Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Filters --> Distort --> Lens correction. Det er to spakar for vignettering (vignetting), dra begge heilt til venstre. Trur det var venstre iallfall.

 

Måten flerek skilder er omlag slik:

Velg Gradient tool (ligg under malingbøtta, paint bucket), og frå verktøylinja øvst vel du Radial gradient blant dei fem små ikona på venstresida. Klikk på pila ved sida av boksen der du ser kva fargar det er i gradienten, og vel den som heiter Foreground to transparent (namnet kjem opp når du held musa over). Set svart som forgrunnsfarge, og dra med gradientverktøyet frå eit hjørne inn mot midten.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke å gjøre så mye ut av fonten siden den kan stjele oppmerksomheten fra renderen. Men jeg er enig i at fonten ikke er spesiellt god, kunne plasert den et sted der den viste litt bedre. Jeg ser nå i etterkant hvor teite de streken ble

Lenke til kommentar
Noen som har tips til forbedring?

 

musefd5.png

Jeg synes effektene er litt random, og det hele virker litt rotete. Prøv å ikke overdrive med splatter brush og clipping mask. Prøv også å utheve focal litt mer. Kanskje noe fancy lys som kommer fra bak han. Og ja, gitaren burde vært med, ville vært lettere å lage en god flow da.

 

:)

Endret av Marius-kun
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-XHLacM
Muse er utrolig bra!

Og det samme er Mozart. Folk er forskjellige og liker forskjellig musikk. Ingen kan diktere musiksmaken til folk (dessverre). ;)

Lenke til kommentar

ok. kan trenge litt hjelp her.

 

post-107371-1212441990_thumb.png

 

 

Jeg hadde en ide om hvordan jeg ville ha det. jeg har fått med de elementene jeg ville ha med, men synes det blei litt tomt så jeg slang inn litt lyn og sånt men da synes jeg det blei bare rot.

noen som kunne kommet med noen forslag om hva jeg kunne forbedra?

 

(grunnen til at det ikke er noe helt i bunn er at det er bakgrunnsbilde og vil ikke at ting skal ligge halvveis under startlinja :p )

Lenke til kommentar
Noen som har tips til forbedring?

 

musefd5.png

Alltid, alltid, alltid husk lyssettingen!

Hvordan kan lyset bak han ikke vises på han?

Hvor er lyskilden som lyser han opp på høyresiden?

osv osv... strekene kunne godt fortsatt være kornete, om du hadde lagt til litt sharpen på andre ting, som f.eks motivet eller det som er bak strekene. Bare husk at det må være gjennomført. Ikke litt her og litt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...