Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Alle her har begynnt med tutorials. Det er sånn man lærer. Det er vanskelig å finne ut hvilken stiler som fungerer bra sammen. Men EOD for det var bare en oppfordring.

 

Siste ord: Man må ikke lage akkurat det samme. Det er som å si at jeg ikke kan lage et hjerte, for det er det noen andre som har gjort før meg. Du kan bruke mange av de effektene andre bruker i egne prosjekter, uten at du blir kallt en copy-cat...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri tatt i bruk noen tutorial. Sikker på at jeg lærer mer en dere som bare bruker tutorials for der dere blir fortalt hva dere skal gjøre i tutorials så leter jeg etter det. Og detter innom masse annet på veien ditt og finner ut om forskjellige funksjoner på forskjellige styrker istedenfor bare en styrke som var i den ene tutorial'n du en gang var på som brukte den funksjonen.

 

Sier ikke at du skal kopiere det de har laget, men hvis du får en idè av å se ett bilde, så må du spørre hva de har gjort for å få de forskjellige effektene for å realisere den idèen din, mens jeg klarer delvis å se hva som er gjort og vet hvordan jeg skal gå fram. UTEN å bli fortalt hva jeg skal gjøre ;)

 

Gidder ikke diskutere det.

Lenke til kommentar
Takker for tilbakemelding på bildet mitt.

Bildet i midten er en 'merge' av 3 bilder, og "border" over og under er en god miks av filter/layer styles.

 

Oppgaven var ganske simpel:

Oppgave 2: Kreativt arbeid i Photoshop.    

Lag et bilde (plakat, CD-cover, reklame, kunst) der du minst benytter:  

a) Et fotografisk element 

b) Pensel eller penn (sjekk ut utvalget av pensler før du bestemmer deg) 

c) Gradient (lag helst din egen) 

d) Tekst med effekter (warp, drop shadow eller lignende) 

e) Et filter på et av elementene   

I tillegg til disse elementene bør du tenke på lys og skygge, men designen bør sette føringene. Formatet på bildet skal tilpasses bruken (ikke overstig A4-format). De ulike elementene skal i utgangspunktet foreligge på separate layere (men det er tillatt å la designen vinne, slik som å benytte en gradient i teksten e.l.). Prøv å uttrykke noe i designen din (din personlighet, en interesse du har, et budskap du vil selge eller lignende) og tenk gjennom hvilken målgruppe du ser for deg. Skriv gjerne kommentarer til arbeidet ditt. 

Tekniske spesifikasjoner:  Oppløsning: 72 piksler/tomme. (Dette av praktiske grunner. Hvis verket skulle vært produsert for print, ville vi arbeide i høyere oppløsning.) 

Størrelse. 800 x 600 eller 600 x 800 eller 600 x 600 piksler.  Lever inn bildet i psd-format med layer-informasjon og det hele. Du skal ha ryddet og navnsatt layerne på en fornuftig måte (ingen tomme layere, ikke unødvendig mange, ikke uforsvarlig få) 

 

Det er en ganske bred oppgave, og meningen var at de som ikke var så kjent med photoshop fra før av skulle bli kjent med mulighetene som ligger i programmet.

 

Jeg går multimediateknologi og -design linjen ved Hia Grimstad hvis noen lurte hvorfor jeg har det på skolen ;)

5118477[/snapback]

 

 

Som jeg skreiv på forrige side så går jeg

multimediateknologi og design ved høyskolen i agder, i grimstad :thumbup:

Lenke til kommentar

Dritfet bilde. Men jeg får ikke til den effekten. Klarer ikke skjønne den. Noe gradient tool eller?

 

Vet dette er det mest grunnleggende man lærer, men det har tydeligvis gått meg hus forbi.

 

 

 

 

Jeg går på "ARTI" Skole i kristiansand. Kvadraturen skolesenter. Linjen heter "a"llmenn "r"ealfag "t"eknologi og "Ikt". Therefore, ARTi!

Lite problem at skolen har ikke råd til å kjøpe Ps til alle(har allerede fått pc) så vi må dille med Gimp. Det suger

Lenke til kommentar

Muligens en anelse feilpost/OT, men uansett.

 

Det er vel egentlig tre å måter å lere motoshop på. Den vanligste for "proffer". (da mener jeg folk som arbeider med det), er kurs/skole.

 

For "1337z" i mangel av bedre ord, er det tutorials. (da mener jeg mange typiske forum-photoshopppere, uten å være frekk).

 

For noen, men ofte de aller aller flinkeste, å lære det selv. Å prøve, å feile i det uendelige.

 

Man kan diskutere i evig tid hva som er den beste metoden, men der har du de, for de som skulle lure på hvordan man skal lære seg photoshop :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...