Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller bare veldig enkelt lage en sirkel med Elliptical Marquee Tool

Så høyreklikk og stroke

8078687[/snapback]

Ja...eller det. Herregud jeg er dum. Så ka du bruke "feather" for å forminske markeringen, og slette..

Endret av MyBigMouth
Lenke til kommentar
ok ?_?

sjkønte det -RedHead- sa... men sliter med å få den sirkelen til å passe akkurat inni dette canvas'et (160x160).... :hrm:

8078733[/snapback]

Klikk og dra...? Du kan også bruke transform etterpå.

8078804[/snapback]

får det ikke til -_-

skjønenr det med klikk og dra. Får det ikek til med transform heller :(

Noen som gidder å lage den for meg?

Bare en hvit sirkel på 5px hvor diameteren på insiden er 160px....

Lenke til kommentar

Velg Elliptical marquee, og på verktøylinja øvst vel du Fixed size der det står Normal. Skriv inn 160 i begge rutene til høgre. Når du no bruker verktøyet vil du få ein sirkel på 160 pikslar i diameter.

Gå so til Edit --> Stroke, vel Outside, kvit, fem pikslar.

Redigert: Outside, ikkje inside.

Endret av incanus
Lenke til kommentar

det er en ting jeg ikke for til, og er og lage sirkler, når jeg lager en sirkel, så blir den fylt med svart, men jeg vil at den bare skal være en tynn strek ytterst som på paint, kan noen fortelle meg åssen jeg for til det?

Lenke til kommentar
det er en ting jeg ikke for til, og er og lage sirkler, når jeg lager en sirkel, så blir den fylt med svart, men jeg vil at den bare skal være en tynn strek ytterst som på paint, kan noen fortelle meg åssen jeg for til det?

8081165[/snapback]

Lag en sirkel med Ellipse Tool i Shape layers-modus, dobbelklikk på den i Layers, sett Fill Opacity til 0%, hak av for Stroke og sett instillinger i Stroke som du vil ha de.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er rett plass og poste dette, men jeg prøver :cool:

Jeg har et lite problem i photoshop, Line Tool'en min har plutselig blitt en pil :hmm:

Og ja, jeg har på Line Tool og ikke Custom Shape Tool!

Har laget et 100x100px bilde her for å vise dere, har på Line Tool, weight er 2px og mode er screen!

post-77934-1173103379_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om dette er rett plass og poste dette, men jeg prøver :cool:

Jeg har et lite problem i photoshop, Line Tool'en min har plutselig blitt en pil :hmm:

Og ja, jeg har på Line Tool og ikke Custom Shape Tool!

Har laget et 100x100px bilde her for å vise dere, har på Line Tool, weight er 2px og mode er screen!

post-77934-1173103379_thumb.jpg

8082304[/snapback]

post-41924-1173103924_thumb.jpg

Lenke til kommentar

hei, jeg VET! at paint suger så langt inn i h* og jge skjønner det meg layers og sånt, men jeg bruker paint under naturfag for der tenger vi mye, og det tar for lang tid og lage sirkler i photoshop på den måten, hadde håpet at det var en raskere måte, men men

Endret av jealei
Lenke til kommentar

Er det mulig at man kan lage bildet litt sånn, krøllete ? Litt sånn krusete.. Sånn som en avis når det har blitt bretta mange ganger og noen har prøvd å glatte den ut igjen?

Ei venninne som har et bilde hu lurte på om jeg kunne fikse for hu. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...