Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan lager jeg en slik som dette?

http://i145.photobucket.com/albums/r208/elysion89/elysionsignature.png

8341911[/snapback]

Finn en figur, fjern bakgrunn. Plassér figuren over en slik boks. Boksen lager du ved å lage en rounded rectangle tool, fylle den med fargen du vil ha, legge storke rundt, dodge litt oppi hjørnet. Teksten lager du ved å finne en font og riktig størrelse, skrive inn det du vil ha, drop shadow, gradient overlay og bevel and emboss.

8342176[/snapback]

Hva mener du me "dodge litt oppi hjørnet"? :)

Lenke til kommentar
Hvordan lager jeg en slik som dette?

http://i145.photobucket.com/albums/r208/elysion89/elysionsignature.png

8341911[/snapback]

Finn en figur, fjern bakgrunn. Plassér figuren over en slik boks. Boksen lager du ved å lage en rounded rectangle tool, fylle den med fargen du vil ha, legge storke rundt, dodge litt oppi hjørnet. Teksten lager du ved å finne en font og riktig størrelse, skrive inn det du vil ha, drop shadow, gradient overlay og bevel and emboss.

8342176[/snapback]

Hva mener du me "dodge litt oppi hjørnet"? :)

8351289[/snapback]

Bruke dodge-tool i hjørnet.

Lenke til kommentar

Et forsøk på å tegne i PS -- med mus. Brukte sånne guidelines for å markere viktige ting som nese, øyne etc på et bilde (ble mange linjer etterhvert....), la på et nytt layer og fylte med hvitt. Deretter brukte jeg flere timer på å få det til. Kommentarer?

Edit: Ja, det er meg.

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar

Et forsøk på å tegne i PS --  med mus. Brukte sånne guidelines for å markere viktige ting som nese, øyne etc på et bilde (ble mange linjer etterhvert....), la på et nytt layer og fylte med hvitt. Deretter brukte jeg flere timer på å få det til. Kommentarer?

Edit: Ja, det er meg.

8388681[/snapback]

Altså, prøver du å si at det der ikke er et bilde, men at du har laga det selv?

Lenke til kommentar
Haha, du driter deg så sykt ut, tOmma-. For det første, så er det lett å se at det er et bilde. For det andre, så står det at det er et bilde som ble tatt med et Nikon D50 speilreflekskamera i bildeinformasjonen. Jerk.

8388952[/snapback]

eid :!: Så det var et bilde ja, men tenkte kanskje han var noe ps-geni eller noe^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...