Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Ok, er litt flaut å stille dette spørsmålet, burde vel egentlig klare dette :blush:

Har tatt printscreen slik at jeg får tak i et bilde som var vist flash. Kopierer så dette inn i Photoshop (så jeg ser alt som er på skjermen). Klipper ut "Ctr X" den delen av bildet jeg vil ha. Åpnet så blankt dokument og limer den delen av bildet jeg vil ha inn der. Problemet mitt er at det er områder rundt bildet (hvitt) som jeg ikke vil ha. Hvordan får jeg til slik at jeg får bildet jeg lagrer til å bli like stort som bildet.

465294727_2c577dc566_m.jpg

8424092[/snapback]

En annen måte å gjøre det på er å velge den størrelsen som står (Custom) når man lager nytt dokument. Størrelsen på dette dokumentet er det samme som dokumentet du har på clipboardet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har sletta 15 off-topic-innlegg. Denne tråden er hovudsakleg for folk som har Photoshop og treng hjelp til å bruke det. Mitt synspunkt er derfor at me held det på den måten og ikkje lar det bli ein tråd der folk legg ut ønsker om bilete dei vil ha redigert, dette kan eventuelt tas i ein annan tråd.

Å redigere eit bilete er i dag nesten synonymt med Photoshop, men denne tråden handlar om programmet Photoshop, tips og forslag til korleis ein kan gjere ting.

Dersom dykk føler det er eit behov for ein tråd der folk kan poste bilete dei vil ha redigert synest eg det kan opprettast, men la denne tråden handle om programmet Photoshop.

Om nokon er uenig så ta gjerne kontakt, eg vil ta ein diskusjon rundt dette med resten av moderatorene, men for no skal reglane følgast.

Edit: Stopp med denne diskusjonen folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...