Kim1231451 Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvordan gjør jeg et bilde mindre da? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Noen som vet om det finnes en dråpe-shape? sånn dråpe man ser i toolboksen(PS) ? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvordan gjør jeg et bilde mindre da? 8684608[/snapback] Image --> Image size. Eller ctrl + t, så kan du resize som du vil Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 23. mai 2007 Del Skrevet 23. mai 2007 Hvor er det shapen/shape ligger? hvor man kan velge forskjellige symboler;)8683722[/snapback]Custom shape tool ligg på knappen under tekstverktøyet. Etter å ha valgt dette vel du kva slags form du vil ha på verktøylinja øvst. Har bare et lite spørsmål.Hvordan får jeg et bilde inn i et annet ? jeg har 2 bilder i photoshop, men vet ikke hvordan jeg kan få det lagt inn i det andre. Ja, jeg er newb!8684526[/snapback] Ein annan måte enn den som er skildra allereie er å bruke flytteverktøyet og berre dra det eine biletet over til det andre. Det vert vist med bilete under steg 2 her.Image --> Image size. Eller ctrl + t, så kan du resize som du vil 8684730[/snapback]Dei gjer to ulike ting. Image size skalerer ned heile dokumentet, medan free transform (Ctrl + T) berre skalerer ned enkeltlag. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 24. mai 2007 Del Skrevet 24. mai 2007 Kule signaturbilder det der. Noen av de bedre jeg har sett. Stilrene og pene, ikke noe overdrevet effekt-harry-ting. Pent. Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Alt laget fra scratch 8699979[/snapback] Pent laget, men jeg må desverre si nei Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Er CS3 den nyeste modellen? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Er CS3 den nyeste modellen? 8701784[/snapback] jass ;D finnes to versjoner av CS3, so you know that.. Endret 25. mai 2007 av gatebarn Lenke til kommentar
asad Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Svarte. Jeg må nesten lære meg å lage noe bra skrift i Cs3. Klarer jo ingenting fra scratch jeg Har noen en link til en bra skriftguide? Lenke til kommentar
Quijote Skrevet 25. mai 2007 Del Skrevet 25. mai 2007 Dette var jo ein morsom tråd. @asad: Du finner det meste ut på egenhånd når det kommer til skrift, det du trenger å kunne er stort sett kor du kommer til "blending options". Det kan eg forklare for deg Velg tekst-verktøyet (symbolisert med ein 'T'). Klikk på bildet (lag eit om du ikkje har allerede). Skriv noe tekst. Så i layers-vinduet (brukt F7-tasten for å få det fram om det ikkje er der). Du vil finne igjen layeret du lagde, med teksten. Du kan gjøre ein av følgende: 1. Dobbelklikk på høyre siden av navnet på layeret. 2. Høgreklikk på høyre siden av navnet på layeret og velg "blendign options" 3. klikk på "fx"-ikonet nederst (såfremt tekst-layeret er markert), velg så "blending options". 4. Gå i "Layer"-menyen -> "layer style" -> "blending options" Håper du finner frem.. etter det så er det bare å prøve seg fram! Så skal du kunne gjøre det meste med tekst (og for den del alle andre sorter layers (ikkje berre tekst)) Lenke til kommentar
asad Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Dette var jo ein morsom tråd.@asad: Du finner det meste ut på egenhånd når det kommer til skrift, det du trenger å kunne er stort sett kor du kommer til "blending options". Det kan eg forklare for deg Velg tekst-verktøyet (symbolisert med ein 'T'). Klikk på bildet (lag eit om du ikkje har allerede). Skriv noe tekst. Så i layers-vinduet (brukt F7-tasten for å få det fram om det ikkje er der). Du vil finne igjen layeret du lagde, med teksten. Du kan gjøre ein av følgende: 1. Dobbelklikk på høyre siden av navnet på layeret. 2. Høgreklikk på høyre siden av navnet på layeret og velg "blendign options" 3. klikk på "fx"-ikonet nederst (såfremt tekst-layeret er markert), velg så "blending options". 4. Gå i "Layer"-menyen -> "layer style" -> "blending options" Håper du finner frem.. etter det så er det bare å prøve seg fram! Så skal du kunne gjøre det meste med tekst (og for den del alle andre sorter layers (ikkje berre tekst)) 8702978[/snapback] Takker så mye Skal leke meg litt med menyen senere! Lenke til kommentar
reds Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 (endret) Sånn, mekka en slags bakgrunn. Ikke slakt meg! :!: Endret 26. mai 2007 av Marius E Lenke til kommentar
Scorpy Skrevet 26. mai 2007 Del Skrevet 26. mai 2007 Festlig og kreativ idé, men kanskje ikke like bra gjennomført. Kunne gjort seg med litt flere effekter som ville gitt bildet mer dybde. Det gule nederst i bildet var heller ikke særlig bra gjennomført. Kunne sikkert blitt bra med noen justeringer Lenke til kommentar
reds Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Ja, jeg kommer nok til å jobbe videre med denne. Takk for konstruktiv kritikk. Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) Fargela et bilde, og la på noen småting. Endret 27. mai 2007 av tommyeggen Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Fargela et bilde, og la på noen småting. 8712265[/snapback] Fint om du hadde tatt med originalen ved siden av også Lenke til kommentar
Athleticas Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 http://dafont.com/en Har vært her inne å tittet og lastet ned et par fonter, men det jeg ikke skjønner er hvordan jeg skal få brukt de fontene jeg laster ned i Photoshopen! Har lagt de dit de forteller meg at den skal legges, men når jeg da starter opp PS, så får jeg de ikke opp... Hvor finner jeg de henn, evnt hvordan får jeg de inn i PS? Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 27. mai 2007 Del Skrevet 27. mai 2007 Lagde dette nå. Kanskje ikke all verdens beste gjennomførelse. Litt kjedelig også, kanskje. Men legger det ved allikevel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå