the_fire Skrevet 19. april 2007 Del Skrevet 19. april 2007 Ok, er litt flaut å stille dette spørsmålet, burde vel egentlig klare dette Har tatt printscreen slik at jeg får tak i et bilde som var vist flash. Kopierer så dette inn i Photoshop (så jeg ser alt som er på skjermen). Klipper ut "Ctr X" den delen av bildet jeg vil ha. Åpnet så blankt dokument og limer den delen av bildet jeg vil ha inn der. Problemet mitt er at det er områder rundt bildet (hvitt) som jeg ikke vil ha. Hvordan får jeg til slik at jeg får bildet jeg lagrer til å bli like stort som bildet. 8424092[/snapback] En annen måte å gjøre det på er å velge den størrelsen som står (Custom) når man lager nytt dokument. Størrelsen på dette dokumentet er det samme som dokumentet du har på clipboardet. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 har et spm: når jeg har laget en border på en sigg eller et bilde eller noe... som har runde hjørner og skal lagre denne i jpg så blir jo hjørnene hvite :S hvordan får jeg vekk de? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 20. april 2007 Del Skrevet 20. april 2007 har et spm:når jeg har laget en border på en sigg eller et bilde eller noe... som har runde hjørner og skal lagre denne i jpg så blir jo hjørnene hvite :S hvordan får jeg vekk de? 8430242[/snapback] Lagrer som .gif eller .png som har støtte for transparency. Lenke til kommentar
recoRe-_- Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Noen som vet hvordan tutorial som er brukt på dette bilde? Lenke til kommentar
recoRe-_- Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Noen som vet hvordan tutorial som er brukt på dette bilde? 8441168[/snapback] Send mld til meg vis noen har en link til en lignende tutorial Lenke til kommentar
MathHouse Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 ser vel mer ut som et enkel filter:p Lenke til kommentar
recoRe-_- Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 ser vel mer ut som et enkel filter:p 8441208[/snapback] F.eks? Lenke til kommentar
Abnegation Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jepp, det er vel mer random klikking og draing på de forskjellige effectsa. Lenke til kommentar
recoRe-_- Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jepp, det er vel mer random klikking og draing på de forskjellige effectsa. 8441276[/snapback] en kompis som ikke husker hvilken tut han brukte, så det finnes tutorial for effecten? Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Noen om kan fjerne teksten Windows Vista Ultimate? Slik at det ser ut som ingentig har stått der`? Takk Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Det der tar liksom to sekunder å gjøre selv... http://img148.imageshack.us/img148/9237/tardkezoomxi5.jpg Endret 22. april 2007 av Acolyt3 Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det der tar liksom to sekunder å gjøre selv... http://img148.imageshack.us/img148/9237/tardkezoomxi5.jpg 8442660[/snapback] Takker så meget Acolyt3 Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Noen som kan gjøre meg en teneste? Ta å gjøre Tiesto grønn med den fargen over. Og resten av bildet gråtone.. Og lage et til men da er "Love comes again" grønt og resten gråtone.. Takk:) Lenke til kommentar
Bakke Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Du kan ikke gi farge koden, i stedet for å poste bilde av fargen? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Slik eg ser det er dette er både ein tråd for vise fram ting ein har laga, om ein ynskjer det, og ein tråd for å spørre om hjelp, sjølv om det kanskje er hovusakleg er småspørsmål. Uansett, fort og gale med Gimp: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Eg har sletta 15 off-topic-innlegg. Denne tråden er hovudsakleg for folk som har Photoshop og treng hjelp til å bruke det. Mitt synspunkt er derfor at me held det på den måten og ikkje lar det bli ein tråd der folk legg ut ønsker om bilete dei vil ha redigert, dette kan eventuelt tas i ein annan tråd. Å redigere eit bilete er i dag nesten synonymt med Photoshop, men denne tråden handlar om programmet Photoshop, tips og forslag til korleis ein kan gjere ting. Dersom dykk føler det er eit behov for ein tråd der folk kan poste bilete dei vil ha redigert synest eg det kan opprettast, men la denne tråden handle om programmet Photoshop. Om nokon er uenig så ta gjerne kontakt, eg vil ta ein diskusjon rundt dette med resten av moderatorene, men for no skal reglane følgast. Edit: Stopp med denne diskusjonen folkens! Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Tuusen takk Torbjørn T Flotters Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvordan får jeg de menneskene røde og hvordan får jeg han ene i samme farge som de andre ? Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvis jeg har forstått rett så er det best å gjøre det mens man lager bildet. Det er vanskelig da man må velge skygge og figur alle gangene. for å få ham i samme farge som alle andre (grå) er det bare å fjerne fargen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå