Drillo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Jeg ville brukt Clone Stamp. Men det hadde vært best om du hadde lagt ut bildet. 8485467[/snapback] Hvor ligger Clone Stamp da? Og hva heter det i den norske versjonen? Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Ikonet er et stempel, ligger rett under "plaster-ikonet" Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Og hva er hurtigtast for å fjerne layers og alle andre menyer fra skjermen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Tabulatortasten skjuler verktøyboksen og alle palettane (småvindauga på høgresida), shift + tab skjuler berre palettane. Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Tabulatortasten skjuler verktøyboksen og alle palettane (småvindauga på høgresida), shift + tab skjuler berre palettane. 8487939[/snapback] jeg har cs3 Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Og poenget ditt var? Det fungerer på same måte. Den einaste forskjellen er at når ein trykker shift + tab so vert berre palettane trekt inn til sida, og ein får dei fram att ved å halde musa heilt ute i høgre kant. Endret 27. april 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Vis du vil slå sammen alle layerene kan du bare høyreklikke på den ene og deretter trykke flatten image. Edit: Du kan og markere layers du vil slå sammen, høyreklikke, og trykke merge layers. Endret 27. april 2007 av mhbakke Lenke til kommentar
Vitamin Bjørn Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Vis du vil slå sammen alle layerene kan du bare høyreklikke på den ene og dereter trykke flatten image. 8488814[/snapback] Og om du skal slå sammen 2 stk så trykker du på begge og velger "flatten selected layers" Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Har ett grått verdenskart (ensfarget, med uten farge på havet). Vil vite hvordan jeg så raskt som mulig kan farge landområdene svart (er ca 100 små øyer på ca 1 pixel, så paint bucket er vel ikke en rask løsning) Endret 28. april 2007 av manamind Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Om kvar øy er berre omlag ein piksel stor kan du vel berre bruke ein pensel eller blyant i den storleiken. Du treng vel zoome ganske mykje inn, og flytte rundt i biletet. Eit lite tips for å flytte rundt i biletet enkelt er å halde inne mellomromstasten. Det aktiverer handverktøyet midlertidig uansett kva verktøy du har (trur eg), og lar deg dra biletet rundt. Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 Er klar over at jeg kan gjøre det, men det er vel ikke en rask løsning. Problemet er ikke at jeg ikke klarer å gjøre det for hånd, men at det tar enormt lang tid. Skulle vært en måte å bare endre på en bestemt farge. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Image --> Adjustments --> Replace color. Kan den fungere? Redigert: Eller misforstår eg problemstillinga litt? Endret 28. april 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Hvis øyene er en helt annerledes farge enn det andre i bildet kan du bruke magic wand og shift-trykke på noen av øyene, så -> Select -> Similar. Så er det bare til å bruke en STOR pensel og male hele bildet (bare det som er merket blir malt) Endret 28. april 2007 av Ashol Lenke til kommentar
blured Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Absolutt alt som er landområder har den samme gråfargen, inkludert øyene. Vannområder er bare hvitt. Det som er poenget er å få til å endre fargen på alle landområder på en så rask og enkel måte som mulig. Torbjørn T. Får nesten til det jeg ønsker med metoden din. Men med den får jeg bare til å endre at landområdene blir lysere (eller mørkere, men det ser man ikke siden fargen originalt er svar) Altså får jeg til at landområdene blir i forskjellige gråtoner, men ikke i noen andre farger. Edit: Metoden din fungerte Ashol Edit2: Men når jeg farger alt så blir er det en pixel som blir farget litt lysere rett utenfor landområdene. Hvordan gjør jeg slik at det ikke skjer ? Endret 28. april 2007 av manamind Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. april 2007 Del Skrevet 28. april 2007 (endret) Flott du fekk det til, trur eg er litt treig i oppfattinga. Kan nemne ein annan, liknande, men kanskje litt enklare, måte å gjere det på: Select --> Color range. Velg den fargen du vil ha på landområda og trykk Alt + backspace. Det fyrste steget markerer alt i den fargen du vel, det andre fyller det med valgt (framgrunns)farge. Redigert: Angåande din andre edit over: Etter å ha valgt landområda, prøv å ta Select --> Modify --> Expand, og vel 1 piksel der. Det utvider det markerte området med ein piksel i alle retningar. Endret 28. april 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
blured Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Noen som vet hvordan man på en enkel måte gjør en lett overskyet himmel helt blå ? Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Igjen - bruk Clone Stamp! Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Bruk paintbucket og håp på det beste.. Eller bruk Clone Stamp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå