Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Layer mask, polygonal lasso tool, pen tool, erazer brush..

Mange muligheter. Er bare å prøve seg fram.

Det som kanskje tar minst tid er polygonal lasso tool, så bare inverterer du og sletter det bakom, eller fyller det med hvitt eller noe slikt.

Søk på google etter den metoden du vil bruke.

Lenke til kommentar
Hvordan fjerner jeg bakgrunnen på dette bildet, slik at bare haien er igjen med transparent bakgrunn:

post-160890-1214652186_thumb.jpg

Sikkert piece of cake for dere andre, men som dere skjønner er jeg ganske noob når det gjelder photoshop... :p

I Photoshop er det et eget viskelær for å viske vekk bakgrunner, i CS3 i allefall :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Skjønte ikke helt hvordan jeg brukte det, men jeg brukte de andre viskelærene så gikk det egentlig greit. :)

Jeg prøvde meg uansett:

Lenke til kommentar
En annen ting er at det mangler dybde. Dråpene er 2D mens boksen er 3D. Prøv å få dråpene til å gå rundt boksen.

Oi. Jeg glemte å skrive det spørsmålet. Driver å forsker på hvordan jeg skal gjøre akkurat det, Får se flere toturials og vente på CS3 bøkern som kommer til helga, forhåpenligvis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisann!

Vil gjerne vekke denne tråden igjen, jeg. Hvis det er greit for dere, og sånt.

Har så smått begynt med å faktisk lage bilder i PS, ikke bare redigere eksisterende. Følg linken i signaturen hvis dere vil se litt mer, men for øyeblikket er det ikke så mye der.

Er fortsatt en god del ting jeg ikke får til helt.. Men det kommer seg vel litt etterhvert. Fortsatt litt surr med layers og sånt. Ting som ikke går helt som det skal, og ja.

Men sånn er det. :wee: Legger ved et enkelt bilde. Har forelsket meg i denne stilen (Vector, var det vel?) så blir en del slikt nå.

BiNko!

EDIT: Aj, nå ser jeg hvor stor oppløsningsforskjellen er. Er det en enkel måte å maske dette på?

post-116754-1216559073_thumb.jpg

Endret av Binko
Lenke til kommentar

Synes bildet ditt var tøft, Binko!

Eneste jeg synes du skal endre er kanskje bakgrunnen (det blå og grønne). Men på den annen side så likte jeg det litt. :\

Følte kanskje den ble litt FOR.. anderledes i forhold til svart/hvitt-tingene. At det ble litt krasj!

Men hvertfall bladene, gresset og bygningene i bakgrunnen ble knalltøft! Liker den stilen!

Lenke til kommentar

Hei, kommer med et lite spørsmål:

Før når jeg brukte "patch tool" så når jeg merket et sted på et bilde for så og ta og flytte på musa til det stedet der jeg ville ha bilde så fikk jeg det utsnittet fra der jeg slapp musa og "limt inn" over det området som jeg merket. Men nå har jeg sikkert klart å trykke på noen knapper så nå blir bildet på en måte litt mer gjennomsiktig, bildet erstatter ikke lenger den utmerkede sonen det bare legger seg på toppen og er omtrent gjennomsiktig.

Dårlig forklart men, er det noen som vet hva jeg kan gjøre for å få det sånn det var før?

(er forresten i CS3)

E :)

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...