Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal da gå an å markere flere ved å Ctrl+klikke? Tror jeg prøver nå...redigerer dette innlegget når jeg har prøvd.

 

Edit: Her gikk det helt fint med Ctrl+klikk. Ikke klikk på "bildet" i layervinduet, men heller der hvor teksten er.

Endret av tOmma-
Lenke til kommentar
hmm du trykker på teksten? på layeren?.. ikke på bildet?..

8338499[/snapback]

Jeg trykker på layeren i layerboksen og ikke bildet... utenfor layerboksen...

 

 

Jeg klikker på navnet på layeren og bildet i layeren blir markert, ikke navnet

Endret av goliatmo
Lenke til kommentar
Her tror jeg du kan bruke lens flares og gradients.. Plasser f.eks. en lens flare med en lysstyrke på 70-80 BAK f.eks. layeren der tegningen din er.. Det sørger for en sterkere effekt. Gradients kan du mikse selv, som du helt sikkert vet fra før av.

8338208[/snapback]

Naturligvis veit jeg det, men vil ha likevel tutorials.. Slik jeg kan hente noe nytt triks derfra..

Lenke til kommentar
Hvordan lager jeg en slik som dette?

 

http://i145.photobucket.com/albums/r208/elysion89/elysionsignature.png

8341911[/snapback]

Finn en figur, fjern bakgrunn. Plassér figuren over en slik boks. Boksen lager du ved å lage en rounded rectangle tool, fylle den med fargen du vil ha, legge storke rundt, dodge litt oppi hjørnet. Teksten lager du ved å finne en font og riktig størrelse, skrive inn det du vil ha, drop shadow, gradient overlay og bevel and emboss.

Lenke til kommentar

Angåande diskusjonen om å lage fleire lag til eitt:

Det var fyrst i CS2 at ein kunne gjere fleire lag aktive (merka blå) ved å Ctrl-klikke eller Shift-klikke. I tidlegare versjonar gjekk dette ikkje an. Samtidig so vart det gjort ei endring i kor ein skal klikke for å markere innhaldet i laget frå CS til CS2. I CS skal ein halde inne Ctrl og klikke på namnet til laget, i CS2 skal ein halde inne Ctrl og klikke på miniatyrbiletet til laget. Det kan verke som om goliatmo har CS eller 7.0, medan gatebarn har CS2 eller CS3.

 

Det finst uansett andre måtar å gjere det på. Layer --> Flatten image slår saman alle lag til eitt. Layer --> Merge visible slår saman alle synlege lag til eitt. Layer --> Merge down slår saman det aktive laget med laget som ligg under. Du finn desse att i menyen som kjem fream når du klikker på den vetle pila øvst til høgre i layerpaletten, og hurtigtastane står bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...