomsiktig bakgrund på bildet sitt? Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 99 % perfekt, veldig bra bilde og genial idè. Men syns glasset på den "brillegreia" (ingen bedre måte å forklare det på ) var litt forstyrrende. Uten at eg helt kan sette fingen på det. Monokkelen skal ikke vekk! Da får den heller være 99 % "perfekt" Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Gjør heller glasset i monokkelen mer gjennomsiktig da. Så man kan skimte øyet gjennom. Eller legg til noe refleksjon fra himmelen eller gresset. Bare så vidt man kan skimte det. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hmmmm, hvordan får man gjennomsiktig bakgrund på bildet sitt? Hvilket bilde? Kan du gi et eksempel? Det kommer jo helt ann på hvordan sammenheng du mener. Men stort sett bruker man vel å fjerne/viske ut noe eller ta ned opacity. Lenke til kommentar
GrevenLight Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Takk, var bare det. Kan litt photoshop men er sånn 2 år siden sist jeg brukte det, så husker ingen ting Lenke til kommentar
gard. Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hmmmm, hvordan får man gjennomsiktig bakgrund på bildet sitt? Før du begynner på selve bildet, må du i "New"-boksen (File>New ) sette Background Contents til Transparent. Deretter er det bare å fjerne alle områder der du vil det skal være gjennomsiktig med Eraser Tool, Pen Tool, selection tools osv. Til slutt lagre som .gif eller .png. Lenke til kommentar
Braekke Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Gjør heller glasset i monokkelen mer gjennomsiktig da. Så man kan skimte øyet gjennom. Eller legg til noe refleksjon fra himmelen eller gresset. Bare så vidt man kan skimte det. Det som du ser er jo øyet.. Monokkelens "fyll" er satt til 24 % opacity Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ah, perfekt! Weeeeee! Takk for alle tilbakemeldingene Nå kan du lage det stort nok til en wallpaper. Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Gjør heller glasset i monokkelen mer gjennomsiktig da. Så man kan skimte øyet gjennom. Eller legg til noe refleksjon fra himmelen eller gresset. Bare så vidt man kan skimte det. Det som du ser er jo øyet.. Monokkelens "fyll" er satt til 24 % opacity Ah, prøv kanskje å gjøre det mørkere istedet for lysere. Kanskje det som er rart? Eller fjerne hele fyllet. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Hvordan få laget frost på bildet unntatt ett punkt? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Kan du forklare litt betre, eg forstår ikkje kva du meiner. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Frost, slik som frosta glass ser ut. Er ikke mye av det du skriver jeg forstår heller Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Du lager et layer med den ønskede effekten (blur med litt distort i?) og maskerer og sletter det området der effekten ikke skal gjelde. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Noen som har en tut. som viser dette? Mye lettere for meg å se det da Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 http://www.google.no/search?q=photoshop+fr...lient=firefox-a Google is your friend! Lenke til kommentar
zennox Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Noen som vet av tutorials som lærer deg å klippe å lime i bilder uten at det vises så altfor godt at du har klipt og limt, om dere skjønner hva jeg mener? Lenke til kommentar
VTW Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Noen som vet av tutorials som lærer deg å klippe å lime i bilder uten at det vises så altfor godt at du har klipt og limt, om dere skjønner hva jeg mener? Man pleier som regel å måtte bruke litt mer enn bare klipp-og-lim for å få det til å se bra ut. Du bør f.eks. lære deg å feather og clonestamp. De er nyttige verktøy når du skal bruke klipp-og-lim for å lage noe morsomt! Bare å søke på google etter tutorialer! Endret 17. oktober 2008 av VTW Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Anbefaler alle photoshoppere til å ta en tur innom worth1000.com! Det er en side hvor det hver dag starter nye konkurranser for nybegynnere og erfarne shoppere. Her om dagen gikk konkurransen ut på at man skulle gjøre hva man ville med ett bestemt bilde. Her er hva jeg gjorde (originalt øverst , mitt bidrag under) stor versjon... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Jeg synes det ble bra. Det var på en måte litt mystikk rundt det hele. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå