Matsemann Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Finnes det keyboard shortcuts for å bytte mellom de forskjellige bildene du har åpnet i photoshop ? 8516738[/snapback] Prøv ctrl+tab 8516774[/snapback] Det gjelder forsåvidt omtrent allverdens programmer. CTRL+SHIFT+TAB går andre veien. Lenke til kommentar
yonker Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Har akkuratt startet med Photoshop. Men har eit lite problem når jeg skal lagre det jeg har laget. Det går ikke ann å lagre som jpg eller noe annet. Bare som Photoshop (*.psd). Hva er problemet å går det ann å fikse det ? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 eh.. yonker? anyway.. det skal gå han, save as > Filformat ? > save? eller så kan du ta Eksponere bildet elnz.. , vet ikke om det er no JPG format der, pleier å bruke eksponere hvis jeg skal lage som RAW fil Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Eksponere? Meiner du eksportere? yonker: Du kan lagre som JPG og fleire. Etter å ha valgt File --> Save as, får du opp eit vinduage, og der det står PSD i dette vindauget er ein nedtrekksmeny, der du kan velge andre format. Skal du leggje biletet ut på nett kan det vere greit å bruke File --> Save for web. Her får du ei forhåndsvisning av korleis den lagra fila vert sjåande ut, og kor stor fila vil verte. Lenke til kommentar
yonker Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Er ganske flau nå Jeg syntest det var noe merkeleg med photoshopen min, men jeg brukte IMageready eller hva det heter. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 hehe:p øy noen her som har non tips til å få tilbake motivasjonen? har rett å slett mista lysten på å gjøre ting på photoshop:/ men jeg har lyst til å få tilbake motivasjonen.. Det er masse jeg ikke vet om, og jeg vet at jeg kan gjøre det akkurat nå, men jeg gidder ikke lissom etter å ha drivet med ps ganske mye i nesten 2 år nå så har jeg bare mista det:/ Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Fail. 8519048[/snapback] Ah, jeg leste for lite i førstetråden, sorry. Sjokoladekake: Hvordan ble bildet? Gatebarn: Les noen tutorials, eller finn noen flotte bilder som du vil manipulere. Jeg utfordrer deg med et bilde av trappen som nazi-offiseren på konsentrasjonsleiren Ravensbrück gikk opp og ned hver eneste dag. Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 2. mai 2007 Del Skrevet 2. mai 2007 Ble ikke store forandringen når jeg fjernet den gule flekken da så.. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Gatebarn: Litt inspirasjon... http://www.hemmy.net/2006/08/29/photoshop-...hybrids-galore/ http://www.metacafe.com/tags/video_tips_an...otoshop/page-1/ Endret 3. mai 2007 av Ashol Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Er det noen som har en GOD tutorial for å lage en "spray" på vegg? Tenker da på tusjeskrift på en vegg som faktisk ser litt ekte ut. Orker ikke løpe rundt å skrive ting når jeg tar bilder ... Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 rød farge og velg "color" på layer'et du bruker så skal det ligne noe lunde om det er ok overflate du "tusjer" på Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Hva er shortcut for å gjøre størrelsen på brush tool, dodge tool, blur tool ect større og mindre ? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 hvis man har mac sliter man 8536930[/snapback] nei? det er jo bare til å fikse på det da?.. Lenke til kommentar
Kallileo Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Ctrl + klikk er mac's "høyreklikk" Hold inne Ctrl mens du trykker med musa. Lenke til kommentar
blured Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Er ikke det jeg mente akkurat. Mente shortcut på keyboardet. Men fant ut at det ikke var lagt inn så da brukte jeg bare "å" for increase size og "æ" for decrease size Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Jeg vet dette ikke er helt riktig plass å spørre, men jeg fant ingen andre passende tråder, også føler jeg ikke det er noe poeng i å lage en egen tråd for dette ene spørsmålet. Hvordan reverserer jeg en .gif i Adobe Image Ready? Altså, får den til å gå den andre veien. Redigert: Fant vist ut av det. På høyre siden av vinduet hvor du kan se alle bildene, er det en pil, trykk på den også "Reverse Frames." Endret 4. mai 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
blured Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Noen som vet hva shortcut for å skifte mellom tools i samme "sjanger". F.eks å skifte mellom dodge, burn og sponge tool ? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hald inne shift og trykk på den bokstaven som gjeld for verktøyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå