Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som forresten vet hvordan man legger til sydenbrunfarge på folk? enkelt??  :ohmy:

8021445[/snapback]

Kommer an på bildet, men å bruke grønn og blå-kanalen pleier å funke. Dra fram et channel mixer adjustment layer, kryss av for monochrome, og bruk f.eks. R0 G70 B30, eller annet, kommer helt an på. Sett layeret på luminosity-blending i layers-paletten. Jujster deretter farger og annet nødvendig, siden det kan få fram litt støy og gørr i hud. Mal bort effekten slik at den kun påvirker hud.

 

Ellers går det an å bruke et fargelayer (hue/saturation, solid color, photo filter etc) med en brun farge og eksperimentere med blendingen. Multiply funker ofte fint på lav opacity.

Lenke til kommentar

Heihei!

 

Rekka skal males, og styret har vært hos malebutikken og hentet fargeprøver. Nå viser det seg at flertallet går inn for en stygg farge som jeg hater! Jeg vil vise de andre hvor stygt det blir ved å male huset med denne fargen i PS. Men er det mulig å finne fargen fra fargekartet i PS?

Lenke til kommentar
Heihei!

 

Rekka skal males, og styret har vært hos malebutikken og hentet fargeprøver. Nå viser det seg at flertallet går inn for en stygg farge som jeg hater! Jeg vil vise de andre hvor stygt det blir ved å male huset med denne fargen i PS. Men er det mulig å finne fargen fra fargekartet i PS?

8035103[/snapback]

Jeg ville ha brukt ett Hue and saturation layer og haket under colorize og funnet den mest like fargen på huset og overse alt rundt for det endrer du tilbake til vanlig med layer mask.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på FILL og OPACITY? Synes effektene er helt like...8035113[/snapback]
Legg til ein Layer style, ved å dobbeltklikke på laget eller ved å trykke på knappen nederst til venstre i layerpaletten som ser ut som ein f.

 

Om du no set ned opacity vil alt i laget, inkludert lagstilen (layer style) vert mindre synleg. Set du ned Fill vil berre det opprinnelege innhaldet i laget, ikkje lagstilen, verte mindre synleg.

Lenke til kommentar
noen som forresten vet hvordan man legger til sydenbrunfarge på folk? enkelt??  :ohmy:

8021445[/snapback]

Burn-tool tror jeg.

8021692[/snapback]

noen som forresten vet hvordan man legger til sydenbrunfarge på folk? enkelt??  :ohmy:

8021445[/snapback]

Burn-tool tror jeg.

8021692[/snapback]

har prøvd den men den gir bare sånn sterke brennemerker... kunne tenkt en litt lysere en:S

8021732[/snapback]

Du må bare bruke solkremfilteret såklart! :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som vet av en måte å beholde bare èn farge i et bilde på?

F.eks. rød?

Har lite lyst til å kopiere layeret, viske osv.

Skal du fjerne alle andre fargar enn t.d. raud? Gå til Select --> Color range. Klikk ein stad i biletet der det er raudt. Det kvite representerer området som vil verte markert. Juster fuzziness til det ser bra ut, og klikk OK. Trykk so Ctrl + Shift + I for å invertere merkinga og delete for å slette. (Redigert: I staden for det siste kan du berre hake av for Invert før du trykker OK i Color range-vindauget.)

 

Skal du ha resten i svartkvitt kan du i staden for å slette gå til Image --> Desaturate for ein rask (og litt dårleg) konvertering til svartkvitt, eller Image --> Adjustment --> Channel Mixer, hake av for Monochrome og justere spakene for å få eit betre resultat.

 

Ein alternativ måte for å behalde ein farge og få resten i svartkvitt er slik:

http://digitalproducer.digitalmedianet.com...le.jsp?id=62310

 

Med to fargar og resten i svartkvitt:

http://digitalproducer.digitalmedianet.com...le.jsp?id=63253

Endret av incanus
Lenke til kommentar

Er bare at den mappa ikke ligger der :hmm:

 

Skal vi se, disse mappene ligger i adobe:

 

- Adobe Bridge -> Plug-ins

- Adobe Help Center

- Adobe Photoshop CS2

- Adobe Stock Photos

- Adobe Utilities -> ExtendScript Toolkit -> Plug-ins

 

Glem det, nå fikk jeg det til selv :)

Endret av -Redhead-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...