KNB Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Noen som har kritikk til dette bildet? Har holdt på med photoshop i litt over en måned og brukte ca 15 minutt. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Syntes det var fint Hvordan fikk du til den effekten på bakgrunnen? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Tusen takk Lagte min egen brush så og tegna på forskjellige plasser på bildet, deretter motion blur (45 grader og distance: 999). Gjorde det ett par ganger for å få det slik eg ville. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Hvordan lager man sin egen brush, egentlig? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Google it KNB: Bakgrunnen var ok men den S'n var forferdelig, standard effekter 2k Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Hei, jeg har så vidt begynt å leke meg med Photoshop. Har prøvd meg på denne tutorialen her: Beautiful Underwater Scene Men jeg sliter med et problem på step 4. Jeg får ikke lagt på chrome filteret i alpha 2 channelen. Det viser bare svart, når jeg prøver å legge på chrome. Det er flere som har samme problemet, hvis dere ser på comments. Hvordan kan jeg få dette til? Takker hjerteligst for svar mvh Vegard Endret 8. september 2008 av vgdev Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det er feil URL i linken din. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Men det går jo an å google ... Kan det vere du fyrst skal køyre Difference clouds, so Chrome, på kanalen? Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Men det går jo an å google ... Kan det vere du fyrst skal køyre Difference clouds, so Chrome, på kanalen? Fiksa linken nå Jeg vet ikke jeg, det står jo at man skal lage en ny channel. Vil man få samme resultat dersom man lager begge filterene i samme channel? Takker for svar, Vegard. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det står at ein skal lage ein ny kanal på same måte. Kan eigentleg ikkje forstå noko anna enn at ein må køyre begge filtera på den nye kanalen, Chrome-filteret vil ikkje (som du har merka) ha nokon effekt på einsfarga bilete. Prøv, so ser du det. Lenke til kommentar
vgdev Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Det står at ein skal lage ein ny kanal på same måte. Kan eigentleg ikkje forstå noko anna enn at ein må køyre begge filtera på den nye kanalen, Chrome-filteret vil ikkje (som du har merka) ha nokon effekt på einsfarga bilete. Prøv, so ser du det. Har prøvd å gjøre som du har sagt nå. Men det blir ikke samme resultat:s Kan jeg gjøre et eller annet med layerene slik at de får farge? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Laga? Meiner du kanalane? Uansett, etter å ha laga dei to nye kanalane kan du so vidt eg forstår berre skjule dei (klikk på auget ved sida av kanalen), då dei kun skal brukast til å lage markeringar. Har du fortsatt med tutorialen? Dei neste stega består i å laste markeringa frå kanalane (ved å Ctrl-klikke på kanalen) og lage eit nytt lag der ein fyller markeringa med kvitt og endrer lagmodusen (blend mode) til overlay. Lenke til kommentar
Gilen Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 http://2mino.deviantart.com/ alt lagd i cs3... (vue er vel også brukt) Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 hvordan lager man en sånn effekt i PS? lurer da mest på hvordan man lager samme type skille mellom hode og bakgrunnen, når jeg prøver meg blir det bare et veldig markant og stygt skille Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Hvis du kutter ut ansikter å legger på en svart bakgrunn. Deretter så bruker du eg stor brush med hardness på 0 rundt ansiktet burde du få denne effekten. Husk å sette bilde som svart/hvitt hvis du vil ha samme effekt. Nå barre tippet eg, men dette er trolig den enklese fremgangsmåten for å få til denne effekten EDIT: Kansje du må endre litt på curves for å få frem kontrasten skikkelig Endret 11. september 2008 av KNB Lenke til kommentar
privinius Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det går også an og sette på Lighting effects. Bare still den inn riktig så skal det gå glatt. Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 takker for svar, men hvordan bestemmer man hardness på brushen,er det det samme som flow? hvor finner man lighting effects? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hardness'en stiller du ved å høyreklikke på bildet når du har valgt brush. Lighting effects finner du på Filter > Render > Lighting effects Lenke til kommentar
Hotel Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 takker en ting til øynene mine har veldig lett for å bli veldig svarte, hvordan skifter jeg farge på øynene mine? Lenke til kommentar
KNB Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Prøv å farge over de delene av øye du vil at skal skifte farge med lav opacity, eller så kan du farge med 100 % opacity og prøve med forskjellige blend modes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå