pessimisten Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Det fikk ejg ikke til :S Ringen skal være 160x160 pixler og linjen som ligger langs der skal være på 5 pixler. Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Eller bare veldig enkelt lage en sirkel med Elliptical Marquee Tool Så høyreklikk og stroke Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Eller bare veldig enkelt lage en sirkel med Elliptical Marquee Tool Så høyreklikk og stroke 8078687[/snapback] Ja...eller det. Herregud jeg er dum. Så ka du bruke "feather" for å forminske markeringen, og slette.. Endret 4. mars 2007 av MyBigMouth Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 ok ?_? sjkønte det -RedHead- sa... men sliter med å få den sirkelen til å passe akkurat inni dette canvas'et (160x160).... Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 ok ?_?sjkønte det -RedHead- sa... men sliter med å få den sirkelen til å passe akkurat inni dette canvas'et (160x160).... 8078733[/snapback] Klikk og dra...? Du kan også bruke transform etterpå. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 ok ?_?sjkønte det -RedHead- sa... men sliter med å få den sirkelen til å passe akkurat inni dette canvas'et (160x160).... 8078733[/snapback] Klikk og dra...? Du kan også bruke transform etterpå. 8078804[/snapback] får det ikke til -_- skjønenr det med klikk og dra. Får det ikek til med transform heller Noen som gidder å lage den for meg? Bare en hvit sirkel på 5px hvor diameteren på insiden er 160px.... Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Velg Elliptical marquee, og på verktøylinja øvst vel du Fixed size der det står Normal. Skriv inn 160 i begge rutene til høgre. Når du no bruker verktøyet vil du få ein sirkel på 160 pikslar i diameter. Gå so til Edit --> Stroke, vel Outside, kvit, fem pikslar. Redigert: Outside, ikkje inside. Endret 4. mars 2007 av incanus Lenke til kommentar
jealei Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 det er en ting jeg ikke for til, og er og lage sirkler, når jeg lager en sirkel, så blir den fylt med svart, men jeg vil at den bare skal være en tynn strek ytterst som på paint, kan noen fortelle meg åssen jeg for til det? Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 det er en ting jeg ikke for til, og er og lage sirkler, når jeg lager en sirkel, så blir den fylt med svart, men jeg vil at den bare skal være en tynn strek ytterst som på paint, kan noen fortelle meg åssen jeg for til det? 8081165[/snapback] Lag en sirkel med Ellipse Tool i Shape layers-modus, dobbelklikk på den i Layers, sett Fill Opacity til 0%, hak av for Stroke og sett instillinger i Stroke som du vil ha de. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 det var jo veldig tungvint da iforhold til paint Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Du kan også lage en preset-style. Altså at du følger det jeg ramset opp i forrige post (8081426[/snapback]) og lagrer dette (New Style i Layer Style). Endret 5. mars 2007 av The_Fire Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Eventuelt kan du bruke Elliptical Marquee-tool, med en 1px stroke.. Paint er et raskt, men rævva program, og når du skjønner bruken av layers i Photoshop, vil du nok få en liten aha-opplevelse Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg vet ikke om dette er rett plass og poste dette, men jeg prøver Jeg har et lite problem i photoshop, Line Tool'en min har plutselig blitt en pil Og ja, jeg har på Line Tool og ikke Custom Shape Tool! Har laget et 100x100px bilde her for å vise dere, har på Line Tool, weight er 2px og mode er screen! Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Jeg vet ikke om dette er rett plass og poste dette, men jeg prøver Jeg har et lite problem i photoshop, Line Tool'en min har plutselig blitt en pil Og ja, jeg har på Line Tool og ikke Custom Shape Tool! Har laget et 100x100px bilde her for å vise dere, har på Line Tool, weight er 2px og mode er screen! 8082304[/snapback] Lenke til kommentar
jealei Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) hei, jeg VET! at paint suger så langt inn i h* og jge skjønner det meg layers og sånt, men jeg bruker paint under naturfag for der tenger vi mye, og det tar for lang tid og lage sirkler i photoshop på den måten, hadde håpet at det var en raskere måte, men men Endret 5. mars 2007 av jealei Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Er det mulig at man kan lage bildet litt sånn, krøllete ? Litt sånn krusete.. Sånn som en avis når det har blitt bretta mange ganger og noen har prøvd å glatte den ut igjen? Ei venninne som har et bilde hu lurte på om jeg kunne fikse for hu. Lenke til kommentar
ovzer Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 prøv den her "Crumpled Paper Overlay" Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 6. mars 2007 Del Skrevet 6. mars 2007 Eller så kan du søke etter litt brushes til PS, og lage det selv ved hjelp av det, og opacity. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 prøv den her "Crumpled Paper Overlay" 8092381[/snapback] Oi, den var omfattende. Skal prøve meg etter helgen. Takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå