ovzer Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Noen som vet om en enkel og lite tidskrevende måte å lage sånne "stripebilder" på.Untatt den som var tidligere i tråden... Jeg synes den tok litt for lang tid, og ting ble kanskje ujevnt.. Vert det ujamnt er det kanskje fordi det er ulik breidd på stripene dine. Her er ein måte å få stripene nøyaktig like breie og med lik avstand, relativt enkelt:1. Bruk Rectangular Marquee, og merk eit område heilt ute i venstrekant på dokumentet, i ynskja breidd, og fyll denne med ynskja farge. 2. Trykk Ctrl + Alt + T. 3. Hald inne Shift og trykk høgre piltast nokre gonger. Du vil no sjå ei ny stripe i same farge. Klikk til du har den avstanden du vil. Vert det for store steg, tryk piltast utan å halde inne Shift. Då vil den flytte seg ein piksel i staden for ti. 4. Trykk Enter. 5. Hald inne Ctrl, Alt og Shift, og trykk T fleire gonger. Det du akkurat har gjort, med å lage ei ny stripe og flytte den til høgre, vert no gjentatt. Trykk T til stripene dekkjer heile dokumentet. 6. Polar coordinates, som Fulgu nemnte. Nokon enklare måtar veit eg ikkje om, men du kan jo ta opp ein Action slik at dette vert gjort automatisk. Ulempa er at det då vil verte låst til ein storleik (på dokumentet og breidd på stripene). 8234777[/snapback] Takk. Synes det var enkelt nok, jeg. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Kanskje en annen font? Muligens med en stroke? Kanskje kan du gjøre sånn at skriften ser oppkuttet ut? Blod-sølet var kult, men kunne kanskje vært litt mørkere. Og her er vi desverre ved veis ende på hva mine PS kunnskaper kan hjelpe meg med. Jeg tok bare en eksisterende font fra PS. Hva er en stroke? Det å få skriften til å se ut som oppkuttet er way beoynd meg, men det hadde gjort seg Hint-hint! Den vedlagte fila er også en bakgrunn som jeg kunne brukt, vil den bli bedre mon tro? Tok jeg hintet riktig? Stroke er et slags lag med farge rundt bildet, eller rudnt alt i layeret. Du kan finne det ved å velge Layer-Layer Style-Stroke. Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 likte ikke fonten du brukte... Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Ja, helt riktig Likte den første best, dype rødfargen sto bedre til blodet på siden. Skal se meg litt om etter forskjellige fonts på nettet og deretter leke meg med min nye kunnskap om strokes. Laster opp en tredje og siste bakgrunn som jeg har funnet på deviantart. Min personlige favoritt er nummer 2 (altså den Lago fikset litt på). Men denne har liksom en fin henvisning til media, da. Hva syns dere? Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 har du tutorialz til det du lager?... selveste bloodet.. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Altså - som jeg har presisert hele veien: Dette er bilder jeg har funnet på deviant art. Har henholdsvis søkt på "Blood" og "Violence" for og finne disse bildene. Jeg har ikke gjort noe som helst "photoshop-aktig", kun lagt til skrift. "Problemet" mitt er jo bare å bestemme meg for hvilken av de 3 som utgjør best bakgrunn, samt finne en fin font som passer bra til det hele. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Vet noen hvordan man lager slikt blod som er på bildet 2 poster over? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 Fint bilde, men jeg vet ikke helt om jeg forbinder svart/hvit med frihet. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nåja, det ble seende slik ut. Ganske fornøyd Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) HVA i helv*** skal dette bety? har aldrig fått noe slikt? og se hvor liten skriftstørrelsen er? og jeg har den på 1000 :S hva er det for noe tull :S jeg har reinstalert funka ikke det heller :S Endret 26. mars 2007 av m0zzdart Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 HVA i helv*** skal dette bety? har aldrig fått noe slikt? og se hvor liten skriftstørrelsen er? og jeg har den på 1000 :S hva er det for noe tull :S jeg har reinstalert funka ikke det heller :S 8243295[/snapback] brukt en annen font..? Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 HVA i helv*** skal dette bety? har aldrig fått noe slikt? og se hvor liten skriftstørrelsen er? og jeg har den på 1000 :S hva er det for noe tull :S jeg har reinstalert funka ikke det heller :S 8243295[/snapback] brukt en annen font..? 8243306[/snapback] hæ? Lenke til kommentar
fox Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hei! Har noen bra tutorial å lage et realistisk djevelvinger? Har googlet, uten ha funent noe bra..Skal se troverdig ut, men alle tutorials er velkomne selv om de ser fake ut Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 HVA i helv*** skal dette bety? har aldrig fått noe slikt? og se hvor liten skriftstørrelsen er? og jeg har den på 1000 :S hva er det for noe tull :S jeg har reinstalert funka ikke det heller :S 8243295[/snapback] Og du var ikke litt klar over at bildet du jobbet med hadde en oppløsning på sånn ca. 29000x29000px? Funny guy Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Samtidig har du kun på 2% zoom, trykk ctrl + + eller bare trykk nede til venstre. Lenke til kommentar
slash Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Her er et portrett jeg malte i photoshop: Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Samtidig har du kun på 2% zoom, trykk ctrl + + eller bare trykk nede til venstre. 8244927[/snapback] Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 27. mars 2007 Del Skrevet 27. mars 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor HVA i helv*** skal dette bety? har aldrig fått noe slikt? og se hvor liten skriftstørrelsen er? og jeg har den på 1000 :S hva er det for noe tull :S jeg har reinstalert funka ikke det heller :S 8243295[/snapback] Og du var ikke litt klar over at bildet du jobbet med hadde en oppløsning på sånn ca. 29000x29000px? Funny guy 8244897[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå