BigJackW Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2005 - "Old" (sephia) slik at bildet ser veeeeldig gammelt ut... 5341714[/snapback] Nå har jeg funnet ut hvordan du kan gjøre om et bilde til sepia eller "old": Gjøre om et farge bilde til "Sepia". Tenkte jeg skulle gjøre om dette bildet: I Photoshop, start med bildet ditt med farger og velg Image> Adjustments> Desaturate (Shift+Ctrl+U). Dette gjøre slik at bildet får en gråtone: Det neste vi skal gjøre er å "apply" Photoshop sin forhånds installerte Sepia bilde filter. Du kan gjøre dette ved å velge: Layer> New Adjustment Layer> Photo Filter. Da får du opp en rute. Der skriver du dette: Color: None Mode: Normal Opacity: 100% Velg OK. Da får du opp enda en rute. Der skriver du dette: Filter: Sepia Density: 50% (eller bare prøv deg fram) Preserve Luminosity: Valgt. Trykk Ok, og du er ferdig!. Her er en måte som du kan få mere kontroll over resultatet. Start med ditt orgianle, urørte bilde. Velg Image> Mode> Grayscale Da får du em boks som det står: "Discard color information?" Trykk OK. Nå skal vi lage vår Sepia effekt ved å "apply" Duotone. Velg Image> Mode> Duotone. Dette vil få fram en boks, en Duotone options boks. Først, velg Type: Duotone Vi trenger 2 forskjellige ink. Ink 1 skal være farge: EB8B23. Bare trykk 1 gang på den lille farge ruta, og skriv inn fargen nederst. Trykk Ok. Ink 2 skal være svart. Trykk en gang på ruta til Ink 2 og bare let deg fram til svart. Skriv inn på navn på Ink 1 og 2. Du kan skrive Sepia 1 på Ink 1 og Speia 2 på Ink 2 (eller hva du vil). Trykk Ok. Velg Image> Mode> RGB Color. Nå skal du gjøre om Saturation. Velg Image> Adjustments> Hue/Saturation (CTRL+U). Flytt Saturation glideren (den i midten) til venstre, ned til -40 %. Og DER var du ferdig! Slutt resultat: Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er det noen som klarer å lage denne om til en litt mer "Happy new year"-aktig? Tenker på litt tekst og slikt. 5341167[/snapback] Ingen som vil lage noe med mitt bilde da? 5346106[/snapback] Noen ideer om hva du vil ha? Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Er det noen som klarer å lage denne om til en litt mer "Happy new year"-aktig? Tenker på litt tekst og slikt. 5341167[/snapback] Ingen som vil lage noe med mitt bilde da? 5346106[/snapback] Noen ideer om hva du vil ha? 5348569[/snapback] Slik at den blir litt mer happy liksom Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 (endret) Trenger en tekst det kan stå der da. Slik at den blir litt mer happy liksom 5348695[/snapback] oops... Intil noen kommer med forslag om tekst. Andre forslag er også ønsket. Om noen har et lignende bilde av en annen type rakett, hadde det vært fint. Endret 28. desember 2005 av The_Fire Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 - "Old" (sephia) slik at bildet ser veeeeldig gammelt ut... 5341714[/snapback] *snip* 5348282[/snapback] http://www.webclass.ru/eng/Tutorials/Photo...ow_to_make.html http://www.help2go.com/Tutorials/Photo_Edi..._Photoshop.html http://www.idigitalemotion.com/tutorials/g...kingimages.html Lenke til kommentar
Sti4n Skrevet 28. desember 2005 Del Skrevet 28. desember 2005 Skal lage noe bedre de nærmeste dagene. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 (endret) Vel holder vanligvis til I gamer forumet. Men her er noe jeg har laget..... For et Guns N Roses forum Og sist en Homer Simpsons sig Endret 29. desember 2005 av Bromlexl Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 jeg har også veldig lyst til å legge ut bilde, men jeg kommer ikke på noe.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ok, jeg suger i PS. Men uansett, hvis jeg har to bilder hvordan skal jeg da få de til å bli ett bilde? De skal altså "mixes" sammen. Finnes det en guide eller gidder noen forklare? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Skal det være en animasjon, eller skal du legge et bilde over et annet bilde? Det er håpløst å forklare til deg Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Skal det være en animasjon, eller skal du legge et bilde over et annet bilde? Det er håpløst å forklare til deg 5374167[/snapback] Jepp, det er håpløst Det skal bare være et bilde. Jeg har bilde av en t-skjorte, oppå t-skjorten skal jeg ha et motiv. Hvordan skal jeg få motivet oppå t-skjorten? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Ta layeret med motivet over den med t-skjorten, så plassere motivet riktig... Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hvordan gjør jeg en tekst gjennomsiktig? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Hva er vits med å gjøre den gjennomsiktig? Da kan man ikke se den Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. januar 2006 Del Skrevet 2. januar 2006 Kanskje han meiner delvis gjennomsiktig... I so fall, merk layeret, og juster på Opacity øverst i Layers-paletten. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Har laget ett slags lik da, men hvordan kan jeg få dama til å passe bedre inn i bildet? Hun ser jo ut som hun bare er "klæsja" rett på bildet, noe hun egentlig er da. Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Hva om du poster .psd-filen, så er det litt enklere Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Jepp, må nesten det da.. Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 (endret) Her her .psd fil også. EDIT: Fikk det ikke til. EDIT2: Takk til Joakim. som uploada fila mi. http://home.online.no/~karloeke/Forum/X-tremeOverclocker/ Endret 3. januar 2006 av X-tremeOverclocker Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 3. januar 2006 Del Skrevet 3. januar 2006 Noen som vet om en font som ligner på Denne? Den kan ikke skille mellom store og små bokstaver, ei heller skrive [tlv] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå