Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden

Anbefalte innlegg

Forøvring lurte jeg på om hvordan man kan få en "3D-effekt" ut av et vanlig bilde. Så det i et blad som heter Digital-foto her om dagen men fikk det ikke til.

Da så det ut som om bildet var bøyd og lå på et bord. Skygge og refleks er sentrale stikkord. Så liksom nyprintet ut.

http://www.pstut.com/tutorial-realistic-photo-print.html

7800132[/snapback]

Takker!

Tviler på at jeg klarer det med sugen engelsk kunnskap og slikt

Men, men. Stilig bilde :)

7817347[/snapback]

Det er jo kjempe enkelt, lagde et jeg, og jeg er en n00b, kan sikkert lage en norsk guide til deg viss du vil.

post-64377-1170021923_thumb.jpg

Endret av jealei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
:O er det noen som vet hvordan man lager shitt på personer? sånn som bildet over?
Som han sa, so har han brukt burn tool:

post-21406-1170022461_thumb.png

forresten hvordan legger man et  litt gjennomsiktig bilde oppå et anna?? watermark
Det er kanskje fleire måtar, men den enklaste er å leggje vannmerket på eit lag for seg sjølv og setje ned opacity:

post-21406-1170022406_thumb.png

Lenke til kommentar
:O er det noen som vet hvordan man lager shitt på personer? sånn som bildet over?
Som han sa, so har han brukt burn tool:

post-21406-1170022461_thumb.png

forresten hvordan legger man et  litt gjennomsiktig bilde oppå et anna?? watermark
Det er kanskje fleire måtar, men den enklaste er å leggje vannmerket på eit lag for seg sjølv og setje ned opacity:

post-21406-1170022406_thumb.png

7820637[/snapback]

YEEEAH! takk ass!! det gikk gitt:D

Lenke til kommentar
er det noen her som vet hvordan man legger på f.eks tekst/bilde slik at det former seg etter bildet?? lage logo på klær, vegger og lignende?? gjerne vis med bilder det er supert ass!  :innocent:

7825373[/snapback]

Det du spør etter er en noe komplisert teknikk, men her er iallefall en tutorial på det.

http://www.photoshopcafe.com/tutorials/dispmap/dispmap.htm

Stikkord er displacement maps

Lenke til kommentar
er det noen her som vet hvordan man legger på f.eks tekst/bilde slik at det former seg etter bildet?? lage logo på klær, vegger og lignende?? gjerne vis med bilder det er supert ass!  :innocent:

7825373[/snapback]

En litt mindre avansert en her

7828274[/snapback]

takk ass! :D får vell teste denne. synes sånne visninger er avaserte... men men dt går nok :p

Endret av karryboh
Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg ett "Layer" speilvendt?

7844847[/snapback]

Edit>Transform>Flip

7844886[/snapback]

Finner ikke den, jeg. Har versjon 7.0 om det har noe å si.

Redigert: Fikk det til ved å bruke "Magic Wand Tool" for å markere streken som skulle snus. Takk for hjelpen. :)

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...