Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Add layer. De var alltid hvite hos meg før, nå er de gjennomsiktige. Lurte på hva jeg hadde kommet borti.

Lag kan ikke være hvite, da er poenget med lag borte. Kun det du legger i det øverste vil da synes, med mindre du visker bort det hvite.

Det jeg gjetter du opplever er at alt er transparent, men det skyldes sannsynligvis bare at background-layer er transparent eller ikke-eksisterende. Dersom du har en layer i bunn som er hvit, vil alle nye lag "se hvite ut", fordi du ikke ser dem før du har lagt noe på dem.. :)

Sørg for at nederste lag i listen er hvitt, så tenker jeg saken er løst.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor kjøpte du "masse rød food colouring" ?

Det heter vel konditorfarge på norsk når jeg tenker meg om.

Skal være mulig å få tak i på de fleste dagligvarebutikker.

I nærheten av mel og bakevarer mener jeg det bruker å være.

For ca 1/2 liter blod, trenger man kun en sånn liten beholder med rød og et par dråper sort/grønn/blå.

Og selvfølgelig sirup og vann.

Lenke til kommentar
Hallo alle sammen!

Brukte et par timer her en dag, og lagde mitt aller første "outer space" bilde :) Kunne tenke meg litt kritikk og tilbakemeldinger på hva jeg kunne gjort bedre/hva som var bra =)

Takker for alle svar

Syns det var flott, jeg!

Men du har ikke brushet kloden selv, den er vel fra et bilde..? Hvis ikke vil jeg gjerne vite hvordan du gikk frem.. :)

Lenke til kommentar
Jeg har redigert et bilde jeg tok av ei venninne her om dagen.

Ble ikke helt fornøyd med blodet, men hvis noen har noen forslag så blir jeg glad! :roll:

Hva med å bruke ordentlig blod eller fake-blod?

Lagde nettopp flere liter av fake blod og det ser fantastisk ut.

Oppskrift:

3 deler sirup

1 del vann

Masse rød food colouring

Et par dråper svart food colouring.

Er jævlig vanskelig å få av da! Farger av som fy!

Dette var et rimelig spontant prosjekt. Tenkte på å lage blod også, men verken modellen eller jeg var spesielt ladd for å grise til. Så da ble jeg enig med meg selv at dette ble et photoshop-prosjekt for å se hva jeg var i sand til å få til uten noen fysiske effekter ;)

Lenke til kommentar
Hallo alle sammen!

Brukte et par timer her en dag, og lagde mitt aller første "outer space" bilde :) Kunne tenke meg litt kritikk og tilbakemeldinger på hva jeg kunne gjort bedre/hva som var bra =)

Takker for alle svar

Syns det var flott, jeg!

Men du har ikke brushet kloden selv, den er vel fra et bilde..? Hvis ikke vil jeg gjerne vite hvordan du gikk frem.. :)

Jeg har ikke brukt bilde nei =) jeg har brushet og lagt på nedlastede texturer, slik at jeg fikk den effekten jeg var ute etter. Jeg har brukt en blanding av denne guiden og denne. Jeg har ikke fulgt disse slavisk, men har brukt dem som basis og eksperimentert utover det. stjernehimmenel er bare ren eksperimentering :thumbup:

Lenke til kommentar

Vell, jeg har nettopp begynt med photoshop og tenkte jeg skulle slenge opp mine første bilder:

Laget dette for klanen min

113130.jpeg

Og dette i en kunst og håndverk time der du skulle lage en mobilreklame der prisen var 1kr.

Vet ikke helt hvorfor jeg lata som den var for NetCom :hmm:

113136.jpeg

Hva syns dere?

-Unox

Lenke til kommentar

Jøss! Den mobilreklamen var stilig. Noe cheap effekt på headingen dog. Må inrømme at jeg tror du har noen kunnskap innen komposisjon eller liknende fra før. jeg nekter å tro at du startet PS og lagde dette utifra det blå;)

Han jeg ha rett i noe jeg sier?

EDIT: Rettelse på mobilreklamen: Den var helt sinnsyk! Jeg ble helt paff her.

Endret av Milt
Lenke til kommentar
Jøss! Den mobilreklamen var stilig. Noe cheap effekt på headingen dog. Må inrømme at jeg tror du har noen kunnskap innen komposisjon eller liknende fra før.

Han jeg ha rett i noe jeg sier?

EDIT: Rettelse på mobilreklamen: Den var helt sinnsyk! Jeg ble helt paff her.

Jeg har egentlig ingen spesiell kunnskap innen komposisjon fra før.

Men hoved grunnen til at jeg startet med photoshop, var fordig jeg tilfeldigvis kom over en tutorial serie kalt Photoshop Top Secret link, og hentet en masse inspirasjon derfra.

Før jeg så den må jeg innrømme at jeg en gang iblant har laget en ting her og der, men det ser mer ut som har blitt laget i Paint. Så derfor har jeg mer lyst til å kalle dette for mitt første :p

Syntes det var veldig interessant med photoshop, nå som jeg føler at jeg kjenner programmet og ikke bruker 90% av tiden på å lete etter verktøyene jeg trenger inni der.

Ikke for å reklamere for mye :p, men jeg vil anbefale dere å skaffe dere disse tutorialene ;)

Jeg nekter å tro at du startet PS og lagde dette utifra det blå;)

Jeg brukte jo litt tid på å se på andre reklamer da, men mesteparten kom som du sier "ut fra det blå"

Uansett, veldig glad for at den ble likt. Hadde ikke store forventninger over for "dommerpanelet" :p , siden det er første gangen og alt :roll:

EDIT:

Mobilreklamen var nesten perfekt. Bortsett fra at fontene ser en smule nybegynnerish ut. Litt mye shadow og glow, men ellers kjempe greier :thumbup:

Hehe, ja det er såpass som 4 forskjellige fonter i den.

Har ikke lært meg hva som er gode fonter enda :p

-Unox

Endret av Unox
Lenke til kommentar
Lagde en sig av Of Mice and Mayhem, men er ikke helt sikker på hvor god den er...

Tips?

ofmiceandmayhemsiggu9.jpg

Jeg likte den godt jeg =) men kunne sett for meg at elementene i bildet kunne blendet litt mer inn i hverandre, slik at det ble en mer helhet i signaturen. Men som sagt, veldig stilig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...